Super gesprongen gisteren!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-01 09:23

En dat met een super nieuw zadel Verward . Ik had afgelopen weekend een nieuw zadel gekocht niet echt een merk van het leer is van JC. Het heeft een super diepe zit maar ik zit niet vast en ik merk dat dit is wat ik zocht. Ik kan leys nu meer uitzitten en op mijn zit laten wachten voor de sprong. Mijn zit en benen zijn nu veeel rustiger *LOL* en gevolg Leys is ook veel rustiger Lovers .
Ik had al gezegt dat ik een nieuw zadel had dus rustig wilde beginnen en kijken hoe het zou gaan. De eerste sprongetjes was wennen maar als snel ging het beter. Cool
Ik heb soms wat moeite met lijntje dus sprongetje en dan 4 of 6 galopsprongen Huilen . Waarom ? Leys trekt altijd erg naar de sprong en met een losse sprong kan ik hem meer laten wachten maar met een lijntje is dat toch lastiger Haha! . Maar het ging super gisteren ik kon hem op een lijntje van 6 zelfs 7 laten maken??? Ik kan hem nu laten wachten op mijn zit en trekt me nu niet meer zo snel uit mijn zadel. Ik was helemaal blij.

Later hebben we het lijntje nog opgebouwd tot een oxer van 1,20 die ook nog best breed stond. Maar hij bleef rustig ene ik ook natuurlijk (wat ook vaak het probleem is). Wat een super knol is het ook af en toe Lovers .Ik zie zelf en ook bij mezelf dat hoe hoger de hindernis wordt hoe harder je tempo gaat. En dat moet juist niet gewoon een goed basis tempo en dan later iets toerijden. Maar vaak ga je al ver van te voren je tempo verhogen waarom ??? Angst misschien ik zou het niet weten waarom maar doe het wel? Verward ?

Later nog een parcours gedaan op L niveau en dat ging super af te toe wat last van verkeerd landen maar hij was zo braaf en ik rustig Haha! . Ik ben dus klaar voor het L maar rij de B eerst helemaal uit *LOL* . Degene met wie ik spring is met 10 winstpunten naar het L gegaan en daar stop hij alleen maar dus nu HC terug naar de B Huilen . Ik wil dit graag voorkomen. Dus nu OP NAAR MAARSSEN??? Ik heb er zin in Lovers .

Afgelopen maandag nog geoefend met laden en dat ging ook goed. Meneer liep er zo op en we hebben de klep ook dicht gehad en bleef verder heel rustig. Hij weet nu dat er voer is in de trailer en dat werkt Lovers .
Vanavond nog oefenen met de trailer die we zondag meenemen en dan moet alles goed gaan. Hopelijk zucht. Scheve mond\



_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.
afz. Queen of Oneliners

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-07-12 10:42 ]</font>


Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 09:28

Lekker toch!!
Fijn dat je nu eindelijk een zadel naar je zinnetje hebt gevonden...
Enne... SUCCES!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 10:47

Gaaf hoor, echt goed nieuws he.
Dat lijntje is inderdaad niet zo simpel bij sommige paarden, mijn vorige verzorgpaard wilde in het begin ook vreselijk racen bij een lijntje, die moest je tussendoor dan ook terug rijden.
We hebben ook een keer in-uitjes gesprongen, toen moest ik bij de laatste twee zelfs iets extra been geven, dat is dan echt raar!
Been geven had ik nog nooit hoeven doen, tenminste niet echt, springen deed hij altijd graag. Alleen bij de in-uitjes moest hij vrij ruime sprongen nemen om uit te komen, zodoende. En goed kijken hihi.
Veel succes met springen!
Groetjes, Dorine.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjo84 en 35 bezoekers