Keuren in Harris, Saskatchewan

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-01 12:18

Nou ja, ik maak ook weer eens wat mee. Ik ben alweer laat met dit verhaal, maar goed. Op 7 en 8 juli heb ik gekeurd op een over het algemeen Welsh pony keuring met rijrubrieken en dergelijke. Erg leuk.

Op vrijdag vloog ik dus naar Saskatoon, vanuit Ottawa. Nu is Ottawa ongeveer 8 uur vliegen van Schiphol af. Met het vliegtuig dus eerst maar naar Toronto, een uurtje vliegen en dan maar van Toronto naar Saskatoon. 3,5 uur vliegen maar liefst! Interessant. De hele vlucht leek vol te zitten met vakantiegangers. Heel wat anders dan die zakenvluchten van mij waar iedereen een laptop bij heeft. In Saskatoon kwam ik dus aan en moest ik maar eens naar Alana Longman uitkijken. Dat was gelukkig niet zo heel moeilijk, want ze had een bordje bij. Vervolgens maar in een Ford Truck en gaan rijden. Na een uurtje in de auto en na al wat zandpaden kwamen we op de boerderij terecht. Nou is Saskatoon het midden van nergens, maar Harris is gewoon helemaal Nergens. Hele grote uitgestrekte prairies met maar hier en daar een boompje, en daar staat dan ook wel een huisje bij.

Dus maar eens eerst naar wat ponies kijken. Ze hebben er 120, dus er was best wel wat te zien. Allemaal Welsh, voornamelijk A's, C's en D's. Een leuk plakje grond hebben ze trouwens. In de eerste wei liepen zo'n 20 merries met een hengst. De wei was 150 hectare, net genoeg om 21 ponies met veulens te voeden. Er was al sinds mei geen regen meer gevallen, dus het zag er allemaal wat droog uit. Overigens hadden ze in een jaar geen fatsoenlijke bui meer gehad.

In de volgende wei liepen dus nog meer ponies bij een andere hengst. Die wei was wat kleiner, namelijk maar 100 hectare. Wel moeilijk te vinden soms die ponies. Af en toe wel een kilometer rijden met de auto om de ponies te vinden. De ponies zagen er trouwens verrassend goed uit. In goede conditie, maar ook goed van kwaliteit.

Na de wei maar naar het hotel. We gaan daarvoor naar het dorp Milden. In Milden is een hotel, een herberg en een Chinees. Het is zo'n 20 kilometer van de boerderij. In het dorp wonen maar liefst 260 mensen en er is geen verharde weg. Heel interessant. Het hotel heeft 5 kamers en er is ook een cafe bij.

... wordt vervolgd. Dag twee volgt: de eerste dag van de keuring.


janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 14:49

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-01 15:08

Niet te geloven, lijkt me heerlijk zo'n weitje.

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 15:54

Een weitje...sjonge je mag in Nederland blij zijn met 1 hectare vaak zelfs nog minder! Haha...wat een verschil *LOL* *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bernadth99, DogWords, Mo_86, Plonspony, Taucha, Vagabondo en 38 bezoekers