Alleen naar buiten??? Verslag van een weekend...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Alleen naar buiten??? Verslag van een weekend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 13:26

Nadat Jura met Razinda alleen naar buiten was geweest had ik dit weekend het plan opgevat om - eindelijk Haha! - ook maar eens een poging te wagen!

Dus zaterdag de koe - of liever mijn monstertje Verward - bij de horens gevat, en nadat we lekker hadden getraind - ging goed Schijnheilig !!! - wilde ik haar langs de weg even uitstappen... Wat een verschrikking zeg Verward ! Denk dat Idie vroeger toen ze nog een klein Iedje was, aspiraties heeft gehad om rodeopaard te worden als ze later groot was Extreme duivel . Pffff, na ongeveer een half uur op het erf te hebben geknokt en vervolgens een half uur midden op de weg (!!!) kwam een stalgenootje eens polshoogte nemen. EN toen liep ze - bijna alsof ze het al jaren deed - enorm kijkerig, maar lekker voorwaarts Lips are sealed . Zal je altijd zien. Tot aan de kruising gegaan en daarna maar weer terug. (Toch maar) beloont (want uiteindelijk deed ze het toch maar ondanks de pittige wind) en weer op het land gezet.

Maar had er wel een behoorlijk k*t-gevoel over Huilen . Het was namelijk echt een rodeo. Mensen stopten zelfs om te vragen of ze me moesten helpen... En Idie werd er alleen maar gekker van. Terwijl ze samen met anderen naar buiten gaat alsof er niets aan de hand is... Dus had mezelf voorgenomen om toch de volgende dag opnieuw een poging te wagen en nu zonder dat we van tevoren hadden getraind in de bak. Ze moet toch alleen naar buiten kunnen??? Verward

Gelukkig zat het weer meer mee dan zaterdag Knipoog ! Op stal was grote schoonmaak aan de gang in de stal van Claudia en Jura. De hulptroepen waren ingeschakelt (Maarten!!!!) en nadat ik ook even had geholpen ben ik mijn prinsesje - ondanks alles - uit de wei gaan halen. Het stalgenootje dat zaterdag was mee gelopen kreeg bijna een rolberoerte toen ze me weer zag opstappen Haha! - zij noemt Idie sinds dit weekend; en sinds ze weet hoe 'enthousiast' ze naar de wei gaat; een gevaarlijke gek... }>

Nou, dat valt ook wel weer mee, maar laten we het erop houden dat ze af en toe wel een gebruiksaanwijzing nodig heeft zeg maar... Knipoog Het is een lekker heethoofdje!

Zondag stapte ik dus vrolijk weer op, voorbereid op weer een rodeoshowtje, alleen nu met toeschouwers... Nl. de schoonmaakploeg van Claudia en Jura haha! En ja hoor, daar gingen we weer: op en neer, van voor naar achter... Als het niet zo'n serieuze aangelegenheid was zou ik er een liedje bij hebben gezongen Verward .

MAAR..... Een wonder geschiedde.... Claudia hielp me een handje door even achter Idie aan te lopen.... Knipoog En daar gingen we in volle draf de weg over!!! Ze was echt super stoer! Kop er op, oren naar voren.... En gaan! *LOL* Ben een eindje gaan rijden en vervolgens weer terug gegaan (dit keer in zwaar verzamelde draf haha) want ook Idie vond zichzelf heel stoer nu! Zwaar beloont!!! Ik ben echt super trots op haar, dat ze ondanks alles toch maar mooi op pad is gegaan Schijnheilig !

