help

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bolletje
Berichten: 2120
Geregistreerd: 30-05-03

help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-03 21:04

ik heb een pony al 4jaar het is een haflingertje hij is echt superlief nou ik rijd nu met western zadel met hem buiten ik reed eert altijd met een rolletjesbit met koper nu hoorde ik laats dat het een soort elektrische reactie geeft gelijk bit weggedaan maar menneer is nogal sterk hij kent zijn eigen kracht nou rijd ik buiten altijd met losse teugel maar hij wil nog wel eens kuren krijgen door zomaar effe aan de kletter te gaan ja trekken heeft geen zin dat weet ik dus ik heb een bit met kinketting geprobeerd ik kon zo snel effe een karrebit boerenbit(bokkebit) lenen dat was de enigste die op de manege bij me lag nou ja geprobeerd blijkt dat ie hartstikke lief is ik rijd met lange teugel en iedere keer als ie weg wil schieten dan probeer ik het eerst met me zit en ho ben niet zo dol op al dat getrek in zijn mond als dat niet lukt zachtjes teugels korter nemen maar nou zit ik te denken om zon bit te kopen of een pelham gebroken met die hele zachte dan lekker dikke stukjes ik weet niet hoe je dat zegt dus daarom zo en dan gewoon op losse teugel blijven rijden en bij nood korter nemen maar nou wil ik graag weten welker zachter is de stang of de gebroken dikke de hefboomwerking is ongeveer het zelfde wie kan me helpen


Finesse

Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:41

Hey,

Allereerst: zou je voortaan je berichtjes met hoofdletters en punten willen schrijven? Het is erg lastig lezen zo Haha!

Ik heb laatst in de Bit gelezen dat een dunner bit zachter is voor een paardenmond dan een dikke. Overigens denk ik altijd maar: een bit is zo zacht als de hand hem bedient. Iig niet gaan terugtrekken als hij zo sterk is, paarden winnen het toch op kracht dus dat heeft geen enkele zin. Ik zou toch maar eens kijken of er iemand in de buurt is die je goed les kan geven om dat probleem aan te pakken...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Duran123, Furst, MariekeR, Nicje87, Noesie, Pallatin, Pierus, Renkle en 143 bezoekers