Het bos in geweest met Napoleon

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Het bos in geweest met Napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 14:08

Gister ben ik met Regina naar Tessa (en Napoleon) geweest om daar het bos onveilig te maken. Ik heb heerlijk gereden, en Regina ook weer van haar verkeerde kant gezien Schijnheilig

Het begon al toen ik haar uit het land wilde halen. Regina die altijd naar me toe komt, galoppeerde weg. Omdat ze ook nog eens het draadje plat hadden gelopen hadden ze het 2e stuk land erbij en waren ze dus al snel heel ver weg. Dus de fiets gepakt en samen met Dennis naar achter gefietst om de paarden te pakken. Achterin aangekomen, kwam ze zo naar me toe lopen, raar paard.
Ze ging vrij makkelijk de trailer op en ook onderweg gedroeg ze zich (op het stampen na) goed.
Toen ik haar uit de trailer haalde, was ze helemaal alleen op een parkeerterrein (naast een manege) en dat is ENG... Dus druk lopen en maar gillen, helaas begonnen er enkele paarden terug de gillen en dat maakte het alleen maar erger. Ze werd steeds drukker en begon te steigeren en te springen . Dus heb ik haar maar weer op de trailer gezet (die ze bijna afbrak) en gewacht tot Tessa er met Nap was, toen was ze een stuk rustiger omdat ze niet alleen was.
Toen ik erop zat, was het goed, in het begin wel wat gestresst, maar wel braaf. Alleen wisten jullie dat er achter elke boomstronk een spook zat? Haha!. Dapper als ze is, is uiteindelijk overal langs gegaan, en gelukkig bleef Nap heel rustig, wat is die braaf (op een incidenteel gevecht met Tessa na dan }> ).

Toen weer terug in de trailer, voor het eerst wilde ze er niet in, zelfs niet toen Nap haar hooi op at. Uiteindelijk heeft Tessa longeerlijnen en hulp gehaald (Tessa, wil je haar nog even bedanken van mij?) en zodra er een lijn naast zat liep ze er zo in . Terug brak ze tot de snelweg de trailer weer behoorlijk af, dat je je af en toe afvraagt of er echt niets aan de hand is en de trailer wel in elkaar bliijft zitten...

Al met al toch een geslaagde dag, zeker voor herhaling vatbaar
En tessa, je moet haar maar een keer in de bak uit komen proberen...

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:13

Dat klinkt als een heel spannende rit - en reis! Misschien toch best handig om met zo'n 'rustig' paardje als Nap zo'n rit te maken!

Die Regina van jou klinkt iig als een behoorlijke 'hittepetit', maar wel een leuke!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 23:22

Het is zeker handig, en leerzaam voor regina, om zo'n paardje naast haar te hebben
Ze gaat zich gewoon tijdens de rit al beter gedragen. En leuk dat ze het vindt....

Ze is af en toe idd een hittepetit, en ik kan haar ook wel eens wat aandoen (maar dat moet ik niet doen, want dan is ze nog gestresster). Je leert met zo'n paard wel erg goed je te beheersen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 09:18

Richtje schreef:
Je leert met zo'n paard wel erg goed je te beheersen Haha!


Dit zinnetje super! Haha! Wel leuk dat het zo goed allemaal is gegaan, op naar de volgende buitenritten, veel plezier in ieder geval ermee.

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 11:11

Richtje schreef:
Het is zeker handig, en leerzaam voor regina, om zo'n paardje naast haar te hebben
Ze gaat zich gewoon tijdens de rit al beter gedragen. En leuk dat ze het vindt....


Ha! Dat probeer ik Idie ook duidelijk te maken: het is leuk!!! Haha!
Zo stom: Als - als - ze eenmaal buiten is, vindt ze het prachtig! Maar voor we zover zijn... Verward

Maar wel fijn dat je vooruitgang boekt! Kan je misschien ook nog een beetje van de rit genieten, ipv dat je alleen maar bezig bent je paardje bij je te houden Schijnheilig !

Denman

Berichten: 303
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:54

Mij paard was het er niet zo mee eens, dat Richtje alleen met Regina en de trailer weg ging. Ze had graag mee gewild Haha!
Die 2 paarden hangen echt zo aan elkaar, echt een ramp.
Maar de rit was ze te horen een succes
De volgende keer ga ik alleen met de trailer weg, eens kijken hoe de mijn paard dan is.