welk ras

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

scoobykh

welk ras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 11:35

hoi wat voor ras heb jij en wat zijn de eigenschapen?

Re: welk ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:43

Ik heb een IHW merrie, een warmbloed paard dus. Omdat dit ras veel Gronings en Geldersbloed heeft zijn ze over het algemeen rustige, werklustige paarden. Ideaal als Dressuurpaard, maar ook prima voor de recreatie. In mijn merrie komt ook Ixion voor, een Anglo Arabier.. ehm en die is zacht gezegt wat vuriger dan de Hollandse paardjes.. Mijn merrie zit er tussenin..

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:57

Draver.
Ze is ontzettend sociaal en werklustig.
Kan een hele waslijst van haar eigenschappen maken maar ik denk niet dat de karaktereigenschappen echt rasgebonden zijn, op uitzondering van het werklustige want daar worden ze ook echt naar gefokt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:03

Ik heb een warmbloed van het Gelderse Type.

Werklustig
Vriendelijk
Koel in de kop, warm in het werk
Ruime soepele gangen met een klein beetje een knietje
Veelzijdigheid.
Veel front, type en zelfhouding.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:17

Ik ben één van de weinigen in Nederland met een Camargue (twee zelfs eigenlijk). Ik wilde altijd een Lusitano, maar na een trektocht op een Camargue wil ik echt nooit meer iets anders :D . Hun eigenschappen:

* Ontzettend trouw aan hun baas
* Gaan voor je door het vuur
* Bomproof
* Heel veelzijdig }:0
* Een sober ras, dus heeft niet veel nodig (leeft op lucht en liefde hahaha :P )
* Naar iedereen toe erg nieuwsgierig en lief
* Heel makkelijk in de omgang
* Omdat het een nogal stevig ras is, ook geschikt voor zwaardere volwassenen

Je vroeg naar eigenschappen algemeen, dus daar horen ook de negatieve bij:

* Ze kunnen ontzettend lomp zijn, behalve als mijn zoontje erbij is... want dan letten ze ineens wél goed op! :+:
* En tsja... ze zijn alleen maar leverbaar in het wit, dus wat meer poetswerk! :+

Trotse baas van Onyx en Vaninée
Trotse mama van Ties, Sep en Miel

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:40

Ik heb een haflinger en wil haar echt voor geen goud meer kwijt.
Ze is lekker werklustig, vind het heerlijk om te rijden. Ze is ook onzettend trouw aan haar baasje maar is gek op aandacht in het algemeen. Ze is heel erg aanhankelijk. Ze is wel een beetje eigenwijs maar dat levert vooral grappige situaties op. Ze vind gewoon alles leuk en dat vind ik heel fijn aan haar. Voor een haflinger is ze wel pittig, ze gaat liever indraven dan instappen en als het even kan vind ze galop zelfs nog de beste optie. En ze is een gigantische angsthaas, ze schrikt overal van. Dat zijn denk ik zo'n beetje de enige nadelen <3

Sterre Mare van de Torpma Cluft | v. Stradivari
Double Gold LM | v. Don Cremello du Bois <3

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:44

ik ben 3 jaar geleden aangestoken met het Welsh virus

Heb nu 2 Welsh A en 1 (zelfgefokte) Welsh C , ze hebben alledrie een eigen karakter

mijn oudste A wordt 01-01 20 jaar is heel rustig en lief hinnikt altijd en zeer lief naar kinderen

mijn 2e A is een jaarling heeft flink wat pit maar blijft wel eerlijk verder knuffelt ze ontzettend graag en doet een moord voor een wortel

mijn C is dit jaar geboren uit de A van nu nog 19 heeft het karakter van zijn moeder, is ook een knuffelkont

Het leven duurt maar even, dus vergeet niet te leven
17 augustus is ons zoontje geboren

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:44

Ik heb een Welsh Mountain van een jaar oud. Ontzettend intelligent, heel betrouwbaar en bomproof. Heel kalm maar met een bijzonder standvastig karakter. Juist omdat ie zo slim is moet je alles op een aparte manier aanpakken, want dwingen is absoluut geen optie (nee, dat is het nooit, maar bij dit paardje kun je het wel vergeten en dat heb ik ook anders gezien). T is elke dag weer een uitdaging om de dingen op de juiste manier aan te pakken hihi. Aan de andere kant raakt hij door zn intelligentie niet in paniek, staat rustig een minuut of 5 met zn voorbeen over zn halstertouw bij het vaststaan (en ik ben zo voorzichtig, maar hij presteert het elke keer weer en ik kan alleen maar hopen dak er zsm bij ben :P).

Nadeel is sowieso dus dat je hem steeds een stap voor moet zijn en ontzettend consequent moet zijn, want hij maakt grandioos misbruik van ieder klein foutje van mijn kant :P

Divaali

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:59

ik heb een shetlander, haar hobby is eten, en verder is ze bomproof in het verkeer, zelfs langs een drukke weg is grasjes snaaien belangrijker dan op groot landbouwverkeer letten :+

ze kan heel speels zijn en geeft wel aan waar ze wel of geen zin in heeft, zonder daarbij vervelend te worden.
uniek aan mijn shet is dat ze nooit bijt, behalve heel soms uit joligheid als ik aan de hand met haar draaf bijvoorbeeld.
heeft wel andere shet streken zoals soms onder het draad door piepen etc.

https://drafenrensportforum.nl/

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:59

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten