ruzie met mn instrc.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-01 21:13

Kwam ik op de manege zat k nie op Quinto... want mn instructrice vond
dat wel n x leuk.Ik vond het helemaal niet geweldig en paulien (baas van
Quint vond t ook nie echt joehoe!)

Om n erg lang verhaal toch wat korter te maken..
ik wou dr echt nie op op dat andere paard. Deed me veelste veel denken
aan n ander paard waar ik vroeger echt zo ongelofelijk pijnlijk ben afgevallen...

Dus ieder1 kwam naar me toe en zegt tegen me dat k gewoon moet ruilen
maar ik wou t toch proberen, toen kwam Paulien naar me toe en die zei
dat paardrijden mn hobby was en geen verplichting...

nouja met dat in mn achterhoofd heb k t aan mn instructrice gevraagd of k
kocht ruilen met n vriendin die met me wou ruilen maar dat mocht nie...

Ik toch de les in heb er even op gereden ging wel lekker maar de les ervoor was nog
aan t droog stappen en 2 paarden begonnen in ene op elkaar in te meppen..
toeb besloto k dat k nie meer op dat paard wou rijden..

dus ik stap af en liep de andere kant op van de bak..
t paard voor me geeft opeens n lel (ik liep er nie een bumper op bumper op...)
en met zn linkerachterhoef raakt ie mn hand...

ondertussen begon mn intstruc. te bleeren dat ik terug moest komen
dus ik terug gelopen zegt ze (door de microfoon zodat de hele manege t kon
horen) 'je kan toch vragen of je mag ruilen' dat deed voor mij de deur echt
dicht..
ze zei t op zon manier van jij doet opeens heel raar (heeel schijnheilig en daar
kan ik nou nie zo goed tegen)
dus ik begon n beetje te schreeuwen dat dat onzin was en blabla...

zegt ze maar ik vond het zo goed dat je t toch ging proberen dus ik terug
gesmeten dat het puur onder dwang was want ik mocht van haar niet ruilen
en ik ik doe dit voor mn pleziet hoor.

toen kreeg k n opmerking als 'je kan nie altijd op je lieveling zitten' ook n zeer
onterechte opmerking want toen Quint met zn kaakbreuk zat heb k ook
12 weken op n anderegezeten en ik heb zelfs mn lessenwedstrijd op n ander
gereden.

dus ik zeg ja jij weet niet wat er op mijn vorige manege is gebeurd...
neeh zegt ze maar dat vertel je me ook niet..
ikek weer ja toen ik vroeg of k mocht ruilen zei je nee en weg was je
dan geef jij me toch geen gelegenheid om het te vertellen....

we hebben nog n tijdje tegel elkaar staan gillen en ik wou de les uit maar dat mocht
ook niet ik moest perse ruilen met mn vriendin waarmee ik al eerder wou ruilen...

daarna heb ik wel de les gewoon gereden maar ik kookte echt van binnen!

er zit n groot verschil tussen een paard niet leuk vinden en bang ervoor zijn en
als instructrice moet je daar toch echt wat beter mee omgaan...

want kijk ik neem het op voor mezelf maar n meisje van 8 doet dat niet gaat
doodsbang op n paard zitten en kukkeld er vanaf...

ik heb echt voor t eerst vandaag gewoon ff n hekel aan mn manege...
want die 2 lessen waren dus gecombineerd reden er uiteindelijk toch iets van
15/16 mensen mee...
nou dan kan je net zo goed de groep splitsen maar dat zou ze nog n uur lesgeven
kosten...

nog 4 weken en ik ben dr vanaf!!!

p.s ik heb nu 4 pijnlijke vingers!!!
_________________
'Life is like a jar of cookies, and there all for me!!' Angelica

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: miseryfox op 2001-07-18 21:17 ]</font>


