Even een aanval op sommige paardenmensen, en sommige boktmen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 17:59

Ik heb een paar jaar geleden een zomerjas van Kyra gekregen, was een bloedje mooi ding. En er zitten echt superveel handige zakken in. Dus een jaar geleden was mijn waxjas na 5 jaar gewoon 'op'. Mocht ik een Kyra jas utizoeken. Ik wilde eigenlijk een donsjas, maar die hadden ze niet, dus nu heb ik een Master (had ik ook aan naar Heike). Hij is wel wit, maar daar heb ik niet zo heel veel problemen mee. Mijn ouder KK jas is nu wel een beetje vaag geworden na het wassen. Ik draag oude kleren op mijn paard omdat ik het zonde vind om naast rijbroken, laarzen, chaps en jassen nog eens een keer dure paardentruien te kopen. Binnenkort mag ik het echt allemaal zelf gaan betalen, maar ik denk dat ik nu ook niet zo heel erg veel koop voor de paarden. Ik wel altijd iets straks aan omdat ik dat warmer vind, en daarover dan een trui (niet bepaald slobber, want dat zakt zo af, maar ook niet echt modieus ofzo) en mijn jas. Die KK jassen zijn echt geweldig, winddicht, en niet helemaal waterdicht, maar prima om buiten mee te rijden. Ik doe niet zo aan merkjes, heb merkloze laarzen en Horka-rijbroeken (scheelt echt heel erg, ik koop ze voor 120 piek, en die dure merken zijn meestal zomaar 2x zo duur), en dan een goede jas. Ik wil nl een jas waar ik gewoon mee kan rijden (met dus een 2richtingen rits, veel zakken, niet té lange mouwen, maar ook niet te kort) en die functioneel (winddicht, liefst waterdicht, tegen een stootje kan, vies mag worden) is. Ik zie me nog niet in mijn Mexxjas te paard (ik ben aan het vermexxen, lekkere kleding)! En mijn oude jassen hadden allemaal een rits die een kant op kon, te weinig zakken ed. Ben maar wat blij met mijn paardrij-jas. Kan nu echt neit meer zonder...

Laui

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 21:53

tja,ik ben op mijn werk verplicht hun werkkleding te dragen en buiten het werken om zit ik voornamelijk op stal.ik heb dus mijn gewone kleren ook voor de paarden,meestal een spijkerbroek en een dikke warme fleece trui en in de zomer een t shirt.ik heb een speciale zomer en winter jas van een paardenkledingmerk,puur omdat ik die jassen heerlijk vind,of ik nou bij mijn paard ben of niet.ik draag dus gewoon wat ik zelf ook draag als ik niet bij de paarden ben.overigens was ik alle kleren elke dag hoor en mijn jas elke week,zodat het niet naar paarden ruikt als ik bij iemand ben.en met rijden heb ik dan mijn rijbroek aan,en een mobieltje altijd mee.voor de veiligheid.en als ik gebeld wordt te paard?dan neem ik op,maar zeg er wel bij dat ik gauw weer ophang i.v.m. dat ik op het paard zit.mijn sieraden houd ik wel om,maar ik heb er nooit veel om.een kettinkje,een armbandje en oorbellen.meer niet.en het zit ook niet in de weg,anders zou ik het wel afdoen.make up heb ik eigenlijk zelden op,alleen als ik ga stappen.en mijn haar is makkkelijk in een staart en klaar is kees.op deze foto kun je wel zien hoe ik er altijd bij loop,zowel bij de paarden als gewoon.Afbeelding

liselore
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 19:53

hoi
ik ben het echt hele maal met je eens ik rook draag make up heb een navel piercing ik draag een goude ketting aramband en ring ik hou ook van korte truitjes en ik heb me toevallig ook aan gemeld bij een modellenbureau ik ben alleen 15.
laat ze toch lekker banketstaaf als wij ons zo nou lekker voellen toch.
gr liselore

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 21:23

Ik oordeel niet over andere mensen, iedereen moet doen en laten wat ie zelf wil. Ik vind het geen gezicht om al rokend je paard uit te stappen, maar whatever!!!
Het komt vanzelf wel dat je minder met je uiterlijk bezig bent Ymke....
Ik heb vroeger modellenwerk gedaan, maar nou interesseert het me echt niet meer of mijn make-up nog in orde is als ik naar mijn paard ga...meestal kom ik er toch verlopen vandaan hahahaha!! Ik vond het een verrot wereldje en daarom ben ik er ook mee gestopt. Ik ben nog steeds wel op mijn uiterlijk, wil wel verzorgd zijn etc, maar het maakt je veel minder uit...daardoor interesseert het je ook een stuk minder wat een ander van je vindt!!

