De osteopaat op bezoek gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

De osteopaat op bezoek gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 15:54

Vannochtend kregen we eindelijk na lang wachten de osteopaat op bezoek. Lois was niet met alles even blij. Vooral de laser op z'n rug vertrouwde hij maar niets, maar verder heeft hij zich best gedragen. De stagiere mocht z'n benen doen. Rek en strekwerk dat ik zelf ook iedere week even doe. Hij zag wel dat Lois dat gewend was. AL m'n klachten kwamen voort uit hetzelfde. Een blokkade op de rug net voor het lendengebied. Heel mooi om te zien hoe het voor de bahandeling hobbelig en bobbelig was en na de behandeling weer helemaal mooi recht. Naderhand mocht ie weer de wei in en hij liep echt raar met z'n lijf. Heel los met z'n achterbenen alsof het elastiekjes waren Haha! . We moeten nu een week aan het lange touw gaan wandelen en volgende week mag ik weer op gaan bouwen met zadel erop. Ben benieuwd. Ik geloof dat hij morgen best wel eens spierpijn kan hebben want er is heel wat gerekt, gestrekt, gedrukt en getrokken.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 16:53

Das grappig, gister is er een ostheopaat bij felix geweest.
Felix had alleen genoeg aan een drukmassage of zoiets en wat rekken in de hals.
Hij heeft nu een weekje rust en daarna weer rustig aan opbouwen met longeren. Rijden gaat dus nog ff niet ivm mijzelf maar dat zou eventueel ook weer mogen.
Ben verder wel benieuwd of hij veranderd is zijn lopen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:06

hopen dat het goed helpt! wat is een osteopaat anders dan een manueel therapeut? dat weet ik eigenlijk niet...............

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 17:59

Ik ben ook wel benieuwd naar wat een osteopaat precies doet.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 19:46

Wat precies het verschil is weet ik ook niet. Ik heb alleen de osteo aan het werk gezien. Hij doet rek en strek werk met benen en nek. De staart opzij trekken en de ribben duwen. De ruggewervels duwen en wrijven. De hele spier "trekken" en ik heb hem met een laser bezig gezien. Hij heeft niet gemasseerd.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:55

Een osteophaat is in zijn behandeling iets agressiever dan een manueel therapeut. Ze verplaatsen beide wervels, maar manueel therapeut is heel voorzichtig. Dat heb ik tenminste geleerd bij cursus fysiotherapie.