We zijn Rihjoka kwijt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

We zijn Rihjoka kwijt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 23:47

We hadden Rihjoka met een nichtje en haar vriend vorig jaar halsoverkop gekocht. Het hele jaar vreselijk fijn gehad met z'n vieren en Rihjoka. We gingen samen stappen, dagjes weg en natuurlijk naar Rihjoka.

Maar helaas zijn we er flink in gestonken. We hebben per stel evenveel betaald als aankoopsbedrag. Maar wij de rest (voer, toebehoren, wormenkuur enz..) En zij de VA en de hoefsmid.

De vader van het nichtje is een jurist en heeft ons geholpen met het opstellen van het koopcontract. Hij vertelde toen de tijd dat het beter was dat we Rihjoka op 1 naam zette i.p.v. 4 namen. Zo geschiede het en ze kwam op naam van de vriend van het nichtje.

Nu kwamen we vanavond op stal en eerst was er niets aan de hand. Alleen ze waren zo laat. Toen verscheen het vriendje te tonele. Hij vertelde dat wij te dominant waren en dat ze er geen meer in hadden. Ze hebben dus Rihjoka terug verkocht aan de oude eigenaar. Zonder ons mede weten.

Helemaal overstuur heb ik al mijn spullen bij elkaar geraapt, en ben vertrokken. Ik heb Rihjoka zo in de bak laten staan. Toen ze door had dat we weggingen werd ze helemaal dol. Rillen, echt gillen en als een gek rennen door de bak.

Ze heeft zelfs het vriendje getrapt toen hij haar tegen wilde houden om naar ons te lopen. Ze hebben helemaal geen spullen meer want wij hadden alles betaald. Ik heb alles zo achterin de auto gegooid. Dat was het dan.... Een paardje gered. Nu ze goed onder het zadel en hup dag dag. En we kunnen niets doen want contract stond niet op onze naam.
Een pijnlijke les.....

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:54

Hij is wel aan de harde kant, maar ja... sterkte ermee Ach gut

Alja

Berichten: 25565
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:17

wat lijkt me dat erg, maar wel raar dat dat(bevriende )stel het er zo even uit gooit dat ze ook jullie paard gaan verkopen. heb je het nooit zien aankomen?

ONDERSCHRIFTLOOS

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:30

jeetje zeg! en een jurist heeft dat geadviseerd? dan had hij er ook bij moeten zeggend at jullie smane oom een APART contract hadden moeten opstellen met duidelijke afspraken!
Tis een harde les!
succes er mee!

Dag lieve mama...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:53

Jeetje, wat rot voor jullie, dat is wel een hele bittere pil Verdrietig !!

Ryhjoka schreef:
... Ze hebben dus Rihjoka terug verkocht aan de oude eigenaar. Zonder ons mede weten...


Heb je al kontakt met die vorige eigenaar opgenomen ?? Hij/zij zal er toendertijd toch een reden voor hebben gehad waarom het paard verkocht werd ?!!
Misschien is diegene dan ook wel weer bereid om jullie het paard weer voor dezelfde prijs die zij nu hebben betaald, terug te verkopen!!!
Geef de moed niet op, sterkte ermee!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 01:31

Das echt zuur ja. Ik heb de gouden stelregel dat ik niks deel met een ander. Ik ben er ooit ook ingevlogen voor een paar 100 euro. En dat gebeurt me niet weer. Zeker met een dier moet je niks met iemand delen.

Jan
www.leyehoeve.tk

Liberate tutemet ex inferis!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:14

Krijg je nu nog wel je geld terug, of ook dat niet meer?
Sterkte.

* To Belg, or not to Belg *

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 08:48

Ja mijn geld krijgen we terug. En nee we hebben het nooit zien aankomen. Wat kun je je dan vergissen in mensen he?

