Vanacht Bezoek Op Stal, Zadeljatters. Alles Weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 11:52

celine schreef:
Dat is ff goed balen..Boos! gelukkig lopen er bij ons opstal honden.. niet dat 't echt heeel veel zal helpen..ze kunnen de paarden ook heel makkelijk meenemen..


Dan hebben ze wel pech als die paarden niet laden!!!!
*LOL*


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 11:58

Bij mijn vorige hoefsmid hebben ze laatst dus ook een zadel gestolen. Er waren drie dezelfde kasten en precies die van het zadel ( een dure) was opengebroken en de andere twee kasten waren dicht gelaten. Hij beslaat weinig thuis, eigenlijk nooit, dus dan vraag je je ook af, hoe ze het weten...

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:00

Dus ze hebben Noord-Holland achter gelaten?
Het kieffer zadel van een vriendin van me was gejat (had ze net nieuw gekocht, haar ouders hadden er NIKS aan betaald) gestolen!
loopt ze later op de zwarte markt, en JA, daar lag hij, heeft ze haar eigen zadel terug gekocht, en aangifte gedaan bij de politie, maar ze heeft nooit geld terug gezien Boos!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:07

Het is echt gewoon zo erg. Ik hoor het overal. Ook hier vlak in de buurt. 10 km de ene kant op is van alles gestolen, maar 10 km de andere kant op zijn ze ook al geweest. Mijn zadel ligt nu ook thuis en moet ik steeds op de scooter mee zeulen maar dat heb ik er voor over.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 12:09

Ohw, ik ben zo opgelucht dat ze niets van mij hebben gejat.
Maar elk jaar jatten ze in de begiun zomer maanden he?
dus ik hoop dat ik volgend jaar juli mn zadel nog wel heb.

Wij hebben ook kastjes voor je poetskisten met een slotje erop,
Daar hadden ze gewoon 1 deur uitgetrokken om te kijken wat erin zat, maar toen ze zagen dat er alleen maar poetsspullen in zaten, maakten ze die andere niet open, en hebben ze daarvan niets anders mee genomen.
Ze hebben wel een stel dure petrie's van mn instructrice meegejoept, en nog een paar laarzen, maar aangezien die AAN de zadelklem zaten, en ze die zadelklem van de muur af hebben geboord, zullen ze die er ook niet even netjes afhalen.
Ook alle hoofdstellen die aan de zadelsteunen hingen zijn weg.

En nu moet iedereen mijn zadel lenen.

Ik vind het gewoon zo'm K*Tzooi, dat er zo'n mensen aan jou eigendommen zitten, en die zonder te vragen door verkopen.
En als je dat bij hun doet krijg je een klap op je bek.

appelflap, wat was ik gisteren boos!
En er moesten er ook veel bij ons op stal huilen.
En het is met zo'n geweld gebeurd.
zelfs het voorraad hok, met cola, chocola, chips en snoep hebben ze leeg gehaald.
Zeker omdat ze nog een lange weg moesten gaan om die zadels naar het buitenland te brengen, en ze hadden geen eten bij ofzo.

NIET TE GELOVEN! 22 zadels in 1 klap!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:18

Ik begrijp niet waarom nu niemand op het idee komt om het zadel ook te chippen, net als het paard!!!! Moesten duurdere merken (of alle merken zelfs) een chip in het zadel plaatsen op een plek waar het geen kwaad kan, en die chip dus een nummer geven met een registratiepapiertje erbij zouden dingen toch zo veel vlotter gaan! Je paard kan gechipt en registreerd worden voor een billijk bedrag, je zadel dan toch ook zou ik zo denken???? En verkoop je het zadel gaat het dan precies zo als met het paard ... je "neemt" de chipdinges over met een kleine betaling. Gestolen zadels of zadels zonder "afkomst" kopen kan dan gewoon niet meer vanwege de chip die zo getraceerd kan worden, en het eruithalen kan ook niet, of je moet het leer kapotsnijden en dusdoende ook het zadel beschadigen. Ik vind het eigenlijk raar dat na al die tijd met diefstallen er nog niet zo'n (of een ander) systeem in gebruik genomen is om die "handige" mensen te overbluffen.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 12:20

