vreselijk! jongens gooien stenen naar mijn paard!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-03 15:55

Laui! schreef:
En eerst kon ik het ook niet geloven, ik ben nl écht geen racist, maar dit was dus gewoon een Marokkaan. !

Dit waren 3 Nederlandse jongens.
En ik twijfel nog over aangifte. Vandaag en morgen heb ik helemaal geen tijd en is het daarna niet te laat?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:06

Het is nooit te laat!! Bel de politie anders op, dan weten ze ervan en kan je zeggen dat je die dag komt.. Het zou me trouwens niks verbazen als je een afspraak moet maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 16:24

getver, hoe kunnen mensen zoiets doen? idd gewoon naar de politie gaan! Niet geschoten, altijd mis

Claudiaatje
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-05-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:10

Ik zou ook zeker aangifte doen. Misschien zien er al meerdere ruiters die deze problemen gehad hebben en hebben die ook al beschrijvingen en/of namen gegeven. Je weet het nooit.
Groetjes Claudia

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:46

je moet echt aangifte doen ja! Die jongens moeten opgepakt worden ook al worden ze waarschijnlijk nooit gevonden, je moet toch de politie inlichten.
Het is echt belachelijk dat mensen zoiets kunnen doen. Het enige wat ik kan zeggen is dat die mensen gewoon ziek zijn.
Als ze zo'n lol in hebben zulke achterlijke dingen, moeten ze zichzelf maar helemaal doodslaan met stenen. Dan kunnen ze lachen.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:07

Als je nu aangifte doet, dan wordt daar bij een volgende keer rekening mee gehouden. Het is zeker niet voor niets als je aangifte doet.
Als je ze daarna nog eens ziet, kun je de kentekens alsnog doorgeven. Het vergrijp staat dan al genoteerd en er kan dan snel op ingespeeld worden.
Zeker doen. Die @@@-jongens moeten toch ooit leren dat dit gedrag niet kan.

spycobitch
Berichten: 13
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:46

ik kan me daar ook heel erg kwaad opmaken
ik heb een paard en was net naar een neiuwe stal gegaan met hem
dus ze eerst dag in de wei ik ging hem halen had die een heele scheur in zijn nek dierenarts zei dat het door een mes kwam en een veulentjuh dat bij me paard stond zat helemaal onder de graffitie en een paar gozers hebben ook nog een x het hek opgebroken s'nachts het slot was doorgekinpt hebben ze drie paard zitten opjagen met scooter toen hebben ze over de auto weg heen gerent was egt gevaarlijk maar gelukkig waren ze gevangen door de politie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:25

Ymkje, geen tijd hebben is een slap excuus om niet naar de politie te gaan. Dan maak je er maar tijd voor. Maar als je nu niet gaat en er gebeurt de volgende keer echt wat (hoeft niet met jouw te zijn maar kan ook met een ander) dan ontlopen de daders hun verdiende straf misschien voor een tweede keer als ook diegene geen aanklacht indient. Het gebeurd zo vaak, mensen hebben geen zin in aanklagen. Maar als het beetje sociale controle weg is, waar blijven we dan?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:48

Cassidy schreef:
Ymkje, geen tijd hebben is een slap excuus om niet naar de politie te gaan. Dan maak je er maar tijd voor. Maar als je nu niet gaat en er gebeurt de volgende keer echt wat (hoeft niet met jouw te zijn maar kan ook met een ander) dan ontlopen de daders hun verdiende straf misschien voor een tweede keer als ook diegene geen aanklacht indient. Het gebeurd zo vaak, mensen hebben geen zin in aanklagen. Maar als het beetje sociale controle weg is, waar blijven we dan?


is het enige wat ik kan zeggen!!
Ben het er helemaal mee eens..

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:20

Wat een rotzakken!! Ik heb het ook wel eens meegemaakt. Zitten van die kinderen stenen te gooien naar mijn shetlandertje, zodat ie op hol slaat en dan hebben hun lol. Nou ik heb ze toen dus even goed de waarheid verteld! Als ik jou was zal ik dit niet op mn kop laten zitten! Ga toch maar naar de politie, ook al kunnen ze er niets aan doen. Het telt wel mee als ze voor een 2e keer worden aangeklaagd. suc6!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:34

wat een eikels! wat is dat toch met jongens op scooters.....

ik heb ook zoiets met Boyd gehad tijdens de buitenrit.....
alleen gooiden die niet met stenen, maar tikten hem terwijl ze ons passeerden tegen zijn bil...en toeterden terwijl ze naast zijn hoofd waren......


ik kon ze wel van hun scooter pleuren...zo kwaad was ik.....

ik heb in de gauwigheid niet eens naar het kenteken gezien....
gelukkig sprong Boyd alleen maar een beetje opzij...want anders hadden we tegen een auto aangezeten die daar stond....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 20:50

Wat een lafbekken !
Ik kan me goed voorstellen dat je echt laaiend bent, wat een stelletje aso's

Om eerlijk te zijn vind ik wel dat je ondanks je boosheid wat laks bent in het actie ondernemen.
Deze gasten hebben met je leven gespeeld, daar wil je toch zo snel mogelijk iets tegen proberen te doen ?
Dit laat je toch niet op z'n beloop ?
Ook al heb je misschien niet veel tijd, maak gewoon tijd om aangifte te doen, of bel nu dat je morgen aangifte komt doen !
Ook al weet je niet alle details meer, alle informatie die je hebt is bruikbaar en misschien heb je precies de informatie in handen die kan leiden tot het opsporen van deze ettertjes.
Doe er iets mee !!!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:48

Heb je nu al aangifte gedaan ymkje?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:09

Wat een kl**tzakken!!!
Belachelijk...ik zou ook aangifte doen!!!
je zal wel geschrokken zijn!!!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 13:40

Nou jaaaaaa zeg! Wat een stelletjes eikels joh! En het wordt eentonig maar aangifte doen hoor. Straks doen ze hetzelfde bij iemand anders en dan kan het wel eens niet zo goed aflopen en dan denk je 'had ik maar....' Dus naar de politie met je verhaal.

Ymkje
Berichten: 340
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 19:46

Ik heb vanmiddag aangifte gedaan, samen met m'n vriend Frits. De politie deed heel aardig en zei dat het helemaal niet dom was. Ze schreven alles op wat ik nog wist. Ik heb er wel een goed gevoel over.

Het enige is dat ik nu niet meer zo goed alleen durf te rijden Scheve mond. Ik ben vergeten te vragen of dat wel zo verstandig is. Wat denken jullie?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:00

Gewoon gaan rijden, als ze het nog een keer zouden proberen hebben ze toch wel echt een probleem hoor!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 22:58

Gewoon gaan rijden. Met een pony kom jij op plekken waar die jongens met hun brommer niet kunnen komen. En als je pony een beetje snel is, dan halen ze je nooit in.

Trouwens: heel goed van je dat je aanklacht hebt ingediend. En nu hoop ik dat de politie wat kan doen!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:39

Ik hoop dat ze die rotzakken te pakken krijgen.