Voor Jura over stal!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 12:42

Maartje, je zoekt een stal heb ik begrepen? Kijk even bij mijn reactie n.a.v. Suzanne (knoop doorhakken). Misschien is het wat voor je? Al zou het maar tijdelijk zijn, totdat je eventueel gaat verhuizen.

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:03

Dank je, ik had het niet gezien!

Maar hoe duur is het per maand, dat is namelijk wel belangrijk, zeker als ik een stukje moet rijden, want dan ben ik al gauw 200 gulden meer kwijt aan benzine. Ik ga even opzoeken hoe ver het rijden is.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 13:15

Het kost in de winter 445 gulden per maand, inclusief biks en kuilgras en dagelijks uitmesten en binnen en buiten zetten. Heeft je paard medicijnen nodig dat geeft de pensionhouder die gewoon bij het eten. geen enkel probleem. Je kunt wortelen bij hem kopen in de winter.

In de zomer kost het als je je paard dag en nacht buiten laat 210 gulden (zonder voer) en als je wilt dat hij 's nachts binnen blijft geldt gewoon het wintertarief. Je paard staat dan de hele zomer op een heel kaal stuk land zodat hij niet hoefbevangen raakt. De dag en nacht paarden worden per week ongeveer van wei gewisseld. Dit stuk land is dan eerst door koeien begraasd, zodat het vetste er af is.

De merries en ruinen lopen gescheiden om gedonder te voorkomen. Verdere info? Kom eens kijken!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 13:23

Klinkt goed zeg!

Jurita kan alleen niet met andere paarden op het land, omdat ze nogal agressief kan doen. Ik wil wel proberen om haar met Razinda in het land te doen, zodat ze elkaar een beetje gezelschap houden, ik weet niet of dat mogelijk is?

Ik wil graag komen kijken, lijkt me leuk! Kan ik meteen zien hoe ver het rijden is. Maar als het ver is weet ik niet of het financieel te doen is, want dan worden de benzinekosten zo hoog!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-01 14:22

Hoi Maartje, kom gerust eens kijken, de sfeer is heer zeer relaxed, er zijn zowel wedstrijdruiters als recreatieruiters, menners als mensen die van alles combineren. Dus niemand die op een ander neerkijkt omdat hij iets minder goed rijdt dan een ander. De pensionhouder en zijn vrouw zijn erg aardig, doen nergens moeilijk over en zijn de rust zelf.
Hoefsmid komt 1x per 2 maanden op stal, en dat apart weiden zou je dan even met de pensionhouder moeten overleggen. Er zijn wel vaker paarden geweest die moeilijk waren heb ik gehoord, dus...

Ik zal even mijn emailadres naar je toe mailen (is van mijn werk, daarom zet ik hem niet op bokt), als je dan wat af wilt spreken lees ik het wel! Vrijblijvend komen kijken kan natuurlijk altijd!

Groetjes Mieke

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 14:53

Oke dank je wel!

Mijn mailadres is van mijn huis, en ik zit nu op mijn werk, dus ik kan vanavond pas reageren!