Koper wilt persé Mini shetlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neffesh
Berichten: 327
Geregistreerd: 27-12-06

Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 20:44

Hallo

Onlangs hadden we beloten om Carte Blanche te verkopen omdat Cartouch niet goedegekeurd is en dan een andere hengst komt.
3 hengsten is dus wat veel een aangezien we Cartouch al 2.5 jaar hebben, hebben we meer met hem een band dan met Carte Blanche die we nog maar 5 maandjes hebben. Toch is het een heel lief en aanhankelijk beestje!

Wij zijn van België en kregen heel veel belachelijke biedingen voor hem , zoals 50 of 75 euro.
Het is een hengstje van bijna 2 jaar, volledig wit, behalve zijn hoofdje is vos met 1 maanoog. Hij is 70cm en zal dus ook klein blijven.
Geen zomerexeem en helemaal in orde. Geen papieren, enkel paspoort en chip

Wij hebben hem 5 maand geleden gekocht bij een handelaar waar hij heel slecht aan toe was, daarom had ik hem dan ook gekocht (beetje uit medelijden). Hij zat volledig in de klitten en volledig onder de luizen. Was heeel mager en kende niets. Was angstig , beet en hij stampte.

Nu is hij kerngezond en kan je hem borstelen enzovoort....

Maar hij stond dus al een tijdje op het internet krijg ik ineens een nederlandse vrouw die heel veel interesse had! Ze wou helemaal vanuit nederland naar belgië rijden voor het beestje. Ze vroeg vraagprijs , wij zeiden 200euro en ze was meteen akkoord...
Ze wou hem morgen komen halen. Maar toen die dag dichter kwam en het doordrong dat hij weg zou gaan vertelde ik haar dat ik twijfelde of ik hem wel zou weg willen doen.
Ze vond dit echt heel erg en zei dat ze gerust 300euro wou betalen dan.

Nu vind ik dat zo raar dat ze echt zover wil rijden voor hem en zoveel wil betalen ?
Uiteindelijk denk ik toch van jah , ik kan ze moeilijk allemaal houden...

Wat denken jullie ?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:47

Als ze hem écht graag wil dan is het toch niet zo vreemd dat ze er meer voor wil betalen? Zo heel veel is het nu ook weer niet, het gaat niet om een paard van duizenden euro's. Daarbij vind ik het ook helemaal niet zo vreemd om een paard uit België te halen.
Fijn toch, als hij naar een plekje kan waar hij zo welkom is?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:47

Fijn dat iemand er zo weg van is en er kennelijk flink wat voor over heeft om hem een thuis te kunnen bieden? :)

Even kennis maken bij een kop koffie om te zien of je je er helemaal goed bij voelt.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:50

Wees blij dat iemand kennelijk stapel verliefd is op dit dier! Enige maar is dat het altijd wel afwachten is of ze ook echt komen, maar als ze komen is het toch super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:51

Ik vind het niet raar, heb het twee jaar terug ook gedaan. Okee, geen wereld eind rijden (uurtje) maar ruim boven de vraagprijs geboden voor een 3 jarig kruising shethengstje. Gekocht van af de foto en direcht wezen halen.

Was opslag verliefd, was bang dat er iemand anders mee vandoor zou gaan dus heb 100,- meer geboden dan dat ze vroegen. Nooit spijt van gehad. <3

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:51

Zo'n wereld eind is belgie ook niet! Ik zit sneller in belgie(uurtje) als dat ik bij de fokker ben waar ik me veulen gekocht heb!!(ruim 2 uur rijden)
En tja als je smoorverliefd bent op een pony en je wilt hem heel graag dan kan ik me best voorstellen dat je wellicht er een schepje bovenop doet.
Zeker als het bv een pony voor het 2 span is wele heel veel lijkt op de pony waar hij naast moet komen te staan.
Daarbij verliefd zijn maakt blind!
Nee gek vind ik het totaal niet :n

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:04

Vind ik ook niet.
Maak gewoon kennis met haar en volg dan je gevoel.
Je kunt natuurlijk ook een keer bij haar langsrijden, zodat je weet waar-ie komt te staan :)

charily

Berichten: 1951
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Huizen ('t gooi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 16:07

laat haar langs komen en maak kennis met haar, en volg je gevoel!
en vraag waar het beestje komt te staan. via google kan je vaak wel adressen na trekken en anders, ga langs!
:)

Neffesh
Berichten: 327
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 18:48

Hey

Het is in orde, het zijn hele lieve mensen en ze was inderdaad echt verliefd op het beestje, dus hij heeft een goede thuis gevonden !:-)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Koper wilt persé Mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:34

Fijn dat hij zo'n goed tehuis heeft gekregen, en je mag in je handjes knijpen met 300,- voor een papierloze shet hengst. De biedingen die je hebt gekregen zijn namelijk normaal in deze tijd ;)

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:00

300 euro vind ik ook veel voor een hengstje zonder papieren en met zo'n verleden.

Over de afstand verbaas ik me dan weer niet. Voor mijn paard ben ik een keer of 4 naar Friesland gereisd, ik was al verliefd op hem toen ik de advertentie zag, en in het echie klikte het ook. En wat je van ver haalt is lekker :P