Waar vind ik bordjes: 'verboden te voeren'??

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JoyCiej007

Waar vind ik bordjes: 'verboden te voeren'??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 16:37

Ik heb ooit een paar bordjes met 'verboden te voeren'/'niet voeren a.u.b.' gekocht bij de Expo; waren plastic bordjes met karton op de achterkant die je dus tevens als een soort postkaart kan versturen.

Nu ben ik op zoek naar 'echte' bordjes die ik bij mijn wei kan hangen, met tekst als 'Verboden te voeren' e.d.
Weet iemand waar ik die kan vinden, en heeft iemand een idee van de prijsen? Heb al wel op MP, Google e.d. gezocht maar niets gevonden. Bij Agradi hebben ze het helaas ook niet.

SuSem

Re: Waar vind ik bordjes: 'verboden te voeren'??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:38

bij een winkel die naambordjes voor bij bijv. de voordeur maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:47

De Welkoopwinkel hier in het dorp verkoopt ze of kan ze bestellen dus ik zou het eens bij een Welkoop/Boerenbond winkel bij jou in de buurt proberen. Soms verkopen ruitersportzaken ze ook wel.

Edit even voor je gezocht op inet : http://www.ej.nl/category.aspx?id=10000122

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 16:50

Anoniem schreef:
De Welkoopwinkel hier in het dorp verkoopt ze of kan ze bestellen dus ik zou het eens bij een Welkoop/Boerenbond winkel bij jou in de buurt proberen. Soms verkopen ruitersportzaken ze ook wel.

Oké.... de Welkoop bij ons in de buurt dus niet... heb er wel eens bordjes met 'rijpaarden vervoer' e.d. gezien, maar daar zat nooit 'verboden te voeren' bij, bovendien heb ik de laatste tijd helemaal geen bordjes meer zien liggen.
Ik zal eens kijken... heb je ook enig idee over de prijs van die bordjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:51

Zie link in mijn vorige post ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 16:58

Anoniem schreef:
Zie link in mijn vorige post ;)

Ach, dankjewel :D heb al heel wat webshops afgezocht, maar EJ dus blijkbaar nog niet.
Danku!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:29

Bij Agradi kun je dergelijke bordjes bestellen! ;) En anders bij een van de "Boeren"-winkels, zoals Welkoop, Boerenbond, etc. Oh ja, en natuurlijk gewoon bij de paardenwinkels, zoals Divoza, EppleJeck, etc. ;)

Eindelijk een klein beetje boerin!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:02

laten maken. Om maar even reclame te maken: ik maak naambordjes voor op paardenstallen maar alleen teksten kan ook ;)
Of zelf een plankje bedekken met schoolbordverf en met rood krijt erop schrijven.

Niets zo charmant als een paard aan de wand: (zie profiel of hiervoor portretten en naambordjes)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 10:38

Shenavallie schreef:
Bij Agradi kun je dergelijke bordjes bestellen! ;) En anders bij een van de "Boeren"-winkels, zoals Welkoop, Boerenbond, etc. Oh ja, en natuurlijk gewoon bij de paardenwinkels, zoals Divoza, EppleJeck, etc. ;)

Als je even de beginpost leest ;) dat zie je dat Agradi geen bordjes 'niet voeren' heeft. Heb ze daar een tijd geleden speciaal nog over gebeld, maar ze hadden niets.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 10:41

Natascha schreef:
laten maken. Om maar even reclame te maken: ik maak naambordjes voor op paardenstallen maar alleen teksten kan ook ;)
Of zelf een plankje bedekken met schoolbordverf en met rood krijt erop schrijven.

Heb idd op internet ook al gezien dat je bordjes in iedere gewenste kleur, maat en met eigen tekst kan laten maken (door professionele bedrijven) maar dit is vaak toch prijziger.
Plankje met schoolbordverf en met krijt er op schrijven werkt natuurlijk niet voor in de regen :o? ze komen aan de omheining v/d wei te hangen.

Naambordjes voor paardenstallen zijn allemaal erg mooi e.d. maar het moet gewoon echt een simpel bordje zijn, geen 'mooie poespas' want wie weet zijn ze dan zo verdwenen....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:27

JoyCiej007 schreef:
Shenavallie schreef:

Als je even de beginpost leest ;) dat zie je dat Agradi geen bordjes 'niet voeren' heeft. Heb ze daar een tijd geleden speciaal nog over gebeld, maar ze hadden niets.

Oh sorry, ik lees niet alle teksten en ben al heel lang niet meer op hun site geweest. Ben een beetje lui :o

Eindelijk een klein beetje boerin!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:31

Ik had de bordjes zelf gemaakt,maar of het nut heeft?
Totaal niet,ze negeren ze gewoon.Of als je ze wijst op de bordjes;Ow die had ik niet gezien!
Wens je succes TS,hoop dat ze bij jou wel gaan helpen.