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:21

Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. Ik moest vroeger ook een keer op een pony waar ik dan, als 9 jarig meisje echt niet op wou rijden! Want de les vóór mij had die pony nog rodeo gereden met een meisje erop, en zij kukelde eraf, pony ging op haar been staan, enz....... Nou, daar sta je dan. Ik stond bijna te huilen voor de instuctrice dat ik er echt niet op wou. Gelukkig kwam de o zo lieve stalhulp mij even helpen en zij, ach zet haar dan op die andere. Ik kon hem wel zoenen.
Ik weet dus hoe het is om bang te zijn. Gelukkig ben ik er helemaal overheen, na hoeveel vallen dan ook. Ik hoop voor je dat het ook overgaat. In ieder geval veel succes in die tijd dat je nog op die manege rijdt. ( En daarna natuurlijk ook......)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:43

Mhhh oliebol voor je ik heb ook zoiets gehad op de manege toen ik nog les gaf 1 paard waar maar 1 meisje op durfde te rijden terwijl dat beest echt niets deed maar hij was om een vreemde manier eng.
Het was ook niet de lieveling van dat ene meisje die er als enige op durfde dus heb ik een rooster opgesteld zodat iedereen eens in de 6 weken de banketstaaf was.
Iedereen ging daar in mee.
Toen heb voor 1 meisje de beurt was kwam ze niet opdagen.
Ik heb keurig netjes het rooster verschoven ze heeft 3 weken geweigerd mee te rijden en is toen gestopt met lessen.
Ze wou namelijk alleen maar op pony A of B Tja bij mij had ze pech anderen mogen ook wel eens op die pony';s want dat zijn de braafste en dus de lievelingen van iedereen.

Misschien dat jouw instructeur ook zoiets heeft?
Omdat jij daar altijd op rijd dat er nu maar eens een ander daar op kan ofzo?
Misschien toch maar even uitpraten dat heb ik toen ook geprobeerd met dat meisje alleen dat lukte niet later is zelfs het bestuur met haar en d'r ouders om tafel gaan zitten maar ook dat werkte niet.
Ik weet wel dat het erg lastig is dus sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 22:53

vervelend. en zeker als er iemand wle wil ruilen. heb vorig jaar wel eens gehad met ponykampen. meisje wilde of op a of op b. een ander? nou dan rij je niet mee. ben ik best hard in.
maar als je echt bang ervoor bent is t heel wat anders. dan moet je zeker niet iemand dwingen om erop te gaan rijden. helpt geen ene moer
(wat is er trouwens over 4 weken? heb je dan je eigen paard???)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 10:25

Ik snap wel waarom ze me op het paard heeft gezet omdat ik het rijtechnisch
wel aan kan. Maar mn intuïtie zei duidelijk niet doen. Tja daar heb k naar geluisterd.
En ze was allang blij dat ik op Quint wou omdat ieder1 hem stom vind en omdat
ik er gewoon goed op kan rijden (hij is eigenwijs en bijna ieder1 latt hem dat zijn
ikke nie)
En ik wil het ook het liefst even uitpraten want normaal gan we toch wel redelijk goed
met elkaar om.
Ik ben achteraf blij dat ik er vanaf ben gegaab, jammer dat het zo is gelopen naarja...
trouwens het paard waar ik daarna op zat was ook geen doetje en heb k ook moeten aanpakken
dus het gaat er niet om dat Quint n engel is maar eerder n Schijnheilig

Omdat moment snapte k ooknie waarom k ernie op wou want k wist dat ik hem wel kon rijden
maar ja je hebt je intuïtie nie voor nix gehad

..... leeg .....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 11:28

weet je zeker dat je je intuitie niet verwart met angst? Ik vind jouw instructrice eigenlijk gelijk hebben en dat je niet altijd op de pony kunt rijden die jij wil. Andere kinderen willen misschien ook wel eens op die pony rijden. Daarbij moet je leren op alle ponies te rijden want ze zijn allemaal verschillend. Daar ontwikkel je een beetje gevoel mee. Ik vind jou een beetje flauw gereageerd hebben. Je moet leren door te zetten en te rijden op wilskracht en niet weigeren omdat je bang bent. Want daarmee kom je echt niet verder.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 11:37

wat gemeen zeg dat dat zo moet als je het er niet mee eens bent. En je dan ook nog eens zo voor schut zetten om het door de microfoon te roepen. Erg laag hoor.

Succes ermee en hopelijk is het de volgende keer een stuk leuker!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:16

die instructrice had het zeer zeker tactischer op moeten lossen. Ze had wel gelijk vind ik maar je moet iemand niet afzeiken en rustig uitleggen waarom je vind dat ze wel of niet op die pony moet rijden. Dat heeft te maken met pedagogisch inzicht, en dat moet je hebben wanneer je kinderen lesgeeft.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 12:30

Op de manege waar ik eerst reed moest ik altijd op de 'moeilijkere' paarden. Degene die de lijstjes maakte mocht mij niet zo. Ik werd bijna nooit op een 'fijn' paard gezet. Is ook niet altijd even leuk, baalde ik nogal van. Degene die zij graag mocht mochten altijd de fijne paarden.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 15:32

Desiree lees je eigenlijk wel wat ik heb geschreven want dat gevoel krijg k nie echt..
ik zeg ook dat ik het nie erg vind dat ik op andere paarden moet rijden maar op dat paard wou ik niet....
en dat je daarmee nie verder komt slaat nergens op...
ik stap gewoon op onbekende paarden en rij er op maar dat paard voelde niet goed...
ik ben dr op geklomen heb er ook even op gezeten en ben dr vervolgens af geklomen...

IK LAAT ME ECHT NIET GEK MAKEN HOOR!!!!

en ookal was het angst en geen intuïtie een paard voelt het aan en zeker dat paard...

en natuurlijk heb je recht op je eigen mening en daarom heb k het ook hiet gezet op meningen te krijgen...
maar kun je volgende x je kritiek wat opbouwender typen en doe alsjeblieft nie zo denigrerend

..... leeg .....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 15:39

ik doe niet denigrerend, maar ik ben wel direct. Ik heb vroeger op de manege NOOIT gezeurd dat ik niet op een bepaald paard wilde. Ik nam alles aan waar ze mij op wilden zetten. en daar zaten lang niet altijd even fijne paarden bij. sommigen waren heel eigenwijs, anderen waren juist heel sloom en wilden niet lopen, anderen gingen weer iets te hard in galop. MAar ik vertrouwde er op dat de manege (die een reputatie op te houden heeft) mij niet op een paard zouden zetten waar ik toch niet mee overweg kon. Natuurlijk vroeg ik wel eens of ik eens op een bepaald paard mocht rijden, en soms vond ik het niet leuk als ze me voor de zoveelste keer op een bepaald paard zetten. Maar ik was niet zo dat ik weigerde om op een bepaald paard te rijden. Ik vind jou bijzonder flauw doen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-01 17:16

Je deed bijzonder denigerend...
kinderen pony's...
je zou bijna denken dat je het over iemand van 8 hebt die net op ponytjes reed...

idg ik zal het verder ook nie toelichten want vanzelfsprekend zal jij op elk paard stappen en nooit klagen en nooit bang zijn Desiree aka SUPERWOMAN (voel je mn ironie??)

discussie duidelijk afgelopen....
ik ga hier geen energie meer insteken...

..... leeg .....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 18:13

Ik moet toch even kwijt dat ik het niet met je eens ben Desiree...ik vind Miseryfox bepaald niet flauw doen namelijk! Je moet er wel rekening mee houden dat je een ander niet met jezelf kan rijden, niet ieder paard is geschikt voor iedere ruiter, en dan vind ik het heel goed als je durft te zeggen dat je niet op een bepaald paard wil rijden omdat dat niet goed aanvoelt. En wat betreft het niet altijd rijden op je favoriet ben ik het ook niet met je eens...ik rijd namelijk ALTIJD op mijn favoriet!!! Mijn eigen puk... Knipoog Ik bedoel, respect voor jou dat je wel op ieder paard durft te rijden, maar heb er dan ook respect voor dat dat niet voor iedereen zo werkt...ik stap namelijk ook niet op ieder willekeurig paard en daar heb ik heus mijn redenen voor...geef overigens ook wel toe dat ik een beetje eenkennig ben geworden, maar dat daar gelaten... Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:16