Jippie!!!! Ik kan alleen naar buiten met mijn vriendinnetje!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:10

Hahahahahahaha... *heeft hier een levendige voorstelling van het gebeuren voor zich naar aanleiding van het skieen Knipoog van vorige keer *
Ik vind het toppie dat je toch door gezet hebt!!! en ach, Or was net of je op een eigenwijze skippybal zat de aller eerste keer Haha! en nu is hij hartstikke braaf in het bos... ....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:13

AMSAMSAMS schreef:
Jippie!!!! Ik kan alleen naar buiten met mijn vriendinnetje!!!!

hahahaha, sorry hoor, ik moet nu even lachen als ik dit lees vanuit het oogpunt van het paard, die waarschijnlijk zou zeggen "s h i t tie, ik moet voortaan alleen met mijn monstertje naar buiten!" Maar je hebt het goed opgelost, echt heel dapper dat je niet opgegeven hebt ondanks het risico. Je hebt er wat mee gewonnen want als je opgegeven had, was je ZEKER niet verder gekomen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:14

Zo zeg, ik geloof dat ik gek zou zijn geworden op zo'n paard! *LOL* Klasse, complimenten!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:49

Jaja, Idie is wel een merrie met karakter! Haha!
Het ging gelukkig goed zondag! Hopelijk kunnen we dan ook eens gaan zonder dat jij bijna aan de kletter gaat en ik met Jur bijna in de sloot terecht kom! Lips are sealed

Ze zag er trouwens wel stoer uit hoe ze terug kwam in dat verzamelde drafje! Cool

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:47

Haha het is je gelukt.
Je had al uitgebreid verslag over de telefoon gedaan maar wil toch nog ff reageren.
Zie je wie niet opgeeft word beloond.
Lijkt Naadje wel, die was het eerste half jaar precies zo.
Gelukkig was Pas maar tweemaal zo en had veel argwaan voor mijn korte springzweepje...
Succes verder nog, jammer dat je toch besluit niet bij Beemster te gaan rijden, had het top gevonden samen naar spring en dressuurles te gaan...

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:06

Jura schreef:
Jaja, Idie is wel een merrie met karakter! Haha!


Volgens de tandarts heeft ze mannelijke hormonen Verward Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:15

claudia"]
[quote="Jura schreef:
Jaja, Idie is wel een merrie met karakter! Haha!


Volgens de tandarts heeft ze mannelijke hormonen Verward Haha!
[/quote]

Dat zou veel verklaren? een manwijf of kenau??? Haha!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 10:02

Haha Desiree, misschien heb je wel hardstikke gelijk en denkt ze "wat wil dat heksje toch steeds van me"! Extreme duivel

Jura... Wat een actie met die 2 van ons... Die moeten nota bene door dat groentje van Clau worden overtuigd dat het echt niet eng is... En die van Clau maar stoer voorop lopen... Verward

Maarruh... ervaar het idd wel als een overwinning! Cool

Vind het ook heel jammer Affie, maar mijn cashflow laat het helaas nog even niet toe Scheve mond . Maar ik kom je daar vast nog wel tegen haha!!

En die mannelijke hormonen dan... Pling ... Ze denkt gewoon af en toe dat ze hengst is, is niets mis mee... Schijnheilig Tenminste... Als je haar niet naar de wei hoeft te brengen Bloos of alleen met haar naar buiten moet Haha! Haha!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 12:12

Vind het ook heel jammer Affie, maar mijn cashflow laat het helaas nog even niet toe . Maar ik kom je daar vast nog wel tegen haha!!

niet zo snikkie lachen he! als jij nou snel startkaart aanvraagt kunnen we straks samen startten.
ik wil pas in juni startten en aangezien naadje toch niet okay is heb ik plekje in trailer vrij...

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:44

AMSAMSAMS schreef:
Jura... Wat een actie met die 2 van ons... Die moeten nota bene door dat groentje van Clau worden overtuigd dat het echt niet eng is... En die van Clau maar stoer voorop lopen... Verward



dat groentje is gisteren zonder problemen alleen de weg opgegaan!! *LOL*

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 16:45

Tuurlijk.... Boos! Wrijf het nog maar even in! Haha!

Haha, goed van je Clau!