FB Groep Second Chance.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:33

Mijn ervaring is dat die bordjes echt geen zin hebben en dat mensen toch van alles in het land gooien...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:40

wij hebben ze ooit zelf gemaakt
we hadden bij de bouwmarkt
wit hardplastic (soort plexiglas )weet niet meer precies hoe het heet :o .
die hebben we op maat gemaakt. en met merkstift de tekst erop gezet, gaatjes erin geboord en met tayraps vastgemaakt

misschien heb je hier wat aan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 13:43

_Chanel_ schreef:
Mijn ervaring is dat die bordjes echt geen zin hebben en dat mensen toch van alles in het land gooien...

Klopt, ik weet het. Gelukkig is mijn wei op nog geen 2 min. lopen vanaf huis, en met de mensen die aan de rand v/d wei wonen heb ik goed contact, die weten ook allemaal dat er niet gevoerd mag worden en spreken namens mij ook mensen aan die dit wél doen.
Hier op 't dorp weet inmiddels iedereen 't wel, en nu is het gelukkig erg 'rustig' met voeren; er wordt weinig tot niets meer gevoerd, dat is wel eens anders geweest helaas....

van kilo's berlinerbollen met oud en nieuw (echt een héule berg) tot aan compleet verrot en beschimmeld brood in vuilniszakken vol, afkomstig van asielzoekers....

Weet dat de mensen die het echt willen, het toch wel doen, maar bordjes heeft toch wel een extra toegevoegde waarde zeg maar. Veel mensen denken dat 1 appeltje of 1 broodje ook geen kwaad kan, maar die wijs ik dringend op de bordjes en leg ik uit dat als iedereen zo denkt, mijn pony's wel tig appels, wortels, broodjes en troep per dag binnen krijgen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:22

Verbieden werkt soms averechts omdat mensen niet betuttelt willen worden. Uitleg geeft mensen meer verantwoording.
Ik kan me nog herinneren dat vroeger in de kinderboerderij waar ik kwam een bordje stond met iets van dat het belangrijk was dat ze alleen aten wat verzorgers ze gaven. Omdat ze anders ziek werden en dood konden gaan. Je zag dat mensen dat toch echt wel respecteerden. Je kon daar oud brood enzo inleveren, dat werd dan uitgezocht en bv aan de varkens gegeven.
Misschien kun je een bak neerzetten met : "Eten voor de ponies hier deponeren graag, zodat ik controle kan houden over wat ze eten, omdat ze ander ziek kunnen worden. Dank u wel. " Of iets in die strekking?
Want het is idd zo dat ze meestal niet wéten dat het schadelijk kan zijn.

Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, maar niet voor wat jij begrijpt.
*Mijn paardenopvang youtube kanaal* *Mijn youtube kanaal voor Vincent* * [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * Diverse Lusitanos aangeboden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:39

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:24

Lusitana schreef:
Verbieden werkt soms averechts omdat mensen niet betuttelt willen worden. Uitleg geeft mensen meer verantwoording.
Ik kan me nog herinneren dat vroeger in de kinderboerderij waar ik kwam een bordje stond met iets van dat het belangrijk was dat ze alleen aten wat verzorgers ze gaven. Omdat ze anders ziek werden en dood konden gaan. Je zag dat mensen dat toch echt wel respecteerden. Je kon daar oud brood enzo inleveren, dat werd dan uitgezocht en bv aan de varkens gegeven.
Misschien kun je een bak neerzetten met : "Eten voor de ponies hier deponeren graag, zodat ik controle kan houden over wat ze eten, omdat ze ander ziek kunnen worden. Dank u wel. " Of iets in die strekking?
Want het is idd zo dat ze meestal niet wéten dat het schadelijk kan zijn.

Ik heb idd zelf zo'n bordje opgehangen met uitleg en de mensen in de buurt ben ik afgelopen om te vragen of ze ze niet willen voeren en waarom niet (pony met ir en hoefbevangengevoelig). Ze houden zich er allemaal netjes aan. Het scheelt dat ik in een doodlopende straat woon, er komt voornamelijk bestemmingsverkeer.

Dat heb ik gewoon geprint en ingeseald. Blijft best een tijd netjes, al is het nu wel verregend.

Nieuw op peaks? Verzilver de code KRIST18HW en we krijgen beide 5 euro tegoed

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:29

Divoza heeft ze te koop, je kan ze ook bestellen, kosten nog geen 4 euro

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:30

zelf maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:03

marktplaats

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:27

ik heb de mijne zelf gemaakt, mijn pony staat in hetzelfde stalgebouw als de manegepony's, (ivm hij zich snel verveelt, dan al zijn stro gaat opeten, of stal uitbreekt) en wilt nog wel eens heel schattig hinniken als hij plastic zakjes hoort kraken. Gewoon uitgeprint, fel kleurtje erbij zodat het opvalt, en geplastificeerd.

er staat op: Hallo paardenliefhebber, Noah volgt een speciaal dieet. Extraatjes verstoren dit en hier kan hij dus ziek van worden, en dat zou iedere paardenliefhebber natuurlijk vreselijk vinden.
Daarom graag geen appels, wortels, snoepjes, brood, aardappelschillen, andijvie of andere dingen voeren.
bij voorbaat dank,

Noah *hoefijzertje*

beetje overdreven, maar ik wil echt niet dat mijn poown beschimmelde wortelen of brood krijgt... laat staan aardappelschillen.

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie