Een bok op buitenrit?!

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Athea_Jack

Een bok op buitenrit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 13:29

Regelmatig ga ik met mijn mama of lesgeefster eens een buitenritje doen met onze Jack (ruin) en Athea (merrie) .. Wanneer ik met mijn lesgeefster ga doen we al eens een kort galopje maar met mama meestal niet ..

Gisteren een heel leuke buitenrit met mijn mama gemaakt .. Athea (op wie ik altijd rijd) kan nogal wat gespannen zijn maar gisteren ging het redelijk goed en ze was vrij ontspannen, zelfs mooi met haar hoofd aan het lopen .. Op het einde hebben we nog een mooi stukje gras en mama wilde wel een galopje proberen .. Zo gezegd zo gedaan, ik voorop.

Jammer genoeg kreeg ik haar niet op tijd terug in stap en moest ik een bocht nemen in galop (wel een brede bocht). Athea glijdt wat uit (helemaal niet veel) en ineens bokt ze ! Ik er natuurlijk af in het midden van het veld ..

Wanneer we in de piste rijden zal ze wel eens bokken wanneer ze echt geen zin heeft om in galop aan te springen of iets dergelijks maar nu in het midden van het veld, helemaal uit het niets! Ik had het echt niet zien aankomen .. Heeft iemand dit nogal eens mee gemaakt? En wat wil dit dan zeggen?!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:31

Waarschijnlijk gewoon uit enthousiasme :) Of om zich te herstellen na de misser.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 12-09-10 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje
Blogger

Re: Een bok op buitenrit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:36

Waarschijnlijk heeft het te maken met het glijden en het zichzelf in evenwicht houden. Daar moet ze spieren voor gebruiken en dat vinden de meesten niet fijn, dan kan er wel eens een bokje volgen!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:37

Athea_Jack schreef:
Regelmatig ga ik met mijn mama of lesgeefster eens een buitenritje doen met onze Jack (ruin) en Athea (merrie) .. Wanneer ik met mijn lesgeefster ga doen we al eens een kort galopje maar met mama meestal niet ..

Gisteren een heel leuke buitenrit met mijn mama gemaakt .. Athea (op wie ik altijd rijd) kan nogal wat gespannen zijn maar gisteren ging het redelijk goed en ze was vrij ontspannen, zelfs mooi met haar hoofd aan het lopen .. Op het einde hebben we nog een mooi stukje gras en mama wilde wel een galopje proberen .. Zo gezegd zo gedaan, ik voorop.

Jammer genoeg kreeg ik haar niet op tijd terug in stap en moest ik een bocht nemen in galop (wel een brede bocht). Athea glijdt wat uit (helemaal niet veel) en ineens bokt ze ! Ik er natuurlijk af in het midden van het veld ..

Wanneer we in de piste rijden zal ze wel eens bokken wanneer ze echt geen zin heeft om in galop aan te springen of iets dergelijks maar nu in het midden van het veld, helemaal uit het niets! Ik had het echt niet zien aankomen .. Heeft iemand dit nogal eens mee gemaakt? En wat wil dit dan zeggen?!

Is het niet verstandig je paard onder controle te hebben als je buiten gaat rijden.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:39

De fries die ik reed deed dat met buitenrijden eigenlijk altijd.. Soms omdat hij wat lompig deed (en dus idd uit balans raakte) maar meestal gewoon uit vreugde! Die ene keer dat hij lekker vrijuit kon en mocht galopperen was hij altijd heeeel blij mee ;-)

@Vevina: Ik neem aan dat het iedereen wel eens kan gebeuren dat na een lekker galopje het wat langer duurt voordat je je paard terug krijgt?! :-s Mooie oplossing toch om een bocht te draaien.. Zie het probleem niet zo..

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:41

Ik zie er wel een probleem in, en ik krijg ook mijn paard na een galop ook een flinke galop meteen terug als ik dat wil.

kleinvosje
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 13:43

Ach ja, je hebt altijd baas boven baas... Ik vind het geen groot probleem, het is 1 keer gebeurd. TS heeft ervan kunnen leren eerder te beginnen met terug rijden en eventueel wat strenger te zijn daarin.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:20

ik ken een paardje die bokte na zoiets omdat hij gewoon boos was op zichzelf

denk dat het dus idd gewoon een gevolg was op het uitglijden

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:22

bokje klinkt idd als reactie op het uitglijden. Kan gebeuren hoor :j
Net zoals het kan gebeuren dat je paardje eens een keer besluit net iets langer door te gaan dan jij. Zolang beide niet met regelmaat gebeuren is er niets aan de hand ;)

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:23

Ik denk dat het paard zichzelf gewoon even moest herstellen. Zo gek is dat niet. Ik rijd ook regelmatig paarden die buiten in galop weleens een bokje geven maar het klinkt hier niet als een moedwillige bok om jou eraf te krijgen.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:26

Mijn paardje kan ook zo lekker fel reageren na een misstap.
Ik moet er altijd wel om lachen.
Maar als je er niet op bedacht bent, is dat wel vervelend als je in het gras eindigd. :+

Athea_Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 18:06

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Wist niet goed hoe ik die bok moest interpreteren, had wat schrik dat dit bedoeld was om me er af te gooien .. Maar als het merendeel hier van mening is van niet ben ik al veel geruster ! Gelukkig enkel wat spierpijn aan over gehouden !

Wat het onder controle houden betreft moet ik zeggen dat dit mijn eigen inschattingsfout is geweest .. Ze gaat graag in galop en had ergens wel kunnen weten dat ze niet meteen zou reageren .. Achja, iedereen maakt wel eens een foutje .. Als ik alles al prefect kon had ik die dure lessen allemaal niet nodig :P ..

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:12

ik vind die reactie's van vevina een beetje penny achtig klinken.. >;)

Elk paard is toch wel eens blij of enthousiast :j

♥♥♥♥♥

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:18

mijn fries doet nooit een pas verkeerd maar als hij buitenrijd zeker net na de winter dan geeft hij ook een bokje met galop aanspringen niet om je er af te gooien

ate mijn grote lompe vriend

11-04-2000/28-12-2012

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie