Geen Nimber, geen Greetje huil!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Geen Nimber, geen Greetje huil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-03 19:10

Tja ze zouden vandaag op bezoek komen:
Nimber en Greetje en Yootha.
Jammer genoeg stonden ze in 't noorden van Nederland met autopech, echt ontzetten jammer want ik heb al een half jaar 't plan om Greetje te ontmoeten!
Nou ja, het komt er vast wel een keer van toch? Knipoog

Wie weet kan iemand haar een keer van Emmen richting Arnhem/Doetinchem een lift geven?
Hopelijk hebben ze gauw een 'goede' auto ter beschikking. Ach ja dat noodweer elke keer... Boos!

Ik had vandaag wel de troost dat Marieke (ja de BNNER van 't programma de Teugel dat altijd op SBS6 's middags rond half 4 komt en op donderdag wordt herhaald!!! Party!! ) dat Marieke dus wel vanmiddag hier op bezoek kwam. Een hele eer toch?
We hadden een hele leuke middag, jammer genoeg geen foto's gemaakt. Volgende keer beter... Knipoog

Ik kreeg een leuk cadeautje van haar: de 'engelen-orakelkaarten', een beetje het idee van een boek met een pak kaarten: als je er eentje trekt: toeval bestaat niet. Zoals bij Tarotkaarten etc. waar ik al een tijdje mee werk. Heel interessant! Thanks Marieke! Lovers

Gewoon elke dag een kaart pakken met een tekst erop, die die dag op JOU slaat zeg maar. En het klopt ook nog .
We hadden het heel gezellig en ik hoop nog vaak naar je programma te kunnen kijken Marieke!
Lyvz,
Dorinepien.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:18

Jammer dat Nimber, Greetje ne Yootha autopech hadden. Maar die hebben vast binnenkort een goed eauto tot hun beschikking.

Hé leuk zeg dat Marieke is langs geweest Lachen . Toen ik vanmiddag voor het eerst eens naar het programma keek, vroeg ik me af of ze nog wel eens op bokt kwam.
Fijn dat jij iedere keer toch weer zo verwend wordt door de bokkers Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:21

wat jammer zeg dat ze pech hadden, snel nog een keer afspreken dan. en met de bus of trein? is dat geen optie?

Doei doei

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:42

Ik moet zeggen,mijn tante heeft een keer uitgelegt hoe tarot werkt,dat is best boeiend,wel jammer dat ze autopech hadden

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:51

We waren al om 11 uur uit Emmen vertrokken en gingen bij Heerde naar de Mac. Vork Bij de MAC kreeg Kim al moordneigingen voor Betty Spaghetti, maar gelukkig hebben we haar kunnen redden. Toen we daar weer weggingen, probeerde ik te starten. Hij starttte dan wel, maar sloeg steeds weer uit. Na tig keren geprobeerd te hebben lukte het nog niet en deed de auto het opeens helemaal niet meer. Toen hebben we maar de ANWB gebeld. We hebben toen de hele tijd maar in de auto zitten wachten want boven Heerde was een dikke onweersbui. Scheve mond Kim vertelde nog dat als je met je auto getroffen werd je tegen een paaltje moest rijden voordat je eruit stapte. Ik vroeg hoe we dat dan moesten doen als onze auto geraakt werd. Ze moesten dan maar met paaltjes tegen de auto gaan gooien. Net toen Kim en ik hadden besloten dat we nog een MacFlurry wilden, zagen we de ANWB-wegenwacht aan komen rijden. Hij kwam tot de conclusie dat de startmotor van de auto kapot was. Frusty
Hij heeft ons toen een tijdje opgetrokken tot de auto weer aansloeg. We zijn toen richting Bathmen gereden om daar Jos en Kim af te zetten. De auto mochten we niet uitdoen, want anders wilde hij niet meer aan. We zijn toen nog even gauw naar Lodewijk en Hinke gelopen. Kim wilde even laten zien dat Lodewijk best kon draven en joeg hem wat op. Hij stond echter midden in de modder en zette met veel kracht af. Het resultaat was dus dat we onder de modder zaten. De rest bleef nog wat gespaard, maar Kim zat helemaal onder. Toen zijn Greetje en ik maar weer naar Emmen gereden, waar de auto nu voor onze schuur staat om opgehaald te worden voor de garage. Ach gut Maar Dorine we komen snel een keer langs hoor en dan nemen we weer appeltaart mee. Vork

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:28

Ja echt een pechdag Dorine, baal er nog steeds van. Maar komen doe ik, desnoods met de step. Enne Peter die appeltaart komt er wel hoor, we zijn er nu zelf aan bezig, lekker met een dot slagroom Vork

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:14

Lieve Dorine en Peter,

Fijn dat ik vanmiddag bij jullie langs mocht komen. Met gemengde gevoelens ging ik naar jullie toe. Twee jaar geleden was de ontmoeting toch in een iets andere sfeer. Jij stond met je longkanker nog voor al je chemo kuren en toen waren we het er beide nog over eens dat je wel weer beter zou worden. De waarheid is echter hard.

Met de wetenschap van nu dat je zo ziek bent en het vervolg van die ziekte brengt mij in een onzeker gevoel. Feit is je gaat dood en feit is Peter blijft achter zonder jou. Zoals ik vanmiddag al zei, ik probeer in te leven hoe het moet voelen als je weet dat je te vroeg dood gaat. Wat wil, ga en kan je nog uit het leven halen? De angst voor wat komen gaat voor dat je dood gaat. Pffff dat valt niet mee. En dan de angst voor Peter hoe het straks gaat zijn zonder jou.

