APPALOOSA!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 22:55

ik en yentl(exlover) gingen eerst naar een wei met 5 pony's, en 1 daarvan werd ik meteen verliefd op, het is een appaloosa pony, ruin, ongeveer 2 jaar, ongeveer 1.40m en niet duur denk ik. ik ben ook bij hem in de wei geweest en hij liep me achterna, en geeft kussies enzo. en nu wil ik hem heel graag kopen, van m'n ouders mag het bijna zeker, maar ik kan hem alleen kopen als ie daar in het land mag blijven staan want ik heb zelf geen wei, en ik moet ook nog aan z'n eigenaar vragen over hem en hij moet worden goedgekeurd.
verder heb ik nog een probleempje:
ik weet niet waar ik moet rijden!
buiten rijden is niet zo'n probleem, een eindje verop kan ik zelfs de bossen in.
maar in een bak???misschien mag ik in de wei rijden, maar het lastige is dat er nog 4 andere pony's staan. in de buurt is ook een handelstal met een binnen en buiten bak, misschien dat ik daar hem mag rijden, maar ik denk het niet, en ik vind het ook stom om te vragen want er zijn er al meer die daar rijden(kennisen enzo).
heeft iemand nog tips waar ik kan rijden?, ik heb al heel goed nagedacht maar ik weet het echt niet.
en nog wen probleem: waar ik m'n spullen moet laten, misschien mag het in een kast in de kassen van de ouders van m'n vriendin, en misschien aan de achterkant van de stal, maar dat is niet zo'n heel groot probleem.
ik heb ook al foto's geknipt, maar ze staan nog niet op de computer. het is trouwens een leopard appaloosa. ik vind hem een heel mooi hoofd hebben, en de kleur vind ik ook wel apart, de bouw is ook goed, maar dat kan ik nu nog niet zo heel goed zien omdat ie nog best jong is, nog een beetje veulenachtig lijf als je goed kijkt. weet iemand een leuke naam voor hem????

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 23:47

als ie nog maar 2 is heb je nog tijd genoeg om een plekje te zoeken waar je hem mag rijden

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 01:52

ik zou er persoonlijk niet aan beginnen om als iemand honey koopt dat ze dan gewoon bji mij op de wei blijft staan.
Rijden is idd (nog) geen probleem.
Als je de eigenaar nog niet gesrpoken hebt kan je weinig over de prijs zeggen denk ik, misschien zit er wel een superpapier (voor mij niet belangrijk, voor andere mensen wel) achter...

Maar, zoek eerst een stal/weidegang voor je naar een paardje gaat kijken.
Ik heb vorig jaar de fout gemaakt het andersom te doen, met als gevolg dat ik flink het deksel op mijn neus kreeg.....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 09:51

wat een raar mens, ze wou die appaloosa verkopen wel.. en ze zei tegen laura dat ze niet onder de 10.000 komt (voor een ingereden pony en rasloos want het is van ras geen appaloosa) laura heeft al opgegeven.. echt jammer voor haar
het lukt nooit bij haar maar volgens mij gaan die mensen daar weg de pony's en hun spullen zijn ook al weg dus..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 13:33

hoe bedoel je van ras geen appaloossa? Geen amarican bedoel je?
Kan ook gewoon bij het NAS ingeschreven zijn...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 22:23

het is geen appaloosa(kleur wel), en ik zou echt niet weten wat het dan zou zijn.
die mensen hebben al 2 x eerder een pony verkocht, en die staan er ook nog dus.....maar je dacht toch niet dat ik daar 10000 voor zou gevenb, pffffff

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:54

waar baseer jij dan op dat het geen appie is?
het NAS neemt zo ongeveer elk gestippeld paard dat gezond is op, van 85cm (of kleiner) tot 170cm (of groter) en echt een rasomschrijving is er niet.
Dus het beestje kan best papiertjes hebben.
Misschien is de pony zeer talentvol ofzo? (ken de pony niet, dus kan ook niet oordelen over de prijs, lijkt me idd aan de hoge kant, maar weet niet)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 17:18

appies moeten wit hebben bij de ogen als je snapt wat ik bedoel en streepte hoeven en ie heeft geen gestreepte hoeven. en als ie zoveel waard was dan snap ik niet waarom ze hem veel wondjes laat krijgen en in een blubber weitje.. en een kennis wou niet eens 1 paard voor 2 van haar paarden inwisselen dus ik denk dat ze bedriegd!!