Update Veerle en mij..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Update Veerle en mij..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 20:29

Veerle is ondertussen al 4 maanden van mij, dus eigelijk wel even tijd voor een update. Toen ze kwam kon ze nog niets, ze kwam net van de wei af. De eerste week was het allemaal zo nieuw voor ons. De tweede week begon ik het erg moeilijk te vinden, van een pony die alles kon en waar ik alle vertrouwen mee had, over naar een pony die niets kent en waar ik absoluut geen vertrouwen mee had.

Soms had ik even spijt, waarom had ik zo'n jonge pony die niets kende gekocht? En zo'n stuk groter, het was allemaal zo wennen.
Op stal zat het niet zo mee, ik kon volgens hun niks goed doen. Ik wilde tijd om te wennen, en vooral ook om haar te laten wennen.
Op stal vonden ze dat ik stom bezig was, ik moest haar maar verkopen want ik zou het niet kunnen. Volgens hun was ik ook vooral erg bang van haar, omdat ik niet metteen de weg op ging om te wandelen. Ik vond dat meer onverantwoord.
Ik kreeg ook de schuld van Dribbels dood, wat het allemaal niet makkelijker maakt Verdrietig
Kreeg de meest stomme dingen te horen, ik moest haar aan de longeerlijn gooien, iedere dag, dan ging ze wel luisteren. Gelukkig mn eigen gang gegaan, gedaan wat ik zelf wilde ook al vond ik dat vaak moeilijk. Zoals sommige wel weten heb ik af en toe mn twijfels gehad omdat het in het begin niet zo goed ging en Veerle natuurlijk jong was en niets kon en niet moeilijk was een trapje hier en daar te geven.
Maar we kwamen samen stapje voor stapje wel verder. Ondanks al het gezeur en beschuldigingen gingen we vooruit.

Ben nu zo blij dat ik een jonge pony heb gekocht, het is super om zo samen voor uit te gaan. Vooral als mensen zeggen dat je het niet kan Schijnheilig

Ze kan nu makkelijk braaf vast staan. Eerst kon ik alleen de hals poetsen, nu vind ze alles goed. Afgelopen week voor het eerst haar achtervoeten kunnen uitkrabben. We zijn afgelopen week ook veel de weg op geweest en we kwamen van alles tegen.
Zoals ik laatst op bokt zette, zag ik er tegen op om haar verkeersmak te maken maar het gaat SUPER. We zijn al van alles tegen gekomen, vrachtwagen, trekkers met aanhanger, auto's met caravans, brommers, kartwagentje enz. Soms staakte ze in het begin om een of andere vage reden Haha! en ging dan stil staan of achteruit lopen, maar ook dat doet ze nu niet meer!

Het is echt een super brave pony, ben erg gelukkig met haar Lovers


Veerles koppie toen ik haar voor het eerst zag en haar kocht op 12 januari (ze kwam zelf 21 januari bij mij op stal)
Afbeelding
Veerles koppie nu:
Afbeelding
Veerle helemaal toen ik haar voor het eerst zag:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/187620/incoming/veerle(1).jpg[/img]
En Veerle nu:
Afbeelding
Kwil haar echt nooit meer kwijt Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:35

Hoe oud is Veerle nu? Maar in ieder geval mooi dat je al het een en ander hebt bereikt, dat geeft een heel fijn gevoel, dat ken ik ook. Veel succes nog met z'n tweeën. Ik vind haar trouwens wel een mooie meid.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:37

Ik had soms ook het idee dat ik er niet goed aan gedaan had, een jonge merrie te kopen, en ik loop nog steeds af en toe met dat gevoel rond Scheve mond
Ik vind het heel goed wat je nu met haar bereikt hebt, en ik vind het een ontzettend mooie pony!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:39

Mijn complimenten!!!

Ten eerste omdat ze er super uit ziet!
Ten tweede, omdat je gewoon je eigen gang bent gegaan! niks van die mensen aantrekken! jij weet wel beter! en wij hier op bokt weten allemaal voor 100% dat dribbels dood abslouut niet door jou kwam!

Succes verder nog met veerle!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:47

Melissa schreef:
Mijn complimenten!!!

Ten eerste omdat ze er super uit ziet!
Ten tweede, omdat je gewoon je eigen gang bent gegaan! niks van die mensen aantrekken! jij weet wel beter! en wij hier op bokt weten allemaal voor 100% dat dribbels dood abslouut niet door jou kwam!

Succes verder nog met veerle!


ben ik het 100% mee eens Haha!
trouwens leuk dat je even wat laat horen!
toen ik me pony kocht heb ik ook heel wat gezeiks te horen gemoeten,zelf nou nog Misselijk
maar ik ben ook me eigen gang gegaan,en daar kom je verder mee,jij gaat iedere dag met dit diertje om,dus jij kent haar beter dan hun.
laat ze lekker praten en ga gewoon je eigen gang!
daar komt je het verste mee!
succes ermee! Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:48

trouwens zoals me ma altijd zegt,mensen die altijd over je liggen te roddelen en te zeiken moeten eens voor hun eigen deur vegen,dan hebben ze een heleboel te vegen!
en mischien zijn ze gewoon jaloers,omdat jij het wel kan en hun niet (dat heb ik ook gehad)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 20:57

Maya, Veerle is nu 2 jaar Lachen
De andere 3, heel erg bedankt voor jullie reactie Lovers
Ik moet nu ook nog steeds veel gezeik aan horen op stal, maar ze weten nog niet dat het zo goed gaat want we staan nu tijdelijk in Rockanje. Over 2 weken 'moeten' we terug maar ik hoop dat ik in de tussen tijd een andere stal heb, want ik wil daar niet meer heen. We staan nu in rockanje omdat we op de camping zitten en stage lopen. Maar goed, ik zie wel hoe dat loopt Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:30

Ze is echt in korte tijd veel verandert (in positieve zin).
Het lijkt me echt rot als je alleen maar constant commentaar krijgt, terwijl je al moeite met je pony hebt.
Ik heb er bewondering voor dat je toch je eigen gang bent gegaan, ik weet niet of ik dat had gekund. Bovendien blijkt nu wel dat je al die tijd gelijk had. IMO heeft Veerle heel veel geluk gehad dat jij haar hebt gekocht (en bijvoorbeeld niet een van je stalgenoten).
Ik kan me ook goed voorstellen dat je niet terug wilt naar die stal, zal voor jou en veerle duimen dat je tegen die tijd iets anders hebt gevonden.
Veel plezier nog met haar.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 23:44

Super hoor dat het nu zo goed gaat tussen jouw en Veerle, ik weet nog dat het in het begin helemaal niet ging, maar met geduld en doorzettingsvermogen bereik je veel en dat bewonder ik wel in jouw hoor Cool

Veel plezier nog met haar, ze ziet er geweldig uit!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:26

Ik vind het erg knap van je dat je ondanks dat het allemaal niet zo makkelijk ging toch doorgezet heb, en veerle nu steeds liever wordt
En ze wordt niet alleen liever, zo wordt steeds mooier ook!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:30

Ik vind Veerle in die korte tijd veel volwassener geworden. Ze ziet er super uit
Fijn dat het zo goed met jullie gaat. Zo leg je al een goede basis voor het rijden later. Knipoog

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 12:06

Fijn om te horen,gelukkig ben je je eigen gang gegaan en je moet je niets van dat gezeur op stal aantrekken hoor, want je weet zelf ook dat het niet klopt. Lachen