ruiterexamen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 22:50

Wie heeft er allemaal het ruiterexamen gedaan? Is zoiets moeilijk. Verward Over het theoretische gedeelte maak ik me niet zo'n zorgen, maar ik weet totaal niet wat ik verder moet verwachten! Moet je je pony bijvoorbeeld langs enge voorwerpen sturen? En hoe gaat alles? Ik hoor het graag.........

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 23:56

Theorie vragen KUNNEN pittig zijn, hoeft niet.
Praktijkgedeelte bestaat uit het rijden in een vrije omgeving dus niet in de bak. Je moet dan alle gangen laten zien en een klein sprongetje maken. Ook ga je met de hele groep het dorp of een stukje rijden in de omgeving om te kijken of je de verkeersregels te paard goed toepast. Dus dat moet je zeker goed kennen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 07:51

Theorie is de laatste jaren wat pittiger geworden, dus wel goed leren!
En wat betreft enge voorwerpen, je gaat gewoon een buitenrit maken en er wordt gekeken of je dan je pony goed in de hand kunt houden, en je je houdt aan de verkeersregels.
Mocht je pony overstuur raken, of zelfs wegspringen voor iets of niet verder durven, dat had ik dus, dan ben je niet meteen gezakt hoor! Ze kijken dan gewoon naar hoe jij omgaat met de situatie, dus niet in paniek raken en proberen het verkeer dat er aan komt niet op te houden en anders zo gauw mogelijk dit weer oplossen.
Mijn paard ging nogal over de rooie van iets, dribbelend naar achteren, ik kreeg hem weer naar voren, auto's kwamen van achteren en ook twee tegenliggers, toen sloegen wij (we reden in groepen van 2 personen, normaal is het een grotere groep) linksaf het parkeerterrein op, zodat het andere verkeer voorbij kon rijden en mijn paard iets rustiger werd.
Toen weer de weg op en verder.
Schijnbaar deden we het goed want ik ben niet gezakt!!
Veel succes en de praktijk valt heel erg mee wanneer het paard van te voren in die omgeving wat ritjes kan maken. Maar ook al is dit niet zo, als het paard gewend is aan verkeer en het rijden met andere paarden, valt het best mee hoor!
Doei! Dorine.