Paardrijden=dierenmishandeling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:52

Wat een raar iemand is dat die dat zei,
ik zie het eigelijk zo: Manegepaarden is het inderdaad dierenmishandeling,ze worden afgedankt!

Bij eigenpaarden wordt er goed voor hun gezorgt (meestal dan he) en die mensen betalen de stalling voor hun paard,zorgen dat het paard niet ziek wordt,poetsen het paard,geven het liefde en aandacht en...<b>GEVEN HET BEWEGING</b>

Waarom denk je dat Anky van Grunsven's paarden het zo goed doen met wedstrijden en waarom ze altijd zo hoog uitkomt? <b>OMDAT ZE GOED IS VOOR HAAR PAARDEN</b>

Als ze niet goed was voor haar paarden en geen liefde en aandacht aan ze schonk zou ze gerust niet zoon prestatie eruit halen hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:17

Nou Sunnylover, ik ken genoeg maneges waar ook de manegepaarden het prima hebben hoor; soms zelfs veel beter dan die priveknollen die 23 uur per dag in een hokje van 3x3 meter (als ze mazzel hebben) staan! Dus als op de maneges waar jij komt de paarden zielig zijn, dan lijkt het me tijd worden om een andere manege op te zoeken.

Op de manege waar Heike staat heeft de eigenaresse op een gegeven moment zelfs oude eigenaren van manegeponys gebeld om die dieren een fijne oude dag te geven!!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:31

Ik denk heel vaak: doe ik t wel goed? Maar ik kan t niet beter, het zou pas echt mishandeling zijn om Joop zo te droppen oid...
Hij is zo vet als een olifant en hij kan nauwelijks op zijn pootjes staan omdat hij zich iets te vol vreet met gras. Hij staat in een buitenbox, heeft een goed stalbed en komt er per dag een paar uur uit...
Het is idd een open deur, zolang t paard geen pijn heeft is t toch geen mishandeling?
En tsja, wat er in de psyche van zo'n beest omgaat weet je niet... Voor zover ik kan zien en voor wat ik weet heeft Joop t prima, en daar kan ik dan ook best wel mee leven...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:18

Zo vet als een olifant lijkt me anders niet erg gezond ?

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 11:39

nee, en voor hoefbevangenheid ed is dat toch ook niet echt goed, en voor het hart?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:09

Helaas krijg je dat met paarden die hele dagen in de wei lopen.....
Ik heb ook twee kamerolifantjes. Weinig gras in de wei, arme grond, dus geen vet gras. Geen brokken,geen extra's.
En toch vet worden. Dat is toch net zo met mensen, ik word ook dik van een glaasje water.
En geloof me, ze hebben geen kwalen en ik denk dat dat bij Laui ook het geval is. (ook al ken ik haar niet persoonlijk...)
Ik heb zelf ook geen kwalen en ben echt niet heel erg slank. Dik betekend zeker niet altijd ongezond en geen conditie!