Salah-al-Din: tijdelijk geheugenverlies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

Salah-al-Din: tijdelijk geheugenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-03 10:15

Hallo Allemaal! Pling

Ik moest gewoon even mijn verhaal kwijt over wat mijn zeer lieve 3-jarige hengst gisteren deed, anders word ik niet rustig.
Hij leed gisteren aan tijdelijk (hoop ik) geheugenverlies -werd dit veroorzaakt door de warmte, of was het arabische koppigheid-, we zullen het nooit weten.
Ik elk geval heb ik gisteren een gevecht moeten leveren om meneer zijn oortjes - wat moet je met sie scherpe schaar bij mijn oren?- mogen knippen. Dit alleen al leed tot ernstige verwarring aan mijn kant. Dit hadden we namelijk herhaaldelijk geoefent?
Het volgende gold voor de beentjes knippen - paniek alom in de stal- ik heb hem maar losgemaakt want meneer deed pogingen tot zelfmoord, denk ik.
Nadat ik hem behoorlijk zat aan het worden was - vooral kalm blijven want het is een jong paard, grrrr Boos! - heb ik hem in de bak gegooid en hem laten rennen. Al was hij niet zo enthousiast aan het rennen door de bak als ik - conclusie: ik doe wat fout.
Nadat ik wat was afgekoeld - het was ernstig warm gisteravond nog - besloot ik zijn voetjes nog even af te spoelen. Ook iets wat we bijna elke dag doen...Na over het erf te zijn gesleept en last van mijn rug had gekregen...hield ik het voor gezien. Maar natuurlijk nadat ik hem nat had gemaakt, hihi!
Dames en Heren, hebben we hier een geval van arabische koppigheid in combinatie met de warmte? Lag het aan mij? Of lopen we hier tegen het klassieke geval van geheugenverlies bij jonge arabieren aan?
En vooral moet ik me zorgen gaan maken? Verdrietig
Laat het mij weten... zucht

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:43

Klassiek geval van geheugenverlies denk ik !
Die van ons doet dit dus ook wel eens wat je de dagen ervoor hem hebt geleerd of bij hem hebt gedaan (zoals zijn oren wassen ook een terug komend vervelend iets voor meneer) ineens weet ie het niet meer of heeft ie er geen zin!

Met veel liefde en het steeds opnieuw proberen dan moet het toch lukken!

Het blijven eigewijze paarden!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:49

Geheugenverlies?
Die van mij doet wel eens iets onder het mom van : "ik ben oostindisch doof voor jouw ideeen vandaag, kom morgen maar weer terug"
Of het Arabisch is betwijfel ik.
Ach ja, het houdt je scherp he, die verrassingen zo nu en dan.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:44

Of was je zelf soms koppig? Tong uitsteken

Ik zie het in ieder geval al weer helemaal voor me Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 19:49

ik denk niet dat het geheugen verlies was.
eerder koppigheid, of speelsheid ( voor het paard een leuk spelletje )
je bent niet de enige die zoiets heeft meegemaakt *LOL*

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 14:28

Hahahaha sorry hoor Corina,maar ik zie jullie tween al helemaal voor me Haha!
Kan het misschien ook iets wezen wat ie van moeders kant heeft ge erft???? Knipoog