Kennismaking, hoe gaat dat in z'n werk?

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Steentje

Kennismaking, hoe gaat dat in z'n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 10:21

Hoi!

Volgende week vrijdag is het dan zo ver..
Ik ga samen met mijn vriend kijken bij een leuk paard, om hopelijk te leasen! :):)

Ik heb er ontzettend veel zin in, maar anderzijds ben ik ook enorm nerveus.
Ik ga dus voor het eerst kennis maken met het paard en zijn eigenaresse.

Maar ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen.
Wat kan ik verwachten, wat kan ik niet verwachten?
Wat mag ik niet vergeten te vragen of doen, en vooral.. hoe gaat zo'n eerste bezichtiging en kennismaking in z'n werk?

Ik hoop dat er andere Bokkers zijn, die mijn angsten een beetje kunnen 'verzachten' of wegnemen. :)

,

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:25

Wat leuk dat je misschien een paard gaat leasen! :D

Je moet je er vooral niet te druk om maken en gewoon lekker jezelf zijn. Dat komt het beste over, en zo weet je ook wat je aan elkaar hebt. Misschien van te voren even wat belangrijke dingen op papier zetten die je wil vragen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 16:11

Bedankt voor je berichtje! :)

Ja, bepaalde zaken op papier zetten zal ik sowieso doen. :j
Maar spannend vind ik het wel!

,

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:55

Dat klinkt spannend! Is het de eerste keer voor jou?

Als wij voor de eerste keer bij een paard gaan kijken praten we even met de eigenaren. Daarna even kennismaken met het paard, en eventueel nog poetsen/opzadelen. Dan rijden, als dat allemaal bevalt kun je verder praten over het paard en bepaalde afspraken etc.

Wat ik altijd goed vind werken, is om eerste de eigenaar erop te zien rijden. En ook goed opletten hoe het paard is tegenover de eigenaar. Let ook goed op gebreken en de gangen van het paard.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 19:09

Bedankt voor je antwoord, NOUSS! +:)+

Het is toch normaal dat je vaak eerst minstens twee keer komt rijden en uitproberen, voordat je het paard eventueel meeneemt, he? :)

,

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 22:05

Mijn grote angst is dat ik dingen compleet anders ga doen dan de eigenaresse, en dat ik daardoor ga 'blunderen' of dat zij denkt.. 'Jeetje, kan ze dat nu echt niet?'

Daar word ik dan heel onzeker van, en dan ga ik juist stuntelen..

,

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:51

Dat kan ik me goed voorstellen! Toch denk ik dat het belangrijk is om op jouw manier alles te doen, omdat je dan veel zekerder overkomt dan wanneer je eerst gaat kijken hoe de eigenaresse het doet om het ook zo te doen. Er zullen altijd dingen zijn die je anders doet of hebt geleerd, maar daar kan je ook afspraken over maken, en de eigenaresse verwacht ook vast niet van je dat je alles precies hetzelfde doet als zij! Mij zou het er om gaan of je vriendelijk en respectvol met het paard om ging. Als je er dan bij vertelt dat je een beetje zenuwachtig bent, komt het vast allemaal goed! Succes :D!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 10:24

Ik moet ook mijn eigen dingetjes doen, maar toch maakt dat mij onzeker.. Ik ben vaak bang dat mijn methode van bepaalde dingen doen, vaak niet de juiste is. En dat men mij daar op 'afrekend'.

Hoe dichterbij het komt, hoe spannender ik het vind! :))

,

anniekw

Re: Kennismaking, hoe gaat dat in z'n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:04

Ik kwam toevallig je topic tegen ;-) Komt allemaal helemaal goed hoor meis, en ik vind weinig dingen gek dus maak je vooral geen zorgen!

'Africhting, instructie, aan-en verkoopbegeleiding'

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 17:07

anniekw schreef:
Ik kwam toevallig je topic tegen ;-) Komt allemaal helemaal goed hoor meis, en ik vind weinig dingen gek dus maak je vooral geen zorgen!

Ah, lief dat je hier reageert! :)

Ja, ik ben voor zulke dingen vaak net een beetje zenuwachtiger dan de 'doorsnee' persoon. :o

,

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 17:38

Steentje schreef:
Mijn grote angst is dat ik dingen compleet anders ga doen dan de eigenaresse, en dat ik daardoor ga 'blunderen' of dat zij denkt.. 'Jeetje, kan ze dat nu echt niet?'

Daar word ik dan heel onzeker van, en dan ga ik juist stuntelen..

Ik herken je verhaal helemaal! Ik ben ook de laatste tijd bezig geweest om naar paardjes te kijken, vooral de 1e keer was ik heel zenuwachtig. Toch denk ik dat het belangrijk is dat je gewoon jezelf blijft en wat rijden betreft: je moet niet denken dat je het heel slecht doet als je hem niet rijdt zoals de eigenaar/eigenaresse, dat kun je namelijk niet verwachten als je voor de 1e keer op een onbekend paard stapt (daar had ik namelijk heel erg last van :o). Gewoon ontspannen, iedereen heeft zijn eigen manier en dat zal de eigenaar ook echt wel weten. Succes! :D

Tot 9-1-16 bekend als Simone0308
Trots op mijn knappe merrie: [ITP] Draver Terra als volleerd fotomodel!

Steentje

Re: Kennismaking, hoe gaat dat in z'n werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-10 16:08

Oh, nog twee nachtjes slapen!
Ik heb er zoveel zin in! :):)

,

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie