Boktrit eindigt in ziekenhuis

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Boktrit eindigt in ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 08:19

Zo, nou ik toch jullie aandacht heb met deze spectaculaire titel... Tong uitsteken

Gisteren meergereden op de Boktrit Ballooerveld (geen idee hoe ik een trema uit deze laptop krijg). Omdat ik Retje niet mee had (iets te veel logistiek gedoe), mocht ik de tweede helft van de rit op Stan van Rommie. Marco en ik kwamen in Drenthe aan op het moment dat de groep pauze had, ik kon dus bij wijze van spreken meteen opstijgen Haha!.

Uiteindelijk een heerlijk ritje gehad, Stan was superbraaf en dat voor een 4-jarige in een groep met vreemde paarden, en nog nauwelijks een ander dan Paul en zijn trainster op z'n rug gehad (Stan is cool!). Ik was al eens eerder in het Ballooerveld geweest, ritje met Cody en Aldira, en ik op Sarah van Maaike. Maar dat het zo mooi was... Echte duinen gezien daar!

Afijn, bij terugkomst even omgekleed in de trailer aangezien Marco en ik nog een eetafspraak in Groningen hadden, ik neem afscheid van iedereen, loop naar de auto, doe even een suf huppeltje dat tijdens mijn vakantie in Zweden 100 x goed ging, kom neer op een losliggende steen en ga finaal door m'n enkel... Ik verloor m'n evenwicht en knalde zo op de stenen (dus ook nog wat fijne schaafwonden opgelopen), en binnen een minuut had ik een vreselijk dikke enkel. Dus dat werd een enkeltje EHBO...

Marco heeft me toen naar het ziekenhuis in Assen gebracht, waar men constateerde (dat was vrij pijnlijk, hoewel het foto's maken meeviel Haha!) dat mijn enkelbanden aardig beschadigd waren. Verrekt of gescheurd, dat was niet goed te zien op de foto en dat deed er ook niet toe: ze waren iig nogal beschadigd, aldus de arts, en dat kon alleen genezen met RUST. Nou, daar is iemand als ik dus mooi klaar mee. Boos!

Ze hebben me daar mijn arme rechter enkeltje meteen van steungips voorzien, dat er een week omheen moet blijven. Komende week word ik geacht continu met mijn rechter pootje omhoog te zitten, zodat de zwelling kan afnemen. Daarna wordt het 3 x 2 weken tape en misschien fysiotherapie. Heeeeeel fijn allemaal (NOT) en ik ben nu toch ook eigenlijk wel blij dat ik de komende weken geen wedstrijden heb... Hoop dat eind juni de boel toch wel weer in zoverre geheeld is dat ik eind juli weer kan starten, zou toch erg jammer zijn als ik door zo'n suf ongelukje ook een wedstrijdseizoen moet missen. Om er nog maar van te zwijgen dat ik nu WEER een week uit de running ben op m'n werk. Ze zullen weten wat ze hebben binnengehaald... Tong uitsteken

Maar goed, nu dus eerst maar eens RUST *zucht*. Gelukkig heb ik Marco in de buurt (die anderhalf jaar geleden een soortgelijk akkefietje had), en als het nodig is ook nog twee hele lieve buren. En Joost is gisteravond om kwart voor 12 nog krukken komen brengen (in mijn wedstrijdkleuren blauw en zwart Cool ), lief he? Alleen gaat lopen daarmee ook niet vlekkeloos: ben sowieso al geen held op krukken en mijn schaafplekken zitten precies op de plekken waar ik contact maak met de kruk. En slapen is ook geen succes. Nou ja, went wel. Zit nu in een vreselijk brakke houding te bokken op de laptop van Marco, die ik gelukkig van hem mag lenen, want achter mijn eigen pc'tje zitten lukt dus ook niet.

Ik vrees dat ik me deze week ontzettend nutteloos ga voelen, maar goed, doe je niks aan. Een ongeluk zit in een klein hoekje - in dit geval onder een klein steentje - en ik kan alleen maar hopen dat het niet zo'n lange nasleep gaat hebben als hetzelfde geintje van 12 jaar terug (toen heb ik eerst nog een week doorgelopen met een dikke enkel). 't Is toch ook eigenlijk te gek voor woorden: ik maak een buitenrit van anderhalf uur op een 4-jarig paard van een ander waar ik nauwelijks eerder op heb gezeten en dat gaat perfect. Sta daarna nog geen half uur op de vaste grond en ben al gipsrijp.