Ik ga nou even naar stal, en kijken hoe het er daar aantoe is.
en of padij er nog wel staat Knipoog

Ohja, en ze hebben het koffiezetapperaat ook gejat.
en ik had nog een stereo voor op stal in de kantine, gelukkig heb ik hem daar nog niet neergezet, anders was ie weg geweest.

melodica
Berichten: 68
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:51

Ik zat vanmorgen lekker met een kopje koffie de krant te lezen, zie ik een klein berichtje staan over het stelen van zadels OP HET KESKE IN SON EN BREUGEL. Dat is de stal waar ik tot voor 2 maanden gestaan heb. Ik geloof dat ik het wel 5 keer gelezen heb, en ik maar denken, dat kan niet want de beveiliging daar is hardstikke goed. In ieder geval zo goed dat je niet de kans krijgt om alle deuren open te breken die je open zou moeten breken om bij de zadels te komen. En dan nog... die zadels zitten in steunen die ook weer op slot zitten. Trouwens, als je zoveel zadels weghaalt moet je toch heel ruim de tijd hebben, en ze vervoeren met een grote auto, en omdat het daar erg stil is 's avonds lukt dat nooit zonder dat je gehoord wordt. Dus ik had eigenlijk besloten dat dat toch ergens anders moest zijn. Kom ik op bokt, en lees ik dat het wel degelijk bij die stal is. Wat verschrikkelijk... Voor een aantal mensen is het inderdaad de tweede keer, daar valt toch niet tegenop te werken! Ik vind het echt verschrikkelijk, een hele stal die nu niet kan rijden en maar moet zien dat ze het geld bij elkaar krijgen om toch weer een zadel te kunnen kopen. Inderdaad Angeliek, dat is stinkend geluk hebben als je je zadel toevallig een keer niet in die zadelkamer hebt liggen.

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:02

Jaren geleden was er ook zo'n bende actief.. Hebben ze geloof ik ook in half Nederland alle zadels gejat! Het houdt echt niet op!

Wat ik toen ook zo eng vond, op alle avonden bleef de kantine tot midden in nacht open behalve (destijds) op maandagavond.. Laten ze net op die avond inbreken!! Ze hebben gewoon een aantal keer staan posten.. Het idee dat je bekeken bent.. Heb weken met een naar gevoel op het erf rondgelopen.

Op die stal waar ik toen stond waren er branddeuren, nou die was gewoon opengebroken.. Het is toen volgens mij echt lopende band werk geweest.. een iemand die alle slotjes open knipt de volgende trekt de zadels eruit en geeft ze door..

Het enige grappige was dat het in mijn kastje altijd een rotzooi was.. als je de kastdeur open deed had je 9 van de 10 x een zweep in je oog.. Alles lag dan ook over de gang.. Hoop echt dat die zweep in zijn oog heeft gehad..
Destijds ging het verhaal dat ze de vulling uit de zadels haalde om daar drugs in te verstoppen..
Maar het is tot de dag van vandaag een raadsel wat er echt gebeurd is

Oja, ironisch genoeg, waren in week daarvoor de zadels voorzien van een postcode.. Heeft echt geholpen.. ahum

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:05

AmyII schreef:
Dus ze hebben Noord-Holland achter gelaten?
Het kieffer zadel van een vriendin van me was gejat (had ze net nieuw gekocht, haar ouders hadden er NIKS aan betaald) gestolen!
loopt ze later op de zwarte markt, en JA, daar lag hij, heeft ze haar eigen zadel terug gekocht, en aangifte gedaan bij de politie, maar ze heeft nooit geld terug gezien Boos!


bedoel je de zwarte markt in beverwijk ?
had ik halfjaar geleden ook een veelzijdigheids zadel gekocht der zat wel een identificatie nummer in bijde stijgbeugels maar ik d8 het zal wel van de vrachtwagen gevallen zijn of iet dergelijks. (was trouwens wel een nieuw zadel en helemaal stijf leer ). ik zal eenskijken of ik de nummer nog kan lezen . heb trouwens nog het tel nr van de verkoper .
weet je ongeveer nog waar
buiten of in de betaalhal

