paard gevangen tot 2.15 's nachts

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

paard gevangen tot 2.15 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-03 18:46

Van de week was het eerst Jimmy die bedacht dat hij niet meer gevangen werd. We konden hoog springen, laag springen, praten als brugman, lieve woordjes, boos weglopen...niets hielp. Hij heeft twee avonden alleen buiten gestaan (met een schreeuwende Amiga op stal - aan de andere kant van het huis), tegen het donker liet hij zich steeds wel benaderen. Uiteindelijk hadden we hem de afgelopen dagen steeds z'n halster aangelaten in het land en dat werkte goed.
Nou, gister had Amiga ineens dat gedrag overgenomen ofzo, ik wilde gistermiddag longeren en denk maar niet dat ze wilde komen. Nouja, ze kwam wel, maar ik kon haar steeds net niet aanraken. Na een half uurtje heb ik het opgegeven, ik moest nog weg en had dus inmiddels geen eens tijd meer om te longeren. Ik ben weggegaan, en toen ik om half 12 's avonds naar huis belde dat ik eraan kwam stond het beest nog buiten, liet zich nog niet vangen. Ze is al wat verkouden dus ik maakte me al wat ongerust, een deken opdoen liet ze natuurlijk ook niet toe. Uiteindelijk miste ik de trein ook nog en was toen pas na half 1 thuis.
Ik stond erop dat het paard gevangen zou worden, ik wilde haar persé op stal hebben ivm die lichte verkoudheid en om het principe (ze zal me toch niet de baas worden). Uiteindelijk hebben we haar met z'n drieën in een hoek gedreven (wat nog weet ik hoe vaak mislukte, ze kreeg het steeds voor elkaar om tussen ons door te komen) liet ze elke keer iets meer toe: worteltje geven, aaien over haar hals, daarna het hoofd, en toen lukte het me op een gegeven moment met een handige beweging het halster om te doen. daarna heeft ze nog weer als een dolle stier rondgerend maar toen we haar weer in een hoek hadden kon m'n vader uiteindelijk toch het touwtje aanklikken. Om kwart over twee stond ze eindelijk op stal......
Wat een drama zeg, op een gegeven moment kon ik haar dat halster echt wel naar de oren smijten. En wat een uithoudingsvermogen, die eigenwijze kleine merrie.
Vandaag heb ik haar halster maar omgelaten in het land en liet ze zich zo weer vangen. Wat gaat er dan toch om in zo'n paardenhoofd?
6 jaar lang nooit een probleem gehad hiermee, je loopt er altijd zo op af en ze gaat gewoon mee, geen discussie voor nodig. Vaag beest.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:18

irritant is dat he?
je kan ze wel achter het behang plakken dan Extreme duivel

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:38

Die van mij doet dat ook, laat zich maanden gewoon vangen en dan in 1 keer heeft ze in haar bol dat ze niet meer komt. Erg irri. Bij die van mij werkt in een hoek drijven ook altijd. Dan is ze trouwens wel makkelijk, zelfs als je maar met 2 man bent en ze eigenlijk gewoon nog weg kan lopen, heeft ze zoiets van "oké, ik sta in een hoek dus vang me maar". Maar ze kunnen echt het bloed onder je nagels vandaan halen als ze zich niet laten vangen.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 07:50

Het is niet leuk natuurlijk, Rieja, maar ik moet toch een klein beetje lachen }>

Wat een verhaal ... ik zie jullie daar al lopen, midden in de nacht om een paard te vangen.
Had je vader het telefoonnummer van de slager al bij de hand Knipoog ?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:14

Ik heb pas ook een hele tijd achter Jurga aangelopen. Die had ook ineens kunsten. Echt waar, je zou ze toch! Nooit flikken ze je zoiets en dan ineens hebben ze het in de kop.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:40

zo hebben lisanne (schatjuhh) en ik dinsdag ook achter mijn verzorgpaard aan gelopen Haha! , ik had haar even losgegooit maar ze liet ze niet pakken, echt alles geprobeerd, en toen had lisanne ineens een halstertouw om dr nek kunnen krijgen, want al zag ze dat je een hoofdstel of halster in je hand achter je rug had, ging ze meteeen al weg, maar bij haar durf ik haar niet in een hoek te drijven want ze kan dan nog wel eens uitschieten met haar achterbenen Bloos , maar achteraf kan ik er meestal wel om lachen *LOL* maar ze halen je je bloed onder je nagels vandaan als ze het doen (vooral als er iemand naast de bak staat te wachten om te gaan rijden Extreme duivel )

:¨·.·¨:
`·.
Bjarki, Harry en Dorus

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:59

Oh dit herken ik. Vroeger had ik een verzorgpaard die af en toe ook van die buien had. Op een gegeven moment hadden we haar in de hoek gedreven. Mevrouw trekt een sprintje en zoef zo over het hek. Wij stonden echt heel dom te kijken Verward Want ze was helemaal geen springer. Uiteindelijk hebben we haar wel te pakken gekregen overigens.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-03 18:08

Ze is bij ons eerder weleens (meerdere keren) over het hek gekomen, dus dat hadden we voor alle veiligheid maar gebarricadeerd.

Fitz: snap het wel hoor! Ik kan er zelf inmiddels ook wel om lachen.
Bij de buren (waar ik Lady rijd) kreeg ik toen ik het vertelde zo'n reactie van: hmm, ik had ' em laten lopen hoor, wie gaat er nou tot 2.15 achter een paard aanlopen....haha ik dus. (was veel te bang dat ze alsnog over het hek zou komen als we haar hadden laten staan)

Ik ben blij dat ik niet de enige ben!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 01:15

Haha, hoe herkenbaar! Cheyenne was vooral de eerste week dat ik haar had ene ramp. Ze liet zich gewoon echt NIET vangen, vooral als ze geen halster om had. Ik ben wel eens 3 uur bezig geweest om haar te pakken te krijgen......zucht....

Nu heeft ze het nog een enkele keer. Vooral als ze een paar dagen niet heeft kunnen grazen op het weiland vanwege slecht weer ofzo. Dan denkt ze echt 'doei doei' en laat mij alle hoeken van het weiland zien door overal heen te rennen..... Tong uitsteken MUTSJE


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, ComscoreBot, Mark0919, Martje80, Sanet, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 42 bezoekers