Ik heb net een heel lang verhaal getypt en toen deed ik daar dus (met roken en koffie tussendoor) te lang over waardoor ik opnieuw moest inloggen. Ik heb geen tijd meer om heel mijn bericht opnieuw te tikken dus mochten er vraagtekens zijn hoor ik het wel

Ik ben 22 jaar en heb twee jaar geleden mijn paard in laten slapen. Dit paard was van mij en mijn moeder, zij had hem vanaf 1,3 jaar. Hij is 38 geworden en werd via natural horsemanship opgevoed en bereden. Na een tijd ging ik het paardengebeuren missen en ben ik gaan rijden op een manege. Dit was voor mij helemaal niets... ik ergerde mij en vond de omgang en manier van rijden niet prettig. Na vier lessen ben ik gestopt.
Ik woon op mijzelf en wil nu opzoek gaan naar een nieuw paard. Leeftijd van 0 tot 3 jaar. Ik heb eerst een paar paarden bekeken met een oudere leeftijd. Omscholen naar natural horsemanship is immers vaak wel mogelijk en een paard dat meer weet en kan leek mij prettiger. Echter heb ik na twee paarden op proef te hebben gehad en nog drie andere te hebben gezien wel besloten dat het niets voor mij is. En dat ik het wil gaan doen zoals mijn moeder heeft gedaan. Een jong paard, op mijn manier opvoeden, wederzijds vertrouwen en respect opbouwen.
Ik weet echter niet welke paarden er bij mij passen. Mijn vorige paard was een gelders type en ik vond zijn langere rug wel fijn rijden. Echter sta ik ook wel open voor een ander ras. Fjorden en haflingers heb ik niet zoveel mee. Ik denk dat mijn voorkeur toch wel uitgaat naar een paard. Een koel paard, rustig in omgang, wat lomper type om het zo te noemen..dat trekt mij aan. Ik vind tinkers e.d ook erg leuk om te zien, maar vind de prijzen voor een goed paard daarvoor wat hoog. Ik ben een beetje boers aangelegd en wij hebben ons paard ooit eens voor 300 euro gekocht. Daaraan hadden wij een goedgekeurd prachtpaard.... ik ben dus nuchter ingesteld en ga geen 1500 euro uitgeven aan een twee jarig paard dat verder nog niets kent. Uiteindelijk moet ik er toch een hele andere draai aangeven wat betreft mijn voorkeur voor opvoeden, en het paard hoeft niet zoveel te kennen.
Wie o wie praat er even een beetje met me mee met do's en don'ts