Veulen moet wennen aan zonder moeder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 20:28

Hoi!
Ik ga donderdagavond naar de verzorgpaarden. De eigenaar wilde die avond namelijk met de Friese merrie (Sanne) naar de manege om daar te mennen in de bak, en het veulen meenemen, en daar even een uurtje 'zonder moeder'.
Het veulen is al twee keer een half uurtje zonder moeder geweest, toen stond ze in de stal, maar dat was lastig wanneer er niemand was om op haar te letten. Ze mag niet met de benen tussen de spijlen raken, leek hem niet zo geweldig Haha! ...
De moeder liep toen gewoon de wei in: ze keek even om en liep gewoon verder om te gaan grazen, vond het geen probleem dat het veulen ff achter bleef. Maar het veulen wel!
Tja hoe je die kalmeert...
Dus ik ga donderdagavond mee om te kijken hoe hij ment, de mensen leren kennen (ben nog nooit op die manege geweest), en om het veulen rustig te houden Haha! .
Ik ben reuze benieuwd! Vrijdag of die avond nog zal ik uitgebreid verslag doen *LOL* .
Doei! Dorine.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 20:35

leuk hoor, geen babysitter maar een veulensitter *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

greetzzz debbie

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 20:52

ja, leuk!veulensitter!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 20:57

dorine,het veulen zal wel behoorlijk tekeer gaan,je moet hem zelf eerst maar wat altern uitrazen en niet in de box erbij in gaan want die veulens worden echt wild hoor zonder moeder.probeer hem vanaf de buitenkant van de box wat te kalmeren en verder zal het veulen toch wild doen eventjes,en dan kun je het beste eigenlijk niets doen.went het diertje vanzelf wel aan!
succes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-01 21:47

Hoi!
Ja inderdaad, buiten de stal blijven, maar ja, zo zielig grijnz...
Ze is al eens van huis weg geweest, met mamma in de trailer. Verder ook al dat mamma in de wei mocht maar zij zelf niet. Alleen dat laatste... Dan moet er iemand opletten dat ze in de stal geen gekke dingen doet.
Ja uitrazen mag ze best van mij hihi. Moet ik zelf nog steeds wel eens als ik 'het' heb *LOL* *LOL* *LOL* .
Ik heb er reuze zin in want ik heb de paardjes wel gemist tijdens de vakantie. Trouwens Safron is nog steeds drachtig, en het is nu dus niet duidelijk wanneer ze nu precies gedekt is, dus wanneer ze het veulen kunnen verwachten. Ze dachten eind juni maar ja... Ben benieuwd!
Groetjes, Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-01 23:10

nou ik ben ook zeer benieuwd hopelijk merrie veulen,ben ik zo dol op!zijn zo lekker eigenzinnig.o god dotties wat wens ik je toe Schijnheilig

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-01 11:40

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 20:05

leuk!
Is er misschien geen leeftijdgenootje of anders een ouder paard waar hij samen mee kan staan terwijl zijn moeder weg is? Dan kunnen ze wat samen spelen en is hij meer afgeleid. Wij hebben dat zo ook gedaan toen we ons veulentje moesten scheiden van de moeder.

succes!
kiki