Shetlanderrace van gisteren.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-01 16:30

Hoi, hoi gisteren had ik Shetlanderrace in Uithuizen op de Paardendag met Beau. Het was best gezellig alleen viel de baan me nogal tegen. Vorig jaar hadden we een hele ruime baan waarbij we gewoon om een dressuurring van 20 x 60 moesten. Nu was er weer zo`n ring maar nu moesten we er binnenin! Dat was beste wel dom want zo kon je hele kleine rondjes maken en toch winnen. Het ging echt nergens over want niemand wist hoeveel rondjes er gereden moesten worden of waar de eindstreep was. Op een gegeven moment racede ik steeds tegen Fatje ( is ook een Shet) en dan nam hij de binnenbocht en lag voor en dan Beau en ik weer. Het was echt totaal willekeurig wanneer de race stopte. Ik vond dit best wel flauw omdat hier echt wel ongeveer tien gezamenljke trainingen en heel veel allene trainingen ( hoe zeg je dat?) van de kinderen aan vooraf zijn gegaan. Iedereen deed ook ook erg zijn best. Maar hoe kun je nu goed presteren als je niet eens weet hoeveel rondjes je rijden moet??? Ze zeiden ook dat de deelnemers van 6 tot 16 waren. Nou volgensmij waren er geen 6-jarige deelnemers en ik zelf ben 1* Boos! ! De pony Castor werd Kim genoemd en de presentatrice wist zelf niet eens wanneer een race eindigde of wie gewonnen had. Tamelijk flut allemaal.

Zelf was ik vooral bezig Beau en mij overeind te houden in de krappe bochtjes. Na de race mochten we ter afsluiting nog een ererondje ronde het hele veld rijden (dat was erg groot) en toen gingen we toch hard Cool . Hadeen we maar zoveel ruimte bij de race gehad!

Behalve dit was het wel een gezellige dag met natuurlijk heel veel paarden maar toch vond ik de enigszins mislukte Shettenrace erg jammer.