Groetjes Suzanne

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-01 21:46

Hoi Ymke, misschien een beetje een domme vraag maar waar sta jij ingeschreven? Is het een puur modellen bureau of ook voor casting werk? Ik ben namelijk een keer gescout door D-one models in Amsterdam. Ik heb me toen niet in laten schrijven omdat ik eerst dit jaar mijn vwo examen wil doen. Misschien wil ik het daarna wel doen. Is dat moddelenbureau van jouw een beetje leuk? En ben jij gescout of heb je jezelf aangemeld? Het lijkt me best leuk namelijk. Wat vind jij ervan? Sorry voor de vele vragen maar ik was gewoon benieuwd omdat ik las dat jij ingeschreven staat bij een modellen bureau. En dat je korte truitjes en make-up draagt dat is toch jouw keuze? Als anderen je daarop beoordelen dan zitten ZIJ fout en niet jij. Mensen moeten elkaar in hun waarde laten dan wordt de wereld een stuk leuker.xxx Roos

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-01 22:02

Ik stond ingeschreven bij My Way models, ik was gescout..hihihi ik werd op straat dus aangehouden door iemand daarvan. Later na onderzoeken ( is ook bij kassa geweest) bleken het oplichters te zijn.Ze zijn nu falliet...ze zaten in utrecht. Nu ben ik dus ook op zoek naar een andere.Maar nog niet echt een gezellige in de buurt gevonden.Wel een in rotterdam,maarja dat is een beetje ver weg.. Lachen

Groetjes Ymke

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 01:52

he lau maar je had wel een erg mooie jas aan vond ik. ik vind die Kyra jassen erg mooi maar ook zooooo duur. och ja.

heb nu wel een anky jasje. Maar ja, das via connecties. Een kennis werk bij Anky zodoende..

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 09:49

Ymke en Roos....

Let HEEL goed op waar je mee in zee gaat als je je laat inschrijven. Als ze inschrijfgeld en op jouw kosten een portfolio (fotomap) willen maken, moet je maken dat je wegkomt! Dat zijn 9 vd 10 x de foute buro's, want die portfolio kost zomaar een paar honderd gulden en dat betaal jij dan, waarop je vervolgens nooit meer wat hoort. Gebruikelijk is nl dat die kosten gedeeld worden: het buro zorgt dat er een shoot van jou genomen wordt en die investering betaal jij dan gedeeltelijk mee na jouw eerste klussen. Let er echt heel goed op hoor, er zijn zat leuke meiden die graag model willen zijn, en zich een oor aan laten naaien! Bovendien....het valt enorm tegen, ik heb het een paar jaar gedaan, maar je voelt je net een artikel, een stuk materiaal, ben er ook mee gestopt! In Amsterdam zitten een aantal goede buro's, ze selecteren erg, maar ALS je daar wordt aangenomen zit je in ieder geval goed.

