zal het veulen nog leven??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:08

Denk dat je zeker de kans op een diefstal niet mag uitsluiten ... die shetveulentjes neem je zo vierkant op en mee. Wel zielig voor je merrie'tje natuurlijk!!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 13:25

Ja meegenomen door de vossen is misschien ook wat. Ik woon in een dorp bij de stad, redelijk volgebouwd en ik heb wel eens van een jongen gehoord die jaagd dat hier best veel vossen zitten. Dat je ze alleen niet ziet en de mensen weten het gewoon niet.
Maar zou een vos een veulen mee kunnen nemen?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 14:29

Ja hoor, een vos kan best een veulen meenemen. Hier in de omgeving zitten er ook best veel, soms worden er ook ganzen gepakt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 08:29

maar hier zitten geen vossen... tis een groot weiland maar ernaast is gewoon een woonbuurt.... ik heb hier in ieder geval noooit een vos gezien en ook ng nooit gehoord dat dat hier zit.... en ja gestolen... dat is toch ook niet normaal.. en wat heb je nou aan zo'n veulentje neem dan meteen de moeder mee Verward naja t zal wel een raadsel blijven denk ik

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 08:47

Kinderen zien alleen het kleine huppelding hoor . En hoe naief het ook mag zijn, sommige ouders zullen hun kind niet op de vingers tikken, maar juist erin meegaan ... niet alle kinderen zouden het meteen tonen aan de ouders. Zo'n kleintje verberg je vrij makkelijk in een tuinhuisje. Het zal dan ook jammergenoeg het einde betekenen Boos! Ik hoop voor jou dat je snel weet wat er gebeurt is, het niet weten maakt dat je aan de ergste dingen gaat denken ... terwijl er mogelijks een heel logische uitleg bestaat Ach gut

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:40

Jeetje wat een raadsel, vreselijk.

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:37

wat vreselijk maar misschien zijn er wel vossen bij jou in de buurt maar dat je ze niet ziet

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:05

Toch zitten er vossen. Ze zitten overal schijnt. Ook bij mij en ik woon in een redelijk volgebouwd gebied. Je ziet ze alleen niet.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:49

Van Den Helder tot Hoek van Holland zitten zoveel vossen dat natuurbeheer er jaarlijks 500 af moet schieten dus ja er zitten ook in Heerhugowaard vossen..............

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:59

Als het een klein shetland veulen is die ook nog twee week te vroeg uit de moeder is gekomen, is het door een behoorlijke roofvogel makkelijk mee te nemen, die beesten kunnen veel tillen en een dood en te vroeg geboren shetlandveulentje kunnen ze makkelijk meenemen.
Het is wel erg jammer Scheve mond:\, maar een beetje raar van die eigenaar dat hij niet meteen de DA erbij heeft gehaald Scheve mond:\ maar gelukkig heeft de merrie het overleefd

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 18:04

En niet te vergeten dat honden ook in staat zijn dit te doen. Zo was er in Belgiƫ een tijd lang sprake van een vos ergens ... tot het opeens een hond bleek te zijn met bloed-lust

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 20:06

ja,... dan moeten het toch de vossen zijn denk ik.... echt erg ik heb me de hele tijd verheugd op zo'n klein bijdehand beesie, al een nieuw halstertje gekocht enz.... ik ben echt onwijs blij dat het nog goed gaat met Meike.. maar nu ga je wel beseffen dat er echt geen veulen meer is en komt... Scheve mond

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 22:36

even voor de goede orde, In NL zitten geen roofvogels die dusdanig groot zijn dat ze met een shet veulen aan de haal kunnen gaan. De grootste is naar mijn weten de buizerd, en die vangen een konijn of een haas, maar echt niet groter. Een vos lijkt me ook stug, die zijn ook niet zo gek groot.
Het is ontzettend vervelend, diefstal lijkt me nog de meest realistische optie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 00:12

Vandaag op het nieuws: In Burgers Zoo heeft een vos een slachting aangericht onder de pinguins.

Een beetje pinguin is dezelfde maat als een pasgeboren Shetveulen hoor...

