c

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 13:47

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

-


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:48

Nee je mag ook niet naar les. Alle samenkomsten van paarden mogen niet meer. Op www.minlnv.nl vind de de nieuwste informatie.

Don't dream your life, live your dreams!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:48

vervoer mag gewoon niet, zowel van en naar concoursen als lessen. Ik baal ook, want ik les in Belgie en kan dit dus vergeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 13:57

Nope, er is een standstill in de AI-gebieden, dus dan is het risico te groot dat bv de ziekte door jouw trailer of paard overgebracht wordt naar een andere "gastheer" die het weer door kan geven....
Bah, begint akelig op de MKZcrisis te lijken.
Je zal maar kippenhouder wezen.....

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-03 14:07

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-05-22 06:54, in het totaal 1 keer bewerkt

-

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 14:24

Eenhoevigen
Eenhoevigen zijn paarden, pony's en andere paardachtigen.

Vervoer van eenhoevigen van of naar een bedrijf waar (ook) AI-gevoelige dieren aanwezig zijn, is verboden. Ook vervoer over de openbare weg zonder vervoermiddel is verboden. Paardrijden is in dit gebied dus niet toegestaan als het paarden betreft die afkomstig zijn van een bedrijf waar ook AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Verder is het verboden eenhoevigen afkomstig van verschillende plaatsen (ook zónder AI-gevoelige dieren) tijdelijk bijeen te brengen op één plaats, behalve in exportverzamelplaatsen. Markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen met eenhoevigen zijn geschorst.

Eenhoevigen mogen wel rechtstreeks worden vervoerd van een bedrijf waar AI-gevoelige dieren aanwezig zijn naar een slachthuis in compartiment A of B, of naar een bij het bedrijf behorend weiland in compartiment A of B. Voor dit toegestane vervoer geldt een speciaal protocol.

Daarnaast mogen eenhoevigen van een bedrijf waar AI dieren aanwezig zijn worden vervoerd naar een stal op een bedrijf waar geen AI-gevoelige dieren aanwezig zijn. Voorwaarde is wel dat het vervoer binnen de compartimenten A en B plaatsvindt.

Dit staat op de site van het ministerie.
Dit gaat over de gelderse vallei. Andere gebieden staan er ook op.
Culemborg valt onder compartiment D, dwz dat ook wij niet naar les en wedstrijd mogen al hebben we geen kippen.

Don't dream your life, live your dreams!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 21:17

dus als ik het goed begrijp van jullie, mag ik niet eens de straat uit rijden naar de manege toe? gewoon te paard dus?

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:15

IK heb gisteren het ministerie gebeld (de infolijn) en die vertelden dat je wel naar de les mag (ik zit in comp. E). Gistermorgen was dat nog erg onduidelijk, maar ik heb gisteravond gebeld en aan twee verschillende mensen gevraagd en die zeiden dat je wel gewoon naar les mag en ook mag buitenrijden. Maar concoursen, keuringen, georganiseerde buitenritten ed, dat mag niet. En ook als je Al gevoelige dieren hebt mag het niet. Ze adviseerde om de infolijn ongeveer een uur voor je moet gaan te bellen omdat de situatie zo snel verandert. Maar ik mocht dus gisteravond gewoon naar les. En je mag ook gewoon met je paard op de trailer als je niet naar een samenkomst/evenement gaat.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:55

dit hangt heel erg van het compartiment waar je in zit. Ik zit net als JollyJumper in E en mag dus wel gaan lessen, buitenrijden e.d. maar dat zou in D best heel anders kunnen zijn.

Janna. lang niets van je gehoord trouwens. Alles goed?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:52

ik heb ook les in belgië en ik baal verschrikkelijk!! we hebben gebeld naar zo'n hoge pieten van nederland daar mocht het van en toen nog ff naar belgië gebeld voor de zekerheid en daar mochten we wel héén maar niet terug Frusty Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, fabma, gillian, GrapeshotBot, Mark0919, Mo_86, Pharootz, rubia13, saphire en 33 bezoekers