Maar ondanks alles heb ik een erg gezellige middag gehad! Ik wilde ook per se nog naar die eetafspraak in Groningen, heb daar fijn met mijn pootje omhoog gezeten (en in de auto languit achterin met m'n voet op een saladebak). Om vervolgens van die mensen te horen te krijgen dat ik beter naar een ziekenhuis in Grunn had kunnen gaan aangezien het ziekenhuis in Assen 'niet zo goed bekend staat' om het even subtiel te zeggen. Ja idd, we vonden ook al dat de EHBO erg moeilijk te vinden was en voor een rolstoel moest je ook nog een muntje van 50 cent of een euro hebben. Stel je voor dat ik daar met een slagaderlijke bloeding was binnengebracht, dan hadden ze me van de stoep kunnen vegen... Tong uitsteken

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Belker

Berichten: 15235
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:27

Balen , wel de tijd om van dat mooie onweer, bliksem en regen te genieten Haha! . En om veel te bokken. Sterkte de komende week.

Tallie1979
Berichten: 22720
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:27

Arme Ka.. Verdrietig

Heel veel sterkte meid!! Ik weet hoe het is als je niet kunt lopen!

Bij mij duurde het genezen van een soortgelijke blessure een half jaar en nog word mijn enkel dik als ik teveel loop..

Ik raad je dus aan om zeker rustig aan te doen, met dit soort dingen is geduld en rust zeker nodig!

Knuf,

Tal

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:30

Ja jeetje Ka, wat ontzettend zuur dat 'dat huppeltje' zo eindigt...
Karin schreef:
Dus dat werd een enkeltje EHBO...

of een EHBO-enkeltje Knipoog
Dus je bent toch naar Assen gegaan, tja, Groningen staat inderdaad beter bekend, maar kan me voorstellen dat je toch het dichtsbijzijnde ziekenhuis opzoekt. Ik had dus totaal niet door wat zich allemaal afspeelde, ik zag dat je viel, dat Marco erbij was en dat Naz en nog iemand jouw kant op liepen, en in de verwachting dat je even tot 10 moest tellen en weer op zou staan zijn we met de paarden maar verder gereden.
Dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten wist ik, maar dit is wel heel bizar. Dus je bent er minimaal 6 weken zoet mee als ik dit zo lees, nou lekker dan, daar gaan je weekendjes Ret. Verdrietig
Nou ja, vervelendste is denk ik dat je niks kunt beginnen, maar als rust goed helpt om snel weer beter te zijn zou ik het er maar voor over hebben.
Heel veel beterschap en niet meer huppelen

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:32

Jeetje, dat is een relaas zeg... Wat een gedoe...
Daar ben je idd lekker mee.
Was dat niet hetzelfde steentje dat Kitty uit de hoef van Muzefee heeft moeten pulken?

Nou, anyway, veel beterschap!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:36

Oeps, BETERSCHAP. Enne wel de tijd nemen om het goed te laten genezen hoor.

Geniet van de dag

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:36

Kom je net terug van vakantie, krijg je dit Tong uitsteken

Maar het wel erg sneu Verdrietig
Bterschap he! En laat de Marco maar voor je rennen hoor Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

hobbelheks

Berichten: 8839
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:46

jeeminee ka, dat is niet niks!
Heel veel beterschap en vooral niet eigenwijs op je pootje gaan lopen want dan duurt het nog veel langer (weet ik helaas uit ervaring)
Ennuh laat je maar lekker verwennen door Marco (dan weet ie ook gelijk waarom hij als man geboren is *LOL* )

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:47

Dees schreef:
.
Was dat niet hetzelfde steentje dat Kitty uit de hoef van Muzefee heeft moeten pulken?



Dat was geen steentje, dat was bijna een rots!!

Nou Karin je hebt iedereen iig wel laten schrikken gister... Ik hoop dat alles weer snel heelt zodat je vlug weer wat meer kan gaan doen.
*knuf*

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:49

AU! Rot zeg, Dat kan enorm pijn doen. Sterkte!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:52

*snif* Verdrietig wat ontzettend frustrerend zeg dat je er zo ontzettend lang mee zit voordat het genezen is. Vind het echt ontzettend l*llig voor je. Heel veel sterkte meis!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:57

Hè getver meid, wat een pech! Verplicht stilzitten valt niet mee hè? Toch maar heel kalm aan doen, ik heb ooit met dit soort problemen doorgelopen met als resultaat enkelbanden die gewoon niet meer functioneren. Ik ga dus continu door mijn enkels en voel dat niet eens meer.... Scheve mond

Dus: even doorbijten en probeer het als een bijtankperiode te zien (of je die nou wel of niet nodig hebt!) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:58

Dat is wel eventjs wrang. Die rit gaat super maar een vreugdehuppeltje kon er niet meer vanaf.
Misschien hoog tijd om wat rustiger aan te gaan doen, je wordt ook een jaartje ouder Extreme duivel , dat zal het vast en zeker zijn Schijnheilig .
Beterschap!!

gomir

Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:07

Jeetje Ka...Verdrietig Dat is balen zeg!
Hopelijk is het over 6 weken een stuk beter en kun je eind juni weer aan de gang En in de tussentijd ook echt rust houden, dan kun je het snelst weer wat doen(dus niet zo eigenwijs zijn als ik!)

