Wat heerlijk voorwaarts!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Wat heerlijk voorwaarts!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 22:01

Vandaag heb ik meegereden met de les van het meisje dat mijn pony wilde verzorgen. Zij rijdt bij een vrouw met een aantal pony's en paarden, en omdat ik wel eens graag op een ander paardje wilde rijden en omdat ik ook wel wat extra les kan gebruiken waar goed op mijn houding gelet wordt, greep ik mijn kans...

Ik reed op een NRPS grote E-pony, heel moeilijk met het hoofd (neus in de lucht, zwaaien, trekken, klapperen met het bit) maar wat een heerlijk voorwaarts beestje!
Bij Andrew zit ik heel vaak met mijn hakken te porren (die ik dan dus ook optrek) en bij te tikken. Dit beestje heb ik zonder zweep gereden en ik kan gewoon mijn benen lang laten en licht met mijn kuit drukken. Aan het eind toen we nog even voor onszelf reden begon ik plotseling een beetje door te krijgen hoe de knopjes zaten bij haar, en kwam ze ook stukjes mooi rond naar beneden. Wel alleen in stap. Helaas geen foto's, want per ongeluk stond hij op filmpjes maken en dat hadden ze niet door Lips are sealed Haha!
Volgende keer komt de zitles aan de longe. Hoop dat het helpt Schijnheilig

Dit paardje was erg nerveus, liep soms wat overhaast, en ik vond het een heerlijke uitdaging om haar rustig en ontspannen te laten lopen. Ik had dat gevoel al, maar dit soort type paarden past veel beter bij mij. Ik ben van mijzelf heel rustig en zacht. Andrew is juist vaak wat flegmatiek en dan moet ik eerst mezelf oppompen en fel maken om hem aan te willen pakken en dan hem constant achter zijn broek aanzitten... Ik heb er de kracht en het karakter niet voor... Heb erna altijd een rotgevoel over het rijden Verdrietig

Dus: ik ga eerst maar wat vaker op dit paardje rijden (je kunt in de les rijden, maar ook voor je zelf in de bak) en maar flink sparen. Tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb om een mooi, soepel lopend voorwaarts paardje te kopen, heb ik David vast ook wel omgepraat dat er toch echt een tweede bij moet! (want Andrew gaat echt niet meer weg hoor...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alysha92, Dark7, Dartel, hokke, Jasia, Pommier, Ruai, Selina, SuperSuup en 97 bezoekers