Het roepen van geniet nog van je leven is makkelijker gezegd dan gedaan. Vraag is, wat is genieten? Je wacht op wat komen gaat en dat doe je op een zo’n positief mogelijke manier. Wat een mazzel dat je Peter bent tegen gekomen in je leven. De liefde die hij voor je voelt is inmens.

Ik kan niet wachten tot je gedichtenbundel uitkomt! Jouw woorden, gedachtes en gevoelens omgezet in prachtige gedichten. Jouw positieve houding tegenover zelfs de meest afschuwelijke dingen. Je vecht voor wat je waard bent, maar dit is een harde strijd.

Ik bewonder jou en zeker ook Peter. Je bent niet voor niks op deze wereld terecht gekomen, volgens mij heb je een doel bereikt waarvoor je gekomen bent. Liefde, warmte en positiviteit delen met de mede mens. Dorine als we allemaal zo waren zoals jij had de wereld er heel anders uitgezien!

Ik hoop dat de Orakel van de engelen jou en Peter mogen beschermen en helpen met de gevoelens en beslissingen die jullie tegen komen op het pad die jullie in hebben moeten slaan.

Ik omhels je nogmaals. Je bent een bijzonder mens!

Ps. Ik heb genoten om naar je te kijken hoe je met Cerise bezig was. Wat een mooi paard heb je.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:16

Aangezien ik jou ook nog steeds zou meeten.. is het misschien een plan om Greetje mee te nemen? Laat het me maar weten. Knipoog

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 21:53

Mriek, wat heb je dat treffend geschreven.....zit met tranen in mijn ogen.

Toen je me vanmiddag belde en vertelde dat je bij Dorine was geweest beseften we allebei hoe blij we moeten zijn met wat we allemaal kunnen doen. Dat het niet eerlijk is dat juist mensen zoals Dorine een korter stokje hebben getrokken. Alle stokjes moeten even lang zijn, zeker voor de mensen met zo'n groot hart.

Wat leren we veel van jou en nu ook weer van de (voor ons) plotselinge dood van Jaqcueline. Eens te meer om elke dag weer te denken aan de woorden "Carpe Diem" (pluk de dag) welke Robin Williams zo mooi uitsprak.

Ik weet dat alle engelen altijd klaar voor ons staan om ons te helpen bij vele moeilijke stappen in (en uit) ons leven, maar de liefste engelen stonden altijd al aan jouw zijde, dorine. Lovers

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:18

Potverdikkie, zit ik weer met brandende waterlanders hier achter m'n schermpje.

Ik heb gewoon even geen woorden meer. Dorine Lovers en Marieke wat een mooi verslagje *thumbs up* Knipoog

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 23:03

Jeemig wat mooi geschreven Marieke.

Dorine heel veel sterkte.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 00:11

Een gedichtje voor dorine:

Ik ken je helemaal niet!
Wat kan ik je steeds zeggen?
Hoe je moet omgaan met dit verdriet?
hoe moet je de juiste woorden weerleggen?

Ik kan niet voelen wat jij voelt
ik heb geen pijn
ik kan niet weten wat je bedoelt
maar wil er wel altijd voor je zijn


het leven is zo hard
wat moet je ermee doen
jij bent een mens apart
met het gezicht van een bloem

je stralende lach
je ogen flinsteren het uit
dat elke dag
is voor jouw 1 voorruit

je leven is zo mooi
geniet van elk moment
vorm geen pleidooi
de liefde is jouw bekend

niemand zal jouw vergeten
je wilskracht en je moed
iedereen mag het weten
hoe jij dit doet

we zullen er voor je zijn
meissie vergeet dit niet
voor alle momenten van liefde lachen en pijn
en helaas ook verdriet

hoe jij met je strijd omgaat
je bent de sterkst persoon op aard
in al het goede en het kwaad
je bent gewoon goud waard

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-03 08:03

Thanks! Mooi gedicht!
Lyvz,
Dorinepien.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 08:47

Zit hier ook erg stil achter het computertje... Het verhaal van marieke en dan het gedicht van isabelle.. Heel mooi Lovers

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:43

Ja was wel heel balen hoor! al die regen en ik moest betty haar hoofd erop laten van Yootha zo flauw!

Nouja volgende keer maar in de herhaling!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:12

Zo ik zit hier met tranen het gedicht te lezen zo mooi als die is. En het verhaal van marieke daar nog eens bij is echt heel mooi.
Komen deze gedichten ook in je bundel?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 20:33

Oo ik heb het niet droog kunnen houden, eerst dat mooie verslagje van Marieke en dan ooknog dat ontroerende gedicht.
Bij dat gedicht moest ik trouwens meteen aan een gedicht van Dorine zelf denken die ze een hele tijd geleden op Bokt plaatste.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 21:23

Super van Marieke dat ze langsgekomen is!
En ook een super mooi verslagje van haar, krijg er tranen van in m'n ogen..
Dan nog dat supermooie gedicht.. Nee, ik houd t niet droog.
Sterkte Dorine!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 00:44

Nathalie schreef:
Super van Marieke dat ze langsgekomen is!
En ook een super mooi verslagje van haar, krijg er tranen van in m'n ogen..
Dan nog dat supermooie gedicht.. Nee, ik houd t niet droog.
Sterkte Dorine!


Ga hier helemaal in mee..
Marieke, heel tof van je om met Dorine en Peter een leuk dagje ervan te maken

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 19:04

jammer dat ze pech hadden, maar is ook gezellig met marieke toch?

liefs lotte