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:39

Nou ik zou ook niet weten wat je zou moeten doen.
Alles is al nagelopen ,ik hoop alleen dat je snel de oplossing kan vinden!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 10:57

stef schreef:
even voor de goede orde, In NL zitten geen roofvogels die dusdanig groot zijn dat ze met een shet veulen aan de haal kunnen gaan. De grootste is naar mijn weten de buizerd, en die vangen een konijn of een haas, maar echt niet groter. Een vos lijkt me ook stug, die zijn ook niet zo gek groot.
Het is ontzettend vervelend, diefstal lijkt me nog de meest realistische optie


Vossen nemen ook reeen mee en die zijn aanzienlijk groter dan shetveulens.......... Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 18:38

het veulen is gevonden.... Scheve mond ik hoorde net van de eigenaar dat er maandag avond 3 jongetjes voor de deur stonden van een paar huizen verderop.. of ze een pony miste, een bonte... Verdrietig

dus die eigenaar mee... lag het veulentje in de sloot daar!
een bont hengstje, net als zijn moeder.. ik hoopte al zo op een bonte.... Huilen

het is echt heel raar... ze hadden hem gezien zondag ochtend.. en toen lag inderdaad ook de nageboorte er, dus ozu het veulen die nacht geboren moeten zijn.
meike heeft die dagen vast gestaan aan een touw, en behoorlijj eind van de sloot af (iets van 80 meter volgends de eigenaar)... dus moet het veulen helemaal alleen daarheen gelopen zijn!! dat is toch ook niet normaal... maar goed nu hoef ik in ieder geval niet meer te zoeken en weet dat het nu weg is... ik vind het echt erg Huilen

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:19

Nu weet je tenminste wat er gebeurt is, kan je gaan verwerken ... sterkte ermee!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:21

Jeetje wat rot voor je, in ieder geval weet je nu wat er is gebeurd, STERKTE!!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:28

annuh schreef:
het veulen is gevonden.... Scheve mond ik hoorde net van de eigenaar dat er maandag avond 3 jongetjes voor de deur stonden van een paar huizen verderop.. of ze een pony miste, een bonte... Verdrietig

dus die eigenaar mee... lag het veulentje in de sloot daar!
een bont hengstje, net als zijn moeder.. ik hoopte al zo op een bonte.... Huilen

het is echt heel raar... ze hadden hem gezien zondag ochtend.. en toen lag inderdaad ook de nageboorte er, dus ozu het veulen die nacht geboren moeten zijn.
meike heeft die dagen vast gestaan aan een touw, en behoorlijj eind van de sloot af (iets van 80 meter volgends de eigenaar)... dus moet het veulen helemaal alleen daarheen gelopen zijn!! dat is toch ook niet normaal... maar goed nu hoef ik in ieder geval niet meer te zoeken en weet dat het nu weg is... ik vind het echt erg Huilen


Misschien een beetje cru, maar daarom heb ik mijn paardjes altijd s'nachts binnen rond de tijd dat ze moeten bevallen. En misschien dat jullie een stukje land hebben, wat omheind is? Dan kan een eventueel volgend veulen dat niet gebeuren. Heel spijtig van je veulen maar helaas is het niet de eerste bij wie dat gebeurd en het zal ook niet de laatste zijn... Scheve mond
Sterkte meis, en je zelf niet schuldig gaan voelen hoor. Ach gut

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:21

De rust heb je nu, nu je weet wat er is gebeurt. maar wat erg zeg, wat zou het veulen zich angstig hebben gevoeld...

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 23:22

Jij hebt in elk geval heel goed je best gedaan voor Meike, balen dat het zo gelopen is met de bevalling, maar daar is niets meer aan te doen. Gelukkig weet je nu wat er gebeurd is en loop je niet meer te twijfelen en te zoeken. Heel veel sterkte nog!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 01:01

Heel sneu...weer een veulen dat het niet heeft gered door onkunde van de eigenaar...

Geen verwijt aan jou hoor, begrijp me goed. Maar dit had niet nodig geweest.

Ik hoop dat het met Meike wel goed gaat en goed blijft gaan.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 13:18

de eigenaar wilde dr wel op een landje zonder sloot zetten een week voor de bevalling.. maar het ging ineens zo snel.... ze had eigelijk ook gewoon veel eerder op een land zonder sloot gemoeten dan was alles nu goed gegaan Huilen

in ieder geval gaat met meike alles heel goed, ze komt alweer wat aan en ik heb dr gister helemaal gewassen, ze is nog hoefbevangen maar dat komt wel goed.....

is 17 jaar eigelijk te oud om nog te dekken.... aangezien we dachten dat ze daardoor een miskraam enz had... maar nu wil hij dr wel weer laten dekken, lijkt mij harstikke leuk... maar het is toch niet te oud....?