Groetjes Suzanne

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 11:06

Hoi Ymke, ik wil ook wel even mijn mening kwijt over dit onderwerp. Natuurlijk is het flauwekul dat iemand je uitmaakt voor prutsmuts, als je er zo bij loopt. Ben ik het ook niet mee eens. Trek je er maar niks van aan. Als dat je smaak is, dan is dat je smaak. Maar je moet het niet vreemd vinden om reacties te krijgen als je je zo kleedt. Mensen zeggen wel dat je niemand op zijn uiterlijk mag beoordelen, maar toch gebeurt het altijd. Nu zit je waarschijnlijk nog op school, dan kun je nog wel alles aan wat je wilt. Maar als je eens op zoek gaat naar een baan, dan zul je toch in de problemen komen denk ik. Tenzij je ergens achter de schermen gaat werken. Op kantoor willen ze nu eenmaal geen uitdagende kleding en overmatige sieraden. Je zegt wel dat je geen wollen trui gaat dragen in de zomer, maar er zijn volgens mij toch nog wel andere kledingstukken te koop dan alleen maar naveltruitjes met spaghettibandjes en wollen truien. Ik denk persoonlijk dat als je wat ouder wordt, je ook anders zult gaan kleden. Nu ben je heel erg met je uiterlijk bezig, dat was ik ook toen ik 17 was. Dat groeit er langzaam uit hoor. Je wordt tijdens het paardrijden echt niet beoordeelt of je wel of geen mascara op je gezicht hebt. Vroeger schaamde ik me ook om de deur uit te gaan zonder make-up op mijn gezicht, zelfs naar de manege of met tennissen was ik opgemaakt. Nooit veel, maar toch iets. Ook vond ik het belangrijk om mooie kleding aan te hebben. Dat vind ik nu nog steeds leuk, maar het is maar bijzaak, het is geen hoofdzaak meer. Ik kies wel altijd voor kwaliteit, ik koop liever 1 goede rijbroek dan 2 minder goede. Als ik iets nieuws nodig heb dan koop ik ook precies dat wat ik wil hebben, tenzij het echt te bont is qua prijs. Als je een bepaalde leeftijd bereikt, dan kom je op een punt dat je van andere dingen gaat genieten, dan van aandacht voor je uiterlijk. Ooit zul je het een heerlijk gevoel vinden om fris uit de douche zonder make-up onder de mensen te komen, zonder dat iemand dat opvalt. Dan kun je gewoon jezelf zijn. Ik doe dat nu ook. Ik maak me nog steeds op als ik uit ga, maar ik ben net zo gelukkig zonder make-up. En dat is een lekker gevoel hoor. Als je bij een modellenbureau staat ingeschreven moet je toch eigenlijk weten wat de uitspraak "less is more" betekent...
Je moet je niet aangevallen voelen door mijn bericht, ik bedoel het alleen maar goed...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 19:05

Hoi Suzanne, bedankt voor de waarschuwing. Ik begrijp dat je erg moet oppassen met dit soort dingen. Gelukkig waren de mensen van dat modellenburo, waardoor ik was gescout, geen oplichters. Ik hoefde ook niet (als ik het zou doen) die portfolio helemaal zelf te betalen. Als ik voor mijn VWO geslaagd ben dan ga ik toch nog even daarheen om te vragen over hoe en wat en misschien dat ik het dan nog doe. Ik weet het nog niet. In ieder geval bedankt voor de waarschuing. groetjes Roos

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 10:03

Ik persoonlijk rij niet met korte topjes, of spegetti truitjes. Ik vind het erg ordinair als je aan het paardrijden ben. En make up?? Komt niet in mijn woordenboek voor. Dat stomme spul veegt alleen maar uit. En wat maakt het uit als ik er niet uit zie? Ik hoef er toch niet tegen aan te kijken?
Sommige bij mij op demanege zien er echt niet uit. Ze proberen zo veel mogelijk op te vallen bij de jongens, roken op paarden, bellen op paarden, en zijn om de haverklap naar de wc, kijken of hun haar nog wel goed zit. Ik heb daar toch zo'n ontiegelijke hekel aan.
Wat jij doet moet je zelf weten, daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik zeg mijn mening gewoon, en ik hoop dat die ook gerespecteerd wordt.
Maar wat ik wel belangrijk vond, is dat mijn paard er goed uitzag. Een schone shabrak, netjes getoilletteerd, hoeven kort, bandages netjes en het bit schoon.
BIj mij kwam eerst het paard, en later ik.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-01 13:19

Mijn moeder zeurt altijd (zelfs nu ik al jaren uit huis ben, en ben getrouwd) dat ik meer geld uitgeef aan mijn paard als aan kleding voor mezelf. Ik vind kleding helemaal niet zo belangrijk, als het maar warm is en lekker zit. In mijn vrije tijd loop ik thuis de halve dag in mijn nachthemd, al shet koud is met joggingbroek en slobbertrui. Kan mij wat schelen. Ook gebruik ik bijn ageen make-up, mischien es voor een verjaardad, ofzo. Maar al helemaal niet met paardrijden. En roken doe ik ookniet, zou ik niet tegen kunnen, heb vroeger vaak bronchitis gehad, met als gevolg dat iknu benauwd wordt als in mijnbuurt gerookt wordt. Een borrel (nou ja, iets alcoholisch dan, mag ook bier) lus ik op zijn tijd wel. Njammie... verder zou er mischien wel wat qua gewicht afmogen, maar zolang ik nog op mijn paard kan komen....