Hoe waken jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Hoe waken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 20:18

Hoe waken jullie snachts?
Slapen jullie in de stal of blijven jullie wakker.
en hoe houden jullie je wakker?
Vannacht kon ik lekker binnen blijven, ik kon gewoon op de tafel in de huiskamer zitten en met een verrekijken zo de stal in de gaten houden haha
lekker warm dus.
om kwart voor 3 lag ze lekker lang uit te slapen en toen ben ik ook gaan pitten in m'n bed.

vannacht dus weer een lange nacht voor de boeg.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:57

Wij hebben gebruik gemaakt van een birthalarm. Echt handig, want waken is niet nodig.
Wij hebben wel vrijdag nacht 'gewaakt' om die kleine om het uur een fles te geven. Gewoon in het stallen complex waar de schapen altijd staan tegen over de paarden. wat stro balen tegen elkaar tot een groot 3 persoonsbed, daarna een dikke laag hooi, oude dekens, en daar boven op lagen wij in de slaapzakken. Had gedacht dat het koud zou zijn, maar het was echt bloedheet. Maar zonder slaapzak slapen is niet zo handig vanwege steekvliegen. Hoe wij ons wakker hielden? Hoefde we geen moeite voor te doen. Dat deed Union namelijk voor ons die in zijn slaap behoorlijk hard lag te kruenen Haha!

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 20:58

Succes met het waken trouwens

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:02

Wij hebben een camera in de stal die is aangesloten op de monitor in huis, die is vervolgens weer doorgeschakeld(lang leve mijn handige wederhelft) op de gewone TV in de huiskamer.
Vervolgens liggen er twee matrassen in de woonkamer, en loeren we dus de hele nacht naar de TV.
En zien ons paard heerlijk liggen slapen ! Zij wel !!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:09

Wij waken altijd met bed, wekker en zaklantaarn. En slapen om en om in de stal.
De ene nacht ik en de andere mijn moeder.
We zetten om de twee uur de wekker, wel even vermoeiend maar zeker weer de moeitte waard wanneer we er toch weer bij zijn !!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-03 23:24

Wij hebben een camera, die via de stal naar de slaapkamer loopt (niet de camera, maar het snoer Haha! )
Geluid erbij en tv aan snachts, ik kan dan slapen en als ik een vreemd geluid hoor, kijk ik op tv om te zien of er iets aan de hand is.. erg makkelijk

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 07:38

Hulde aan het Birth Alarm!
Ik ga heerlijk slapen en als het alarmpje afgaat kan ik binnendoor zo de stallen inlopen dus ik hoef niet eens naar buiten Party!!
Ik denk wel dat ik het inbraak alarm er dan niet op zet, want de kans is groot dat ik er dan met mijn slaperige kop doorheen loop!

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 07:56

Die van mij had een singel op met een balletje erin. Als het balletje niet in het midden lag (langer dan 1 minuut) dan gaat het alarm af. Als de merrie langer dan een minuut een plat ligt gaat hij af. Hij werkte goed.

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:38

Het birth-alarm heeft ze vorige keer stuk gerold Verdrietig dus dat werkte niet. Ik heb de caravan naast de stal staan, en een camera met geluid in de stal. Het snoer loopt naar de monitor in de caravan. Vanuit mijn bed kan ik dus de monitor zien. Ik heb 5 wekkers staan die allemaal 1,5 uur na elkaar aflopen. Ik merk dat ik ook slaap op het geluid. Ik word bv. wakker als ze plast (want dat kan ook het water zijn dat breekt).

Op deze manier is het te doen, omdat ik de volgende dag om 8 uur ook weer op mijn werk moet zijn....

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 08:50

Ik heb ook een camera op stal hangen en de monitor naast mijn bed staan. Elke twee uur loopt de wekker af en dan kijk ik even op het scherm. Ontdekte gisteravond pas dat er ook geluid op dat ding zit .

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23412
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:28

hmmz, voor mij wordt het dus echt op stal slapen en als het er echt aan zit te komen waken. Weet nog niet hoe ik mezelf ga wakker houden,maar dat merk ik dan wel weer.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 09:56

Bedje recht voor de box. Ik slaap echt niet zo vast op stal. Ben echt steeds wakker als er weer een herrie maakt. Dus hoorde het toen die vliezen braken en was erbij Lachen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 11:43

Mijn paard heeft een birth alarm om en ik slaap in een caravan op stal. We moeten er gemiddeld 1 keer per nacht uit, omdat ze dan languit gaat liggen.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 13:55

Camera + tv naast bed. Wekker staat op dit moment om het uur, maar ik lig de helft van de tijd wakker. Schrik komt op dit moment meer van de andere paarden - jeetje, nu merk ik pas wat voor herrieschoppers we hebben. Er is eentje die ligt vreselijk te snurken, een ander droomt en gilt af en toe, en weer een ander staat zo luidruchtig op dat je minstens denkt dat de stal instort.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 18:14

Wij hebben gewoon mazzel gehad , ik ging elke avond nog tegen een uur of 12 kijken (soms eerder , soms wat later).
Ik kwam op een avond tegen 11 uur aan en toen was ze net begonnen , het ging niet helemaal zoals het moest want tegen 20 voor 12 was ze pas eindelijk geboren. (beentje zat niet helemaal goed dus heb moeten helpen)

Als Vanta drachtig is en op haar eind loopt ga ik in de hooischuur slapen , dat is vlak achter de stal en kan ik mooi over de wand heenkijken (als ik op het hooi sta) of ze al dan niet bezig/klaar is.
Ik ben dus over een paar jaar kamperend in de stal te vinden *LOL*

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:50

wanneer er druppels aan de uier hangen of wanneer ze erg onrustig is ga ik in de stal ernaast slapen of op strobalen ervoor........ ik hoop dat ik dan wakker word wanneer het begint...

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:31

ik lig ernaast op dit moment vanacht de 3e nacht ik hoop dat het snel komt want overdag moet ik gewoon werken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 21:53

Als het er echt op aan komt dan loop ik ieder uur op en neer naar de stal. Dus als ze aan het kegelen zijn, of iets vertonen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:20

Ik ben van plan om als alles volgens plan gaat gewoon met mijn slaapzak in de hooischuur te gaan liggen(op een uitklapbed Knipoog ). Deze sluit mooi aan op de buitenboxen Anders probeer ik denk ik een caravan te regelen, want een tentje zie ik niet zo zitten begin maart

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:37

begin maart?huh tis al april hoor...........hahaahha

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:14

Mijn merrie is ook pas vijf weken drachtig Knipoog Was er alleen in mijn berichtje vergeten bij te zetten dat het over volgend jaar gaat *LOL* (dat dacht ik wel, maar heb ik niet getypt Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:44

Ik heb een drachtige merrie gekocht Clown , die eind Juli het veulen moet krijgen. Met een beetje geluk is het dus niet echt koud Knipoog ! (waarschijnlijk wel 1000.000 muggen !!) Ik ga tegen die tijd, denk ik, maar op een opklapbed voor de box slapen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buffelduke, Dennenboom, gerlindie, josien_m_, MiniTrex113, Sanne_zepp, Suliko en 104 bezoekers