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:53

ah dat is ook balen!! maaruh sterkte er mee xxxx

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:13

nou dat noem ik geen vrienden.
Vind dit wel een hele harde les die niet had gehoeven....
Wat een .... volk.
Hoop dat je toch nog iets kan regelen met de nieuwe eigenaar. Misschien dat je hem zelf koopt.
Het paardje liet in ieder geval zien dat hij graag bij jullie is.. succes
Waar een wil is, is een weg.

Geniet nu, het is later dan je denkt

Zonnetje81
Berichten: 18648
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:23

Kun je haar dan niet weer terug kopen van de oude eigenaar?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:14

Wat grof van hen dat ze zomaar ineens het paard verkopen zonder dat jij er iets op kan zeggen. Jij hebt toch ook een deel betaald dus heb jij er toch ook iets over te beslissen. Dit moet wel erg hard zijn aangekomen bij je. Ik vind het heel erg voor je hoor!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:13

wat een kl##e streek zeg
echt niet normaal vind ik dit
je zal je wel flink bagger voelen zeg als iemand je dit flikt
sterkte en , neem eens kontakt op met de oude eigenaar, misschien is er iets te regelen?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:07

Nog een geluk dat jullie, jullie deel terug krijgen... Maar het blijft zuur... Ik snap niet dat ze het gewoon gezegt hebben, dan had er toch overlegt kunnen worden?

Sterkte... Ga je haar terug kopen van die vorige eigenaar?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:36

allemachtig.... wil je d'r terughebben? is daar een mogelijkheid voor?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:09

Jee zeg wat erg! Idd, is er geen mogelijkheid om d'r terug te kopen?

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:16

Zulke "vrienden" ben je liever kwijt dan rijk. Alleen ontzettend balen dat je nu ook je paardje kwijt bent.

Misschien valt er idd iets te regelen met de oude eigenaar. Ik zou het gewoon proberen, mits dat haalbaar is natuurlijk.

In ieder geval veel sterkte.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:20

Heel vervelend dat dit zo moest gebeuren. Zal een les zijn voor de volgende keer. Gedeeld goed is geen goed...

Je suis Charlie.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 22:43

we hebben geen kans meer om haar terug te krijgen. Die oude eigenaar is er veels te blij mee...op ten duur kijken naar een nieuw paardje

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:03

Tjee wat erg zeg en zo onverwacht. Stom dat die 'vrienden' niet eerst even hebben overlegd met jullie dat jullie hun helft konden overkopen. Wat gemeen zeg, gewoon omdat zij geen zin meer hebben, jullie de plezier van dat paardje niet gunnen. Je zou ze toch...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:25

Ryhjoka schreef:
we hebben geen kans meer om haar terug te krijgen. Die oude eigenaar is er veels te blij mee...op ten duur kijken naar een nieuw paardje


Je moet maar zo zien, als de oude eigenaar blij is zijn eigen paard terug te kunnen kopen, dan komt Rihjoka niet in het handelscircuit terecht. Praat met de oude/nieuwe eigenaar, en vraag of, als hij haar ooit mocht verkopen, hij aan jullie zou denken. Leg hem of haar uit dat de verkoop zonder jullie medeweten is gebeurt.

Intussen zou ik idd uitkijken naar een ander paard. En jullie weten het, ditmaal op jullie namen!

Je suis Charlie.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 10:40

idd, eerst op vakantie en dan een ander paardje kopen. Helemaal vn ons alleen

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:50

Wat erg zeg! Wie zn idee was het om dat paardje te kopen in eerste instantie? Zijn idee? Maakt ook niet uit want dan heeft hij nog niet het recht omdat paard zo maar te verkopen (vind ik dan) Succes met het zoeken van een nieuw paard!

... And we like all the fluffy animals.


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:49

Ik zou die zg. jurist aanklagen. Dat is geen contract, wathij heeft opgesteld. Neem, als je weer eens een jurist nodig hebt, een onpartijdige jurist. Geen familie of kennis van een van beide partijen, wel zo handig!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goesju, nick_en_ik, NRJ, Stp, YandexBot en 125 bezoekers