Als je nou nog van Stan afgekletterd was...Tong uitsteken Dit is wel heel sneu Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:14

Beterschap zeg, zo'n leuke rit en dan eindigt het zo Scheve mond
mijn zus heeft op dit moment het zelfde...heeft al 2 weken gips erop zitten...hopelijk mag het bij haar er vandaag af, maar dan krijgt ze nog tape dus die is er ook nog niet klaar mee...
Zij maakte overigens geen huppeltje, maar vergat de laatste tree van de trap te nemen *LOL*

Sterkte in in ieder geval!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:14

Wat erg joh Karin.. een ongelukje zit in een klein hoekje. Ik hoop dat de genezing toch een beetje vlot verloopt. Niet forceren he Sterkte en beterschap!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:15

Oh oh oh, had het via sms al van je gehoord. Muts. Doe dan ook voorzichtig. STerkte meis!!!

'Paint' it 'Black'

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:27

sh*t zeg, das balen.... hoop voor je dat je snel weer te been (en te paard) bent! Sterkte!

Kitty

Berichten: 7683
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:31

Ik heb helemaal niets meegekregen van jouw aktie...

Ik hoop niet dat dat rotsblok die ik uit Muuz haar hoef haalde de schuldige is want dan voel ik me nog schuldig ook. Maar ja, die steen kon je niet over het hoofd zien, dus dat zal hem niet zijn geweest.

Nou, heel veel sterkte Ka.
Beetje een cru einde na een leuke rit.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-03 09:32

Bedankt voor jullie medeleven! Tja, het is eigenlijk ook te suf voor woorden. Als ik nou nog van een paard was gestuiterd... Ik vergeet ook wel eens de laatste tree van een trap, is tot nu toe altijd nog goed gegaan maar dan kom je zo'n steentje tegen. Of ja, steentje... het had best net zo'n 'rots' als uit de hoef van Muzefee kunnen zijn, want ik voelde echt iets groots onder mijn voet wegschieten Tong uitsteken (maar Kitty, het gebeurde een eind verderop, niet jouw 'schuld' dus!)

Nou ja, ik zal me erbij moeten neerleggen, 't is niet anders. Volgens het schema zou ik eind juni tapevrij moeten zijn. Gelukkig heb ik een vriendin met een diploma sportmassage, zij kan ook steunverbanden aanleggen dus als het echt moet kan ik haar inschakelen als ik wil rijden. Ben me er wel van bewust dat mijn enkelbanden zwak blijven, net als 12 jaar geleden. Skaten zit er dus voorlopig ook niet in, en ik wilde net weer beginnen. Maar aan de andere kant had het ook gebroken kunnen zijn, en dan was ik verder van huis geweest. Even doorbijten dus en mijn verplichte rust nemen, misschien ook wel eens goed voor mij. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:36

jeetje ka das errug naar voor je!kun je nagaan door stom huppeltjes maken,das toch ook gevaarlijk ka,dat doé je toch niet! Tong uitsteken
nou veel sterkte en bterschap enne ik heb hier nog wel zo'n 30 boeken over paarden liggen Haha! Lips are sealed Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:43

Jeetje Karin, dat schiet niet op zo! Heel veel beterschap en ik ga voor je duimen dat je snel weer op beide pootjes staat.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:57

Sjips, dat is echt zware pech Verdrietig !
Ik hoop dat je snel weer enigermate "pijnvrij" bent en dat het geen lange nasleep heeft !! Sterkte !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:58

Wat een suf einde van een leuke dag.

En dan zeggen ze dat paardrijden gevaarlijk is Tong uitsteken

Veel sterkte en hopelijk kun je weer snel met Retje op pad Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:11

Sneue actie. Wil je een leuk huppeltje doen... krijg je zoiets!
Het zit je ook niet mee he? Met die boktmeetings. Sneeuw, autoruit stuk en nu ook nog een zielige enkel!
Beterschap maar dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers