Wat 2,5 week met je paard doet....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Wat 2,5 week met je paard doet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 11:51

Ongelovelijk, hoe je paard kan veranderen in 2,5 week.
Eerst hadden we een flink aantal dagen slecht weer, daarna ging ik een week naar Zweden en ook de laatste dagen was het slecht, dus heb ik gisteravond Isolda pas weer goed bekeken.

*zucht* Vet.... Vet en nog eens vet... Ze had een buik, er kan nu echt wel een veulen uitkomen, haar hals was nog meer mega als dat ie normaal al is en bovenop haar kont zit een geultje. Verdrietig

Mijn vader zei nog heel enthousiast "Nee hoor, Berber en Isolda zijn niet zo dik geworden hoor!" Berber valt inderdaad mee ja...

Dus Isolda ging gisteravond weer eens flink aan het werk. Aan de longe, eerst los want ze was behoorlijk stijf. Later bijgezet en ze had idd behoorlijk medelijden met zichzelf Haha!
En het kan de komende tijd alleen nog maar erger worden, want ik heb al een plenning gemaakt Extreme duivel

's nachts staat ze vast, zodat ze nog maar van 'sochtends 8 tot 's avonds 8 in het gras staat. (kort gras)
Iedere avond flink aan het werk en zodra ik het een beetje kan combineren met mijn werk gaat ze 's ochtends nog aan de longe. (alhoewel dat mar 1 of 2 keer in de week gaat lukken)
Dan moet het toch lukken om haar weer redelijk in vorm te krijgen.

Vanochtend heb ik Udinde opgezocht, want die kon ik eergisteren niet vinden in het Natuurgebied. Nu stond de kudde gelukkig vooraan en kon ik haar even goed bekijken. Ik heb haar maar twee weken niet gezien, maar ze is alweeeeeer veranderd!
Toen ik aankwam lag de hele kudde te slapen, 15 paarden lagen languit gestrekt in de zon en de rest stond er omheen. Heel mooi gezicht, je ziet dan echt hoe zo'n kudde werkt.

Udinde is wat gegroeid, zit prachtig in het haar en is vooral krachtig geworden. Dat geren en gestoei in de duinen met haar vriendjes doet het echt goed Ik kon de spieren over haar bil en schouder zien zitten Cool

Dus dat maakte een boel goed gelukkig, eentje die er wat minder uit ziet en eentje die er perfect uitziet..... Dat heft elkaar wat op *LOL*


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:11

vet wat er heel snel aan zit is er vaak sneller af dan van dat 'langzame' vet

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:34

Chrissie schreef:
vet wat er heel snel aan zit is er vaak sneller af dan van dat 'langzame' vet


vertel mij wat Huilen

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 12:40

Gelukkig maar, dat is een schrale troost. Ik ben benieuwd hoe snel we het weer kwijt zijn. Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:45

Ik voel met je mee.... Toontje heeft een spier in zijn schouder geblesseerd na een avontuur in de sloot, en die is dus ook kogeltje rond... Hij staat op heel erg kort gras en krijgt verder nauwelijks iets bijgevoerd, maar ja, werken gaat nu even niet, dus..... frustrerend!

Kaminka staat ook op zulk kort gras en die werkt wel behoorlijk hard, maar die is evengoed ook kogeltje rond... weehhhhh!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:46

Ach, wat maak je je druk! Dat vet is er zo weer af hoor. En ik vind dat jou paarden best wel wat vet kunnen hebben, ze zijn al wat zwaarder gebouwd dus eenbeetje meer vet er op misstaat ze niet hoor Lachen

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 12:49

Je moet Bill op het moment zien
Da's ook zo'n tientonner, maar ach, een paar keer voor de kar en hij is het weer kwijt Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:40

Mhhh Scheve mond ik ken er nog eentje...
Tinka staat nu ook precies een week stil...je ziet haar bijna groeien als je ernaar kijkt. Megahals en weer die "is-ze-drachtig?" buik van de vorige zomer. En half juni staat ze ook weer 2 weken ergens anders ivm TT, 20 km hier vandaan, dus dat schiet ook niet op.
Maar daarna... }> Extreme duivel ik verheug me er nu al op Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 14:04

Verbazingwekkend he? Hoe snel dat vet erop vliegt?! *LOL*
Terwijl de wei practisch leeg is.
Ach, het is ook niet zo'n drama. Even flink er tegen aan en het is weer redelijk verdwenen. Ze moet ook niet zo'n opgetrokken buik krijgen, zoals Jippie al zei, een beetje vet past goed bij ze.

Hoe komt het nu met je wedstrijd eigelijk Marije? Gaat dat nog wel door?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:06

Ja het vliegt er inderdaad aan, maar het vliegt er wel minder makkelijk af
Die wedstrijd heb ik maar uit mijn hoofd gezet, het is nogal kort dag, en door die ziekenhuisbezoekjes komt er van rijden ook maar weinig, dat vind ik niet eerlijk tegenover Tinka.
Dus wie weet in augustus Wittelte, dat hoop ik dan wel, hebben we wat meer tijd om het weer op te bouwen enzo. Lachen

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:11

heb ik dan zo'n uitzonderlijk paard Verward
volgensmij kan die van mij niet eens dik worden.
Staat al 4 weke in volle weide, maar nog net zo als ie altijd was, alleen krijgt ie natuurlijk weinig tot geen bijvoer. En daarin tegen de fjord ook een 10 tonner Haha!
en die staat s nachts nog wel op een bijna kaal stuk Bloos

Maar meis, je krijt het er snel genoeg af hoor

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:21

Wow, Jantina wordt fanatiek Cool Haha!

Ken het gevoel, hier nog een knol die snel dik wordt, maar dan alleen maar een dikke buik. Dus weer flink aan het werk Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Ferretangel

Berichten: 264
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:42

Volgens mij zien jullie dat gewoon verkeerd,ik zeg ook altijd als ze weer mopperen dat ik ben aangekomen: neehee dat zijn mijn spieren! Schijnheilig Haha!

Groetjes Angelique

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 18:29

jantina schreef:
Toen ik aankwam lag de hele kudde te slapen, 15 paarden lagen languit gestrekt in de zon en de rest stond er omheen. Heel mooi gezicht, je ziet dan echt hoe zo'n kudde werkt.

Udinde is wat gegroeid, zit prachtig in het haar en is vooral krachtig geworden. Dat geren en gestoei in de duinen met haar vriendjes doet het echt goed Ik kon de spieren over haar bil en schouder zien zitten Cool



mooi is dat he?dat ze zo voor elkaar waken?ik vind dat kuddegevoel echt het mooiste om naar te kijken,ik kijk uberhaupt graag naar de paarden in de wei,lekker paard zijn ze dan,zo prachtig

maar wat gaaf dat udinnie er al zo mooi uit ziet!
ik ben echt benieuwd naar haar,heb je ook al weer foto's?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 19:06

Grinnik, nog een op werkkamp. Jur heeft het ook al voor elkaar *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-03 19:51

Inderdaad Sanderijn, niets zo fijn als een paard in een kudde. Ik kan daar ook rustig een paar uur op een duintje zitten kijken wat ze allemaal uitspoken *LOL*

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 07:11

mhhhh die van mij staan op streng dieet al een maand mijn singel kan eindelijk een gaatje strakker en hinke lijkt niet meer zo op een veulen van zo'n trekpaardvos.
wel makkelijk als ze aan huiis staan Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Lanoca, marit1999, Myrthe_bz, Perros, sterregoud en 40 bezoekers