Mijn hond heeft een schok gehad

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 20:35

Wat m'n hondje vandaag is overkomen...ik was dus met 'm aan het wandelen vlak bij ons in de polder. Op een gegeven moment kwam ik langs een weiland met koeien, en op een of andere manier was Gizmo ineens geobserdeerd door iets in dat weiland(denk een konijn ofzo, niet de koeien want daar is tie wel aan gewend na 1.5 jaar) ,maar goed.

Ik stond eigenlijk wat te suffen, besteedde er verder geen aandacht aan.
Ik wil dus doorlopen, krijg ineens een ruk aan de riem, kijk om en zie Gizmo naar voren schieten, met z'n kop door het prikkel-annex schrikdraad, en hij jankt toch moord en brand!!!!! Ik schiet naar 'm toe, trek 'm terug en hij bleef gewoon even voor versuft(leek het wel) op de grond liggen!!!! Huilen
Mijn god hoeveel stroom staat er wel niet op dan???En dan is het nog eens prikkeldraad ook!! Boos!

Maar even later toen ie weer bekomen was, liepen we weer verder en wat later speelde en rende ie gewoon weer net als anders.
Ik heb de hele weg naar huis gewoon ontzettend lopen janken! Klinkt ontzettend stom misschien maar ik trek het me vreselijk aan.

Ik denk nu de hele tijd: het was mijn schuld en ik had gewoon beter op moeten letten, hem kort moeten houden zodat ie zoiezo niet bij dat draad in de buurt kwam!!! Dat beessie is mijn alles en ik had het mezelf nooit vergeven als 'm iets overkomen was!!! Aan de andere kant: we zijn er nou al bij wijze van spreken 100 x langsgelopen, nooit wat gebeurd en nou dit!! Verdrietig
Hij zal er toch niks van krijgen he? Moet ik met 'm naar de dierenarts??

Sorry voor mijn gezeur maar ik zit er gewoon ontzettend mee, ik moest dit gewoon ff kwijt!!!

Gr Linda


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:44

Je hoeft niet met hem naar de DA hoor........kan me voorstellen dat je je helemaal naar bent geschrokken Frusty
Onze hond heeft een tijdje geleden ook een fikse stroom opdonder gekregen en die jankte ook echt als een gek.......bleef gewoon janken......echt heel zielig dus ik kan me voorstellen wat je hebt doorgemaakt.....!!! Huilen
Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken!!!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:44

jij kan er toch niks aan doen

wees blij dat hij het overleefd heeft

ik kon mij eigen ook wel voor de kop slaan toen tommie voor het eerst zo ziek was

ik had nog de dierenarts gebeld omdat hij zo druk was enz...en die zei moet je ff langskomen maar ik had geen tijd
nou anders had ik hem een hoop pijn kunnen voorkomen

Love the life that you live, live the life that you love

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:12

Een hond van een goede vriendin van mij heeft het ook een keer gehad maar wel op een aparte manier. Hij stond te drinken uit het weiland waar een vriendin van mij net het schrikdraad per ongeluk in hing. Moet eerlijk zeggen, heb een hond nog nooit zo hoog zien springen en hard rennen. We wisten meteen dat hij niets had maar we ongelooflijk *LOL* *LOL* om die hond.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:25

onze polleke is ooit exact hetzelfde overkomen, dat was heel zielig. ze begon zo te piepen. maar gelukkig trok het al snel bij. De volgende keer let je hond misschien beter op, en jij zowiezo! ik kan het ook niet goed hebben als mij hondje iets overkomt. Ik kan haar ook niet missen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:38

Mijn hondje heeft het ook gehad en jankte ook heel erg en was helemaal van slag en likte veel aan haar pootjes. maar het viel mee, het was meer de schrik (van de hond en van mij Haha! ).

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:41

zo'n beest schrikt zich natuurlijk de pleuris. Vandaar dat janken. Belangrijk is dat ie goed blijft ademen, niet bleek wordt of blauwe tong krijgt (dan raakt ie in shock en moet je dus wel naar de veearts). Maarre, als ie effe later weer om je heen springt mag j e aannemen dat alles gioed is hoor!
Hopen dat ie er wat van geleerd heeft.
Wij hadden es een keer een hond op de praktijk. De eigenaar was bij huis aan het klussen, had ergens een stroomkabel open en bloot gelegd, met de spanning erop (220V dus). Echt wel link! Dat doe je toch niet. Nou je raadt het al: die hond die krijgt een flinke optater. Raakte dus wel in shock. Meteen naar de praktijk, flink wat infuus gegeven en wat prikken, later op de middag mocht ie weer naar huis, helemaal opgeknapt. Wel met het advies die kabel goed weg te werken. Ja, de volgende keer is het een klein kind die er aan zit, en die er mischien wel aan overlijdt!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 23:07

Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ben een heel stuk geruster nu. Ik zat het mezelf zo kwalijk te nemen, maar nu ik jullie berichtjes zo lees weet ik gewoon dat dit soort dingen wel eens kunnen gebeuren, honden zijn zo speels en nieuwsgierig dat het soms wel een x fout moet gaan!! Maar zeker is dat ik voortaan nog beter op 'm zal letten!!

Gr Linda

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 23:19

Ik kan me voorstellen dat je effe schrok!!! Zo'n gillende hond kan je behoorlijk aan het schrikken maken. Je hond krijgt niks van zo'n schok hoor. Met die kabel is natuurlijk een ander verhaal. Hij weet alleen voor de volgende keer dat ie daar niet meer onder het draad door moet kruipen. Je kan het zien als een goede leermeester. De honden van mij zijn ook wel eens met schrikdraad in aanraking gekomen en die hebben er ook niks aan over gehouden. Dat was bij de buurman die het heeft om zijn honden binnen te houden. En die van mij dachten dus even naar die honden te gaan *LOL* Nu lopen ze er met een grote boog omheen. Het is niet de hond die bijt, maar het draad *LOL*
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 08:06

Dat is schrikken ja, maar gelukkig houden ze van gewoon schrikdraad niks over.
De hond van mijn moeder is laatst ook tegen het schrikdraad opgelopen, hij begon ook keihard te gillen en keek daarna heel boos naar mijn moeder. Hij dacht echt dat zij het had gedaan Haha! .

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:36

Onze golden heeft ook een keer een schok gehad in het weiland naast ons,
dit was ook prikkeldraad en dat schijnt wat beter te geleiden dus daardoor is de schok ook groter.

Hij is sinsdien niet meer in het land geweest....

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:01

Hey, onze hond Lotte heeft een tijdje geleden ook een schok gehad... Huilen
Ze loopt altijd los mee naar de paarden en hangt daar dan wat rond, en om naar buiten te gaan moet je onder een schokdraad door, normaal staat de stroom af wanneer we naar de weide gaan, maar deze keer niet, en Lotte loopt eronder door en met het tipje van haar staart raakt ze de draad, ze is toen als een gek naar huis gerend en daar zat ze nog een hele tijd te beven, ocharme toch, we kregen haar een tijd niet meer mee naar de wei, maar nu gaat het toch al beter, bijna weer als vroeger, en dat was mijn eigen stomme fout dat ik die stroom niet had afgezet Frusty
Ik voelde me toen ook erg slecht en schuldig, van een hond hou je ook zo erg hé, die is er steeds voor je en zo aanhankelijk enz. Hun liefde voor je is ook zo ontroerend *zucht*


groetjes,


AGlaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Afanaisa91, herr_balou, Lalladidoo, laura22, rien10, SusanH, Tijn8, Vagabondo en 77 bezoekers