Nieuwe buren uitgebroken!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Nieuwe buren uitgebroken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 14:34

Tegenover mijn huis is een weiland waar de eigenaar zelf niets mee doet maar wel verhuurd. Nu heeft er het laatste jaar niets opgestaan maar gisteren waren er mensen druk bezig om de wei opnieuw af te zetten. Gezellig dacht ik nog, is toch altijd leuk om paarden in de wei te zien ipv zo'n leeg weiland. Er arriveerde: 1 paard, 1 pony en 1 ezeltje. Haha!

Vanmorgen had ik lekker uitgeslapen en liep ik zojuist nog zalig rond in mijn ochtendjas. Kijk ik naar buiten: loopt de ezel op het pad naast de wei!! Ik snel naar buiten, maar de paardjes in de wei galoppeerden weg en die ezel wilde mee, niet te houden dus! Heb ik hem los moeten laten, gelukkig liep hij naar het doodlopende gedeelte van het pad en heb ik het hek aan de straatkant dicht gedaan. Helaas was dat hek al jaren niet meer dicht geweest, heb er dus wel pijn in mijn rug aan overgehouden.

Toen ben ik me eerst maar eens aan gaan kleden want om nou in mijn ochtendjas op straat rond te blijven lopen Clown . Gelukkig kwamen net de buren thuis en wisten zij wie de eigenaar was en hebben hem direkt gebeld.

De paardjes zijn weer allemaal mee naar huis en van de week komt de eigenaar de wei goed afzetten. Er staat momenteel nog geen elektriciteit op en zo'n ezeltje is snel uitgegraasd.

Ik heb nog wel staan lachen toen het ezeltje niet verder wilde lopen, echt lekker koppig! Extreme duivel

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-03 20:24

Typisch een ezel!!
Maar het lijkt me idd verstandig dat ze de wei even goed afzetten. Ik moet er niet aan denken dat ze alle drie losbreken en ik weet niet waarheen rennen.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-03 23:09

2 jaar geleden stond er een paard met een shetje. Je wilt niet weten hoe vaak ik die shet van straat geplukt heb en weer terug in de wei heb moeten zetten Frusty

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 11:55

Pas wel op met ezels,
voor je het weet is je paard besmet met longworm!
Gebruik de zoekfunctie hier maar eens en verdiep je in hoe longworm wordt overgebracht, hoe je het kan bestrijden en wat de gevolgen kunnen zijn.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-03 13:03

Sjuimpje schreef:
voor je het weet is je paard besmet met longworm!

Klopt inderdaad! De buurvrouw (die ook paarden heeft) en ik hebben die man dat verteld, hij wist er zelf niets van maar zei dat hij regelmatig ontwormde. Hij zou het nog wel met zijn da bespreken.

Ik vond het eerlijk gezegd zelf wat vreemd dat de wei niet eerst gemaaid is, het staat er vol met onkruid (boterbloemen) en het gras reikt tot aan mijn knieen. Ik hoop dat die man verstandig genoeg is om de beestjes er niet te lang in ene keer op te zetten ivm hoefbevangenheid.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, Gambler21, Kloesje, Mira283, Miran, Myrkvi en 148 bezoekers