Motje was wild!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-01 18:32

Ik ben vanmiddag naar Charmotte en Bucephala geweest, met een vriendin van school.
Wat een rotweer, maar de tijd dat we daar waren was het gelukkig droog!
Ik weet niet wat Motje had, maar wat ze had was een ieder geval niet normaal... *LOL*
Eerst natuurlijk gepoetst... en opgezadelt...

Ik ging zitten en ze stapte gelijk vlot voorwaarts weg, doet ze normaal ook maar na een paar pasjes weer sloom, maar nu ging ze na een paar pasjes uit zich zelf in draf, WOWIEEEEEE!! Helmaal uit zichzelf gewoon! Dus ik terugnemen en een paar rondjes stappen... aandraven en ze liep gewoon in normaal tempo, ik weer stappen en haar aan de teugel proberen te rijden, maar nee hoor wat heeft ze geprotesteert!!! }> Echt niet normaal, normaal is het van: Kom motje aan de teugel, en ze gaat naar beneden met haar hoofd, maar nu kon ik doen wat ik wou maar ze ging niet, ook ging ze steeds draven, terwijl ik dat niet wou, heel irri. Dus ik denk: ik rij haar eerst even beter los en maak haar effies moe.

Paar rondjes draven, en ja hoor: Toen de galop!! Ik reedt in de wei, en het achterste weiland was ook open dus ik denk: dan gallopeer ik naar die wei, dan heb ik wat meer ruimte. Dus ik aangalloperen.... Sjoefffffff Weg was ze!! En hard dat ze ging, dus ik wou haar terugnemen, maar ze luisterde gewoon niet, ik kon trekken wat ik wou, normaal stopt ze al als je 'HO' zegt maar nu dus ook niet. Aan het einde van het weiland moeste ze dus wel stoppen, een bokkie en ik lag er BIJNA naast!!

Maar ik zat gelukkig nog. Ik denk: Ik stap even terug naar stal, even rustig hehe Haha! Maar ze springt weer weg, maar nu bleef ze in draf, ik haar dus maar op de volte gezet, en een tijdje in draf gereden en ze werd weer wat rustiger, aan de teugel ging nu een beetje, maar niet zoals normaal... Ik nog een keer aangalloperen, en ja hoor: gewoon super rustig!!

Toen liet ik m'n vriendin erop, ik dacht: ze is nu wel rustig, m'n vriendin ging zitten (heeft heeeeel vroeger een jaardje gereden ofsow, en al heel lang niet meer ponygereden), en ja hoor, Charmotte schiet weer weg, in volle galop! Weer naar het achterste weiland, zo hebben ze een tijdje heen en weer gecrost, m'n vriendin vond het wel tof dus ja..... Ik ondertussen lekker met Boesje gespeeld (veulen), en toen vond m'n vriendin het wel goed, dus ging ik nog even. Nou toen had ze het wel gezien, en was ze weer de oude Charmotte: EEN SLOME BOK *LOL*
Heb nog even een B-proefje gereden en toen maar uitgestapt....

Zoiets heeft ze dus nog nooit gehad en ik verzorg haar nu bijna een jaar! Maar was wel een keer tof, maar toch ben ik blij dat Motje normaal wel rustig is!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:19

Ik denk dat het weer (de wind) een hele grote oorzaak is dat ze nu anders reageerde Dromen
Ik had vandaag precies hetzelfde, Oliva was vrij opgefokt door de wind en ik kreeg haar dus echt met moeite rond en ontspannen, en iedere keer wilde ze ook maar harder, vond het zelf trouwens ook geen pretje om te rijden met die harde wind Frusty

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-01 21:25

ex was rustig ook door de wind hihi
maar niet van Slapen hey dat motje zo gek deed joh
hihi
maarja
komt niet meer voor

denk ik dan als je het zo omschrijft
maarja
maarja
hihi
doei doei

xxx yentl
en hoefjes van expensive (zon lange naam Misselijk )

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-01 15:56

Ik denk ook dat het door de wind kwam, want vandag was ze gewoon weer lekker rustig, en liep weer mooi aan de teugel! Party!!