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

melodica
Berichten: 68
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 13:53

Angeliek, kun jij nog eens uitleggen hoe dat dan zit met die verzekering. Ik heb naar mijn verzekering gebeld, en die zeggen dat een zadel wel verzekerd is, als je gemeldt hebt bij de verzekering van je inboedel dat je zadel op een ander adres ligt. De enige voorwaarde is dat het zadel achter twee sloten zit. Nou dat was in ieder geval in orde bij jouw stalling, volgens mij zelfs achter drie sloten. Is dit dan afhankelijk van je verzekering, of hoe zit dat dan? Wens in ieder geval alle gedupeerden maar heel veel sterkte!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:40

als het zadel niet bij jou thuis maar bij de stalhouder ligt, moet de ruimte waarin het ligt afgesloten zijn EN een alarm erop. Want wim had daar ook zadels liggen en die krijgt het WEL uitgekeerd. Inboedel denk ik.

Sja annelies, jij, ik, smaxie (inge), Chantal, Sando (tamara) en ik zijn de dans ontsprongen! Want mijn zadel hing daar vroeger ook, en ik dacht toen ook dat het safe was.

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 14:52

Zulke dingen kun je toch niet voorkomen. Ze zijn vast gewoon een keer daar binnen gelopen, effe gekeken en weer weg. Dan komen ze gewoon een later tijdstip terug.
Zo ook op andere adressen...ze rijden wat rond en weten precies waar en bij wie ze moeten zijn.
Is al veel gebeurd hier in de omgeving, alleen maar paardenspul!
Dat is kennelijk hun manier van geld verdienen. Of ze worden gewoon in de buurt verkocht, in Nederland of buitenland.
Enne...waarom zou het kamp dat niet doen, Angeliek?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:01

Sinds wij op stal de nieuwe kasten en sloten hebben is het probleem er iet meer maar toen kwam het regelmatig voor dat de handel gestolen werd.
Wat toen ook opviel was dat ze alleen de simpele sloten namen en niet die ronde tailersloten. Wat ze ook zeggen van die beugelsloten iedereen krijgt ze open die trailersloten zijn gewoon lastiger open te maken.


Het is gewoon al vrij makkelijk op te lossen:

2 gezellige (NOT) honden op het terrien die ook echt waaks zijn.
Alarminstallatie op de stallen/kasten ruimte.
Eigenaar die dichtbij woont en al snel wat hoort.
Een eigen metalen kast dus niet een gezamelijke ruimte (hou daar ook niet van me spullen zijn me echt wel lief).
Een zwaar rond slot(trailer) op je kast (kan je alleen maar openlassen niet knippen).

Door het alarm en de metalen kast is de handel dus gewoon verzekerd (is gecontroleerd door interpolis). En sinds die tijd hebben we geen problemen meer gehad.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 15:09

Even over het chippen van je zadel. dat kan dus al wel! Nr kan je opgeven aan de verzekering e.d. Bij de 'betere' ruitersportzaak.

:evaw:

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:48

Dan is het volgens mij veel te weinig toegepast. Wetende dat er mensen rondrijden op zadels van 1000 euro en meer ... en het feit dat zelfs de grootste vuilbakpony gechipt moet worden die je soms bijna gratis niet kwijt kunt ... misschien 's tijd voor een campagne dat dit meer bekend is onder het "paardenvolk"!!!!!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 19:22

Die vent is bij Equinova nog eens terug gekomen! Maar toen was datzelfde meisje er en toen peerde hij hem heeeeel snel. Wat een lef heb je dan he??

Melodica: Waar sta je dan nu met je paard?

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 20:31

heb het hele topic even globaal gelezen maar wat verschrikkelijk dat jullie zadels gewoon gejat worden ik snap niet waar die paasei lui het lef vandaan halen om aan iemand anders zijn spullen te zitten....

vind het echt heel erg voor de gedupeerden

ONDERSCHRIFTLOOS

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:11

Ja bij ons werd ook dekens, peesbschermers en halsters gejat. Tot mijn wetens geen zadels. dat was ook net het avond dat wij weg gingen van die stal. En ik heb ook echt geluk gehad want mijn leren halster en al mn peesbeschermers lagen normaal altijd buiten. Dus denk dat ze die ook hadden meegenomen. Lips are sealed

Ze hebben echt een paar dure dekens meegenomen en 2-3 paar Eskadrons. (allemaal van 1 meisje die zulke spullen gewoon laat liggen)
En ook nog een halster van een andere paardje.

