Wat voor bit?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 18:53

Ik vroeg me af op wat voor bitje jullie j paarden rijden en waarom?. Ik rij met gewoon rijden in de bak mijn pony met een dubbel gebroken watertrensje. Omdat dit bit heel zacht is en hij er lekker nageeflijk op loopt. Dit bit gebruik ik ook op wedstrijden. Een keer in de week rijdt ik zowieso met een enkel gebroken D-trensje. voor de afwisseling en het wennen aan andere bitjes. Als ik het bos in ga rij ik meestal met een enkel gebroken D-trensje omdat dat net iets scherper inwerkt dan me dubbel gebroken watertrensje en ikdus meer te vertellen heb ( hij is nogal en rotbok en heethoofd in het bos)

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:12

hon heeft een dubbel gebroken watertrens, een enkel gebroken watertrens en een enkel gebroken bustrens. Deze wissel ik af, maar meestal rij ik met de dubbelgebroken, daar loopt ze het fijnst op. verder nog een 2 gaats liverpoolstang voor voor de wagen (die ligt nu dus weg te roesten)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 19:24

Voor de wagen rijd ik ook met een liverpoolstang. Die vind ik het handigst omdat ik de teugels kan verstellen met de gaatjes. Is ze me te heet? Teugel op het onderste gaatje. Is wel wat scherp, maar omdat Isolda wel eens flipt voor de wagen is dit belangrijk!

Onder het zadel rijd ik met een gebroken, dikke Pelham. Heb met twee teugels gereden, rijd nu nog maar met 1.
Heb voor deze teugel gekozen omdat mevrouwtje Isolda nogal wispelturig in haar gedrag is. Ik rijd vaak in 1 rit op twee verschillende Isolda's. 1 Isolda heel lief en braaf. 2 Isolda heel erg verschrikkelijk dwars en opstandig.
Braaf? Lange teugel of lichte druk. Meestal rijd ik echter met lange teugel tijdens buitenritten, luisterd ze heel goed.
Kloterig? Helaas voor Isolda, dan laat ik het bit scherper in werken.... Het kinkettingkje werkt dan extra en heb ik wat meer te vertellen.

Berber rijden we met een dikke koperen (?) trens. Ook Berber is heel moeilijk met bitten, hoe scherper het bit, hoe irritanter en opstandiger ze wordt. Ook met hulpteugels ed. wordt Berber gestoord!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 22:01

Ik wissel af ik rijd meestal met dubbelgebroken watertrensje als hij goed gaat en die heb ik in koperkleur voorin mijn wedstrijdhoofdstel.
Als ie weer in een mindere periode zit rijd ik met een enkelgebrokenbustrens dan kan ie minder door ophoudingen heen banjeren en die heb ik ook in het koper voor m'n wedstrijd hoofdstel

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 09:15

Ik rij met een enkel gebroken watertrens van Aurigan. Ze gaan daar ze lekker op schuimen.

Zowel met springen (mexicaanse neusriem) en dressuur (hoge neusriem) gebruik ik hetzelfde bit. Alleen met longeren gebruik ik een dubbel gebroken watertrens.

Ik neem nooit merkbitten neem altijd die lichte nomerk bitten (fl. 30,00) en die bevallen mij prima.

Gr Pris

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 10:08

Joop werd helemaal gek van zijn enkelgebroken bustrens (gevoelig oid) en dus probeerde ik eens eencorrectie bitje, ging prima, en daarna een dubbelgebroken watertrens. ook maar meteen bij Vollo gebruikt. Ik wil niet anders... Ik wil niet het risico lopen dat ze op een ander bit tongen erover leggen e.d. Ben blij dat ik daar net vanaf ben...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 11:16

Ik rij met het allerzachtste bit, een dubblegebroken watertrens met BOL tussenstukje van argentaan. (Plat tussenstukje is namelijk een scherper).

Razinda ga ik hier ook mee rijden en het paard waar ik ook op rij, rij ik op een gewone bustrens van RVS. Ik zou dit paard graag op zo'n dubbelgebroken bit rijden, maar aangezien ze een andere maat heeft, zou ik een nieuw bit moeten aanschaffen en dan wordt het allemaal toch wat te duur.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 12:09

Hoi Ymke, ik rij Toon gewoon op een enkelgebroken watertrensje. Hij doet het er goed op, dus dat hou ik dan maar zo.

Ik had nog diverse bitten liggen en deze paste het beste in zijn mond, vandaar mijn keuze.
groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, sterregoud, tienus63, Vagabondo, vilheide en 20 bezoekers