Jonge ponyruggen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Jonge ponyruggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 20:01

ja jonge ponyruggen. Ruggen die tonnetje rond zijn, ruggen waar amper een zadel oppast. een rug zonder schoft. De rug gaat gewoon over in de nek. Het zadel gaat van de rug op de nek. Een rug die binnen 3 maanden alweer zo veranderd is dat als het zadel eindelijk past je alweer een ander zadel kunt gaan zoeken.

Of te wel, ik heb moeite met het vinden van een goed passend zadel op de rug van een jonge pony. Boos! .

Helaas heb ik Grappa inclusief zadel verkocht want dat was een fijn zadeltje. Nu mag ik op nieuw gaan zoeken. Mocht eht lukken dan wil ik weer zo een zadel. Niet omdat eht nou zo een fijn zadel was maar meer vanwege de goede pasvorm op die jonge ponyruggen Haha!

Fiesta, freiberger, what else?


MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:53

wachten tot je pony uitgegroeid is Haha! kennelijk is hij dat dus niet lekker goed voor em om dan te gaan rijden. hoe oud is die?

Groetjes, Marjolein

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-03 20:57

3 jaar en 2 maanden. Als je met dit type pony wacht tot zij he tjuiste model heeft dan kun je lang wachten . De ronde buik en de ronde rug zijn aangeboren Haha! . Hwt is gewoon het model. pas als ze een paar maanden aan het werk zijn komt het juiste model naar voren.

Fiesta, freiberger, what else?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 20:58

MarjoEisla schreef:
wachten tot je pony uitgegroeid is Haha! kennelijk is hij dat dus niet lekker goed voor em om dan te gaan rijden. hoe oud is die?


Ehm.. pony's zijn met 3 jaar nog niet uitgegroeit hoor Lachen
En door het rijden krijgt hij ook rugspieren waardoor het zadel niet meer zou kunnen passen.

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-03 21:05

hihi nou kijk ik weet wat je bedoeld aangezien ik een ijsco heb met een ronde buik+rug.
ik heb gewoon een zadel dat geschikt is voor weinig schoft paaardjes, en ik heb zon schuimrubber achtig geval ding dat vrij stug is en schuiven voorkomt
succes

Groetjes, Marjolein

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 12:31

Heb je m'n Wintec al eens op Gwen gelegd? Misschien past die op Gwen beter als op Grappa. Tja het wordt wel een beetje een hele dure hobby om elke 2 maanden een nieuw zadel te moeten kopen.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 12:40

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe Wintec moet kopen met verwisselbare boom Haha! . Moet ik alleen bedenken of ik dressuur of veelzijdig wil. Voor inrijden veelzijdig maar later liever dressuur Boos! .
Ach het ligt en ik hoop snel model in Gwenn te hebben. Dan ligt het zadel beter hoop ik. Anders Gwenn snel verkopen heb ik geen zadel probleem meer Haha!

Fiesta, freiberger, what else?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 22:45

Hoe herkenbaar, ik heb ook een model tonnetje rond (die het ook nog voor elkaar speelt om in 3 dagen van vorm te veranderen) en mijn wintec zit dus als gegoten, maar dat wist je al Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:26

een wintec vzh blijft ook niet goed liggen op ponys met weinig schoft en platte/brede rug, tenzij ze veel schouder hebben, maar dat heeft jou pony neem ik aan ook nog niet
ik zou dan voor een wintec dressuur met verwisselbare boom gaan, daar zit een ingebouwde voorsingel in, blijft het zadel beter liggen.
ik heb trouwens hetzelfde probleem....

DubbelFun

Berichten: 88628
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 23:29

Zoek eens naar boomloze zadels, die heb je ook in alle richtingen. En je kunt er lang mee doen zonder 'uitgroei'-problemen.

Belker

Berichten: 15294
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-03 23:31

Schouders? Vetbulten zul je bedoelen. Vandaag had ze het juiste model voor de keuring vond ik. Ach moeders is met dit zadel ingereden, dochter lief wordt er ook mee ingereden. Zo veel zal ik er niet op zitten. Maar het blijft steeds zoeken. Had ik misschien toch mijn oude zadel niet moeten verkopen.

Fiesta, freiberger, what else?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Cowgirl, Dartel, dezzie, joyce83, Ponytante, Salinah, ShaNel16 en 115 bezoekers