Weer een paardje gaan verliezen... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Weer een paardje gaan verliezen... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:12

Genderose, mijn 15 jarige verzorgpaard heeft onwijse gallen aan haar achterbeen. Heeft ze vorig jaar gekregen, en zijn tot grote knobbels uitgegroeid. Ook verlor ze bloed tijdens de drachtigheid. Niets ergnstig, een poreusbloedvat (waarschijnlijk) in de geboorte weg, die open gaat zodra ze gaat liggen.
Ze is tijdens haar drachtigheid nog een keertje voor de kar geweest, maar werd kreupel. Haar gallen zorgden hiervoor.
De boer kwam dus tot de conclusie: paard niet meer voor kar, niet meer voor fok = gaat weg!! Ik schrok verschrikkelijk van dit nieuws. Al een tijdje geleden gehoord, maar nog steeds niet aan gewend.
Tijdens haar drachtigheid kreeg ze ook nog vocht in haar andere drie benen. Nog steeds niet, na 3 weken na de bevalling, weggetrokken, dus dat zal wel blijven.
Zag ik tot mijn schrik dat ze gisteren kreupel liep, met het been met de gallen. Ook vond ik weer bloed in stal. Het is dus nog steeds niet over...
De gallen voelen ook heel anders aan, ze heeft er echt last van zodra ze in draf zit. Echt erg!
De boer heeft gisteren gezegd dat haar hoefijzers eraf gaan, omdat ze toch alleen op het land staat... Het is dus defenitief...
Ze gaat zodra Wodka is afgespeend, weg... Ik houdt me hart vast wat hij met weggaan bedoeld...
Vind het zoooo vreselijk klote!! Vorig jaar had ik ook al zo'n leuke zomer. Tancreda kreeg haar wond, en heeft daar 4 weken mee gelopen. Elke dag weer in angst of ze nog wel in de wei zou staan. Haar verzorgen zonder te weten of ze er morgen nog wel zou zijn. Zo'n zelfde zomer ga ik nu dus tegemoet... Aangezien vorig jaar het veulen er al na 4 maanden vandaan ging, is het na 4 maanden dus over... Zelf hoop ik dat ze langer blijft, en dat er een wonder gebeurd, maar ik geloof niet echt in wonders... Vorig jaar is die ook uitgebleven... Ik vind het zo vreselijk, helemaal omdat ik niet precies weet wannneer en waarheen!
Wie wilt er nou een paard dat gallen heeft waardoor ze niet meer kan werken, en niet meer voor de fok gebruikt kan worden!! Ja, ik, maar makkelijk kwijt raken lukt niet. Daarom ben ik zo bang voor waar ze heen gaat...
Ik baal verschrikkelijk, WEER een paardje moeten verliezen...Rust er een vloek ofzo op mij, dat ik niet langer dan 1 jaartje van een paardje kan genieten? Eerst Lenteroos die na een jaar plotseling werd verkocht, toen Tancreda die na een klein jaartje werd afgemaakt, en nu Genderose... En allemaal in de maanden september en oktober... en na een vakantie...
Ik kan er niet meer tegen, kan niet nog een paardje gaan verliezen!!!!!!!!!!

Ik hoop dat Wodka wel blijft, mischien kan die mijn verdriet wat verzachten...

Sorry dat moest ik even kwijt, maar voel me nogal klote hierover... Huilen Huilen


MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:19

Genderose daar heb ik wel een foto van opgeslagen geloof ik
nou veel sterkte lijkt mij echt niet leuk
het is ook niet leuk!!!!!!!!!

I HATE EVERYBODY BEHALVE MIJZELF EN BOKT SUCKS Boos!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:20

Jeetje wat erg zeg. Heel veel sterkte en hopen op een klein wonder.

sarahmoorman
Berichten: 13
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:21

Heel veel sterkte ermee..... ik weet hoe moeilijk het is

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:22

Misschien zal de zomer zonder werken en op het land haar goed doen ... de moed niet verliezen! Jij bent echt zo'n type mens waar ik met plezier mijn pony zou thuisbrengen ...

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 21:49

meis, heel veel succes. !st een super veulen verliezen, en nu dit weer. Ach gut

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 21:50

Ik hoop het, maar het besluit staat al vast... Heb nu 2x eventje op haar gereden weer. Wat waren die 5 minuten nou??? Meer stap en paar rondjes draf! Rustig opbouwen, en nu al weer kreupel!!

Ik zou met liefde haar willen overnemen, en een lekker pensioen gunnen. Maar mijn ouders krijg ik never zo ver, en het geld... Waarom heb ik nou geen rijke oom ofzoiets!!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-03 22:05

nou ik hoop niet dat het 'weggaan' al te erge vormen aanneemt!!! Boos! Sterkte!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-03 22:29

Ik ben dus bangvan wel... Hij is daarnogal makkelijk in volgens mij...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:27

Misschien dat je tussen neus en lippen door zachtjes kan vragen aan de boer wat zijn plannen zijn met haar,en wat hij evt voor haar nog moet hebben,als je dat allemaal weet dan kun je misschien wel wat regelen met eventuele bokkers misschien die ruimte over hebben voor haar.
In ieder geval veel sterkte!

Paardentaxi Zeeland

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 07:47

Inderdaad vraag de eigenaar wat zijn plannen zijn zodat je weet wanneer er wat gaat gebeuren, dan heb je wat minder onzekerheid en wie weet is er een oplossing...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-03 08:15

Ja, dat is een idee. Ik zal het er eens overhebben. Moet alleen nog even het goede moment ervoor zoeken. Hijs nu onwijs druk en ik zie hem eigenlijk niet. Ja, in het land, of als we gaan koffiedrinken, mara dan zijn er heel veel mensen bij, dan doe ik het liever niet.
Ik zal het eens vragen, jullie horen het van me.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 08:57

Idd, probeer er iets aan te doen en probeer iets te regelen.... Moet te doen zijn.... Je er zonder meer bij neerleggen zou wel erg makkelijk zijn....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Angeladh, Benita, bente_sat, Cjuan, desireeee_x, Exorcizamus, Getty_Maan, Hanjan, KaasSouffle_, lina1998, LotusT, nafkedemi, Patriesje, Syb_sem en 119 bezoekers