Niet leuk!! Lips are sealed Vind ik echt zoo dom dat mensen dat doen.

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 21:19

melodica schreef:
Ik zat vanmorgen lekker met een kopje koffie de krant te lezen, zie ik een klein berichtje staan over het stelen van zadels OP HET KESKE IN SON EN BREUGEL. Dat is de stal waar ik tot voor 2 maanden gestaan heb. Ik geloof dat ik het wel 5 keer gelezen heb, en ik maar denken, dat kan niet want de beveiliging daar is hardstikke goed. In ieder geval zo goed dat je niet de kans krijgt om alle deuren open te breken die je open zou moeten breken om bij de zadels te komen. En dan nog... die zadels zitten in steunen die ook weer op slot zitten. Trouwens, als je zoveel zadels weghaalt moet je toch heel ruim de tijd hebben, en ze vervoeren met een grote auto, en omdat het daar erg stil is 's avonds lukt dat nooit zonder dat je gehoord wordt. Dus ik had eigenlijk besloten dat dat toch ergens anders moest zijn. Kom ik op bokt, en lees ik dat het wel degelijk bij die stal is. Wat verschrikkelijk... Voor een aantal mensen is het inderdaad de tweede keer, daar valt toch niet tegenop te werken! Ik vind het echt verschrikkelijk, een hele stal die nu niet kan rijden en maar moet zien dat ze het geld bij elkaar krijgen om toch weer een zadel te kunnen kopen. Inderdaad Angeliek, dat is stinkend geluk hebben als je je zadel toevallig een keer niet in die zadelkamer hebt liggen.


Ja, op stal werd gezegt:"We staan in de krant!"
Er staat zoiets:
"Op een pensionstal op het Keske in breugel zijn dinsdag nacht ongeveer 30 zadels gestolen, de daders zijn via de ingang van de verbouwingsplaats binnen gekomen."

Ofzoiets.

Maar heb jij bij ons op stal gestaan?
Ohw, natuurlijk. jij bent Annelies.
Haha...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 21:27

En de sloten van de deur van de zadelkamer waren politie keurmerk, en de zadelsloten ook.
maarja, dan vinden ze wel een ander idee.
gewoon de hele zadelsteun van de muur af schroeven, en thuis de zadelsteun van het zadel af zagen.
Ik denk dat die mensen best lang bezig zijn om 22 zadel van hun zadelsteunen los te maken.
Maar om doe zadelsteunen van de muur af te schroeven, had je ook nog een speciale schroevendraaier voor nodig, en precies weten welke maat je moet hebben enz.
Dus het zijn echt wel bekenden geweest.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:41

Ja wat heet bekenden... Zulke mensen hoeven maar 1x ergens te kijken en weten precies hoe ze binnen en buiten moeten komen...

Ik vind het echt verschrikkelijk dat zoveel mensen gedupeerd zijn omdat anderen niet van andermans spullen af kunnen blijven. Ik weet hoe jullie je voelen, mijn trailer is gestolen en je voelt je ontzettend bescheten (en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt!)
Tegen zulke mensen is niets te doen, zij komen overal binnen en hebben blijkbaar ook alle tijd van de wereld terwijl zij aan het roven zijn...

Wens iedereen maar sterkte en ben stilletjes maar blij Angeliek dat jij je zadel in de andere zadelkamer had liggen...

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 21:45

Het gareel komt bij ons 20 leenzadels brengen...
Zeggen ze.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:05

Kunnen ze die zadelsteunen niet in de muur verzinken???

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 22:18

Ja, ik weet het niet.
wat ik wel weet dat er een paar honden komen, en een alarm met veel lawaai.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleur_yen, Sunrise, Vinny12511 en 86 bezoekers