Metalab/Pessoa bitten:Vernieuwend of mishandeling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Metalab/Pessoa bitten:Vernieuwend of mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:13

De tweede is een opzetbitje. Een opzet zorgt ervoor dat het paard zn hoofd niet omlaag kan doen. In de drafsport zorgt het ervoor dat het paard gaat 'liggen' op het bitje als het moe wordt en dus steun heeft.Geloof me, je wil in een koers niet over de kop vliegen...

IK ben veder ook niet in thuis in de draf sport maar als ik dit lees heb ik toch liever zon opzetbitje Dan dat ik met me paard over de kop vlieg...


WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Metalab/Pessoa bitten:Vernieuwend of mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:17

De tong vastleggen zorgt ervoor dat het paard zn tong niet over het bit kan doen. Je wil niet in een koers rijden met een onbestuurbaar paard, lijkt mij. Het is puur voorzorg, sommige paarden kunnen ook zonder, maar sommige absoluut niet. De moeder van mijn huidige paard had er ook een handje van om zomaar haar tong erover te gooien. Haar heb ik jarenlang met lepelbit gereden. Een broer van haar gooide om de vijf minuten zn tong erover en ook net zo makkelijk weer terug.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:19

UniferB schreef:
Tjemig wat een martelwerktuigen. Die met die enorme tongboog en fijne koperenballen, die is ook echt erg!

Inderdaad mijn mond valt er van open Extreme duivel

Anoniem

Re: Metalab/Pessoa bitten:Vernieuwend of mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 15:48

Dagie schreef:
De tweede is een opzetbitje. Een opzet zorgt ervoor dat het paard zn hoofd niet omlaag kan doen. In de drafsport zorgt het ervoor dat het paard gaat 'liggen' op het bitje als het moe wordt en dus steun heeft.Geloof me, je wil in een koers niet over de kop vliegen...

IK ben veder ook niet in thuis in de draf sport maar als ik dit lees heb ik toch liever zon opzetbitje Dan dat ik met me paard over de kop vlieg...



Ok! Dank jullie wel voor de uitleg! Jullie reden is zeer begrijpelijk. Het is idd verschrikkelijk om met die snelheid een ongeluk te krijgen. Mijn oom was Jockey en is ook gevallen waarna hij zijn nek brak en helaas is overleden...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benita, bente_sat, DDD3, desireeee_x, Exorcizamus, Hanjan, KaasSouffle_, LesleyAnne, nafkedemi, Patriesje, Ptl4ever, Rianneko, Syb_sem en 119 bezoekers