Ja, sorry, ik dacht even dat je nog maar jong was vanwege de manier waarop je alles beschreven had. Dat kwam ietwat kinderlijk over. En nee, ik stap niet op elk paard, ik denk dat je nu een beetje doorslaat. MAar ik stap wel op elk manege paard. Denk je nu echt dat de manegehouder het risico durft te nemen dat jou iets over komt met een van hun paarden? JE moet gewoon vertrouwen op je instructrice. Je moet ook iemand de kans geven om jou iets te leren. Stel, het zou inderdaad niet gaan op dat paard, dan moet je dat aantonen en niet zomaar afstappen terwijl het paard nog niets verkeerds gedaan heeft. Ik heb ook zo van die momenten tijdens de les dat ik een aanwijzing krijg waarvan ik weet dat het niet op zal gaan. En dan doe ik toch wat de instructeur zegt, want dan ziet hij dat vanzelf wel. En dan komt hij misschien met iets beters. Als jij had kunnen aantonen dat het tussen jou en dat paard niet botert dan zouden ze je een volgende keer er ook niet meer opzetten. Maar misschien zou het meegevallen zijn als je het echt een kans had gegeven (op voorwaarde dat de instructrice aandacht aan jou besteed want in je eentje lukt het uiteraard niet) en dan zou je weer een hoop bijgeleerd hebben. Niet boos worden omdat ik het niet met je eens ben. Ik ga een discussie niet snel uit de weg, maar als jij met goede argumenten komt, dan kun je me best overtuigen. En oja, denk niet dat ik niet weet wat schrik is.........

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 12:51

Ik vind het een beetje raar dat jij opeens een discussie afsluit als iemand met goede argumenten aankomt. Ik snap op zich wel dat je niet op een bepaalt paard durft te rijden maar je reageerde denk ik iets te fel en je instructrice ook

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 14:51

Ik ga de discussie niet uit de weg maar we waren opdat moment op het punt dat het zo'n nietus wellus discussie zou worden.

Ik vertrouw mn instructrice niet, misschien ligt het wel daaraan. Ik rij in een les met gemid toch wel zeker 14 paarden. Aangezien ik 1 van de betere ben besteed ze amper aandacht aan me. Vind ik nie erg hoor ik klooi lekker wat aan met Quint. Maar als ik tussen 15 mensen moet gaan rijden waarvan ik weet dat ruim de helft niet goed kan rijden. (met niet goed rijden bedoel ik asociaal rijden, niet de regels van de bak kennen allemaal zulke kleine dingen) met n paard wat op t minste geringste gaat steigeren passeer ik. Misschien als ik nog een keer de kans zou krijgen zou ik er misschien wel opgaan. (in mn eigen les)
En ik was niet echt boos op je, ik vond alleen dat je heel zakelijk reageerde als n buitenstaander. Misschien als ik mn eigen verhaal had gelezen da ik ook had gedacht bek dicht stap erop. Maar omdat het op mij ging waren er een stuk meer emotie's die meespeelde.

Dat meisje dat ze op Quint had gezet heeft echt n gruwelijke hekel aan quint dus het was niet omdat andere n x erop wouden rijden.

..... leeg .....

Aletta
Berichten: 50
Geregistreerd: 26-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:52

Jeetje, het gaat er hier heet aan toe zeg.

Is het niet zo dat je gewoon teleurgesteld was dat je niet op Quint kon rijden, terwijl je jezelf daar zo op ingesteld had?
Ik geef ook les op een manege en ook ik heb wel eens problemen gehad.
Maar ik maak altijd de afspraak, dat als het niet goed of lekker gaat ze tijdens de les mag ruilen met een ander!
Dat geeft net dat ene duwtje vaak...
En meestal gaan ze dat paardje zo leuk vinden, dat ze niet meer snappen waarom ze hier niet op wilden rijden.

Ik begrijp jou heel goed en als je bang bent voor een bepaald paard, hoort jou instr. wel te vragen waarom!!

Ik begrijp dat je nog 4 lessen gaat rijden en er dan mee stopt?
Jammer, stop je er dan helemaal mee???

DE HEMEL OP AARDE,
LIGT OP DE RUGGEN DER PAARDEN

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 20:38

Ik stop dan op de manege omdat ik dan zowiezo naar de manege in Dronten ga ivm met mn studie en ik ben nu op zoek naar mn eigen paardje!

..... leeg .....

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:45

Desiree, vertrouwen in de manegehouder is ook niet altijd terecht... ze willen ook dat hun paarden lopen, ook al zijn ze nog zo gek.
daar ben ik pas ook achter gekomen...
m'n instructrice was ziek en ik zou les krijgen van de manegehoudster.
ik werd dus op een pony gezet die 4 weken stil had gestaan wegens kreupelheid. maar die pony zou de 3 dagen daarvoor ook meegelopen hebben. dat was dus niet zo... keihard ervanaf geknetterd, hoor ik later dat dat dier helemaal niet gereden mocht worden omdat ze te fris was... was de manegehoudster ff vergeten...

hoppa weg vertrouwen in manegehouder...

voortaan vertrouw ik toch iets meer op m'n gevoel.


ik zou trouwens de les uitgegaan zijn, wie is zij om jo te verboeden om de les uit te gaan?

greetz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:48

Nu ik lees dat miseryfox geen vertrouwen heeft vind ik dat echt een hele slechte zaak. Dit opgeteld bij het feit dat er 15!!!!!! mensen bij haar in de les meerijden EN dat er aan haar nauwelijks aandacht wordt besteed moet dit een waardeloze manege zijn en ik begin het nu dus ook beter van haar kant te begrijpen. Misschien eens een idee om Bit op te bellen voor hun manege rubriek. Ik lees dat ik je niet meer hoef te adviseren om ergens anders te gaan rijden. Ik hoop dat je ergens anders meer zult leren en ook vertrouwen te krijgen. En heel veel succes als je een paard gaat zoeken. Hou ons op de hoogte wanneer je gaat zoeken en wat je zoekt.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 23:34

ik ben al op zoek naar n eigen paard hoor!

En mn manege is werkelijk niet zo heel slecht alleen als je wat beter rijdt en je rijdt met mensen in de les die niet eens kunnen aangalopperen tja dan wordt t wat moeilijker. Ik rij ook regelmatig vrijdag en dan rijden we max. met zn 8n en het niveau is ong. hetzelfde.

..... leeg .....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:53

Ik vind dat mensen ook toch wel eerst een 3 jaar op een manege moeten rijden eerdat ze beginnen aan een eigen paard. Ik reed 10 jaar op de manege en ik moest al geweldig afzien bij mijn eerste eigen paard. Ik heb veel schrik gehad en het bleek dat ik eigenlijk totaal niet kon rijden. wat voor paard zoek je, merrie/ruin, hoe hoog, hoe oud?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 17:26

ik vind dat je helemaal geen eigen paard moet nemen als je manege ruiter bent. Eerst maar eens ervaring opdoen op bijrijd paarden waar je goed mee geholpen word.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 17:34

Citaat:
Op 2001-07-22 17:26, schreef Steef:
ik vind dat je helemaal geen eigen paard moet nemen als je manege ruiter bent. Eerst maar eens ervaring opdoen op bijrijd paarden waar je goed mee geholpen word.


dat betekend dus dat er een boel mensen die in de randstad nooit een eigen paard kunnen kopen omdat ze nergens een goed bijrijdpaard kunnen vinden.
mijn mening is dat je bij elk eerste paard (en ook bij de 2e 3e etc) goede begeleiding moet hebben. want 2 mensen zien altijd meer en zeker als de ander meer ervaring heeft.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:25

Ik heb ook ooit ruzie met mijn instructeur gehad, en wel midden op een wedstrijdterrein.
Kon toen meteen op zoek naar een ander. Wel gevonden gelukkig.
Heb een aantal maanden geen woord met die instructeur gewisseld want hij kwam nog wel steeds bij ons op stal.
Het leek ons toen verstandig dat ik geen priveles meer van hem kreeg. In de groepsles met springen van hem ben ik wel welkom, maar ik twijfel daarover om dat te doen.
Hoe denken de bokkers hierover??
Ik kan ook met Meis naar de Zilfia's Hoeve gaan om daar te springen. En Prisca wil mij ook helpen (misschien).

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, kyraalica, SnuitjeLove, Vagabondo en 97 bezoekers