c

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 10:35

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 10:38

Heb je geen foto's Janna. Ik ben helemaal gek van Krack C, die vind ik zo mooi! Kwijl Kwijl
Ik hoop trouwens dat alles goed gaat met de castratie en veel succes met je nieuwe paardje!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 10:41

Gefeliciteerd. Leuk man. Veel plezier en succes met dit paard, enne we willen idd wal snel foto's! Ook van de andere paarden die je rijdt trouwens.

Navragen is beter dan afvragen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 10:41

Goed zeg, veel plezier en succes met hem!
en, ja foto's

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 11:05

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

-

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:46

Acherm komtie net op stal hakken ze zn ballen eraf Tong uitsteken Veel succes ermee, en plezier natuurlijk! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 11:50

aaaah guttie. Veel succes met hem!!!

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 12:29

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Donja

Berichten: 5594
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 13:47

het hoeft helemaal geen probleem te zijn om hem hengst te laten. Zelf heb ik liever hengsten want die zijn vaak wat minder sloom (nu zeg ik niet dat alle ruinen sloom zijn, maar ik ken er veel die het wel zijn!!) Als je een hengst maar goed opvoed heb je ook geen problemen met hem tijdens het rijden e.d. Mijn eerste hengst heeft op een gewonen manege gestaan waar jonge kinderen een hengstige merrie zonder erbij na te denken voor zijn neus lieten halthouden, nooit problemen mee gehad, nu is hij verkocht en moest gecastreerd worden omdat op de nieuwe plek de mensen liever geen hengsten hadden en hij heeft erg veel last gehad van de castratie (opgezette balzak, ontstekeing, at niet meer, kon nauwelijks lopen van de pijn...) en sindsdien is hij niet meer dezelfde. Hij is op 7 jarige leeftijd gecastreerd, had voor die tij de nodige merries gedekt, nu is hij 8 en lijkt wel 25, zo sloom!!
Maar ja, soms moet het gewoon, wil de staleigenaar het niet hebben oid dat hij hengst blijft.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 14:24

Bij ons op stal staat ook een 4 jarige hengst, omdat de eigenaresse het zo stoer vind om een hengst te hebben Hij staat dus idd stijf van de hormonen en is broodmager, terwijl de rest eerder te dik is, behalve de Welsh A, die is hoefbevangen geweest dus wordt heel kort gehouden. We hebben behalve de Welsh ook nog een dekhengst op stal, dus weten gerust wel hoe we met hengsten om moeten gaan, maar deze is gewoon hormoongestoord. Ik vind het dan echt zielig, als het zinloos is, hij gaat toch niet dekken, voor je eigen ego een paard hengst te houden, die er dus wel last van heeft. De rest gaat overdag lekker het land op, behalve de dekhengst, hij moet binnen blijven omdat zijn baasje ballen zo stoer vind! De staleigenaresse voert zich suf, maar meer krachtvoer kan niet, meer ruwvoer als nu eet hij niet.
Ik heb mijn paard (toen 2 jaar) ook 3 maanden eerder moeten laten castreren als we van plan waren. Ook hij werd broodmager en gewoon gevaarlijk omdat hij overal op wilde klimmen, ook op mij dus, niet goed opgevoed? Tuurlijk kan je hem afleren hormoongestuurd te reageren, maar je krijgt de hormonen er niet mee weg, dus last blijft hij er van houden.

Navragen is beter dan afvragen.

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-01 14:28

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 15:28

Wat super zeg! Ik ben heel benieuwd naar je veulen dus snel fotootjes plaatsen hoor. Ik heb trouwens gehoord dat Krack heel goede karakters vererft.

Op mijn vorige stal stonden een stuk of 15 hengsten waarvan een paar ook dekten. Een aantal hengsten lopen lichte of zware tour en het heeft absoluut iets extra's een hengst onder het zadel in de dressuur!
Maar hengsten rijden is een vak apart. Ze zijn vaak iets flegmatieker op je been en zijn sneller afgeleid, je hebt er gewoon meer werk aan. Ook in de omgang moet je altijd blijven opletten. Lekker knuffeklen is er vaak niet bij.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit paard laat castreren.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 16:00

wowie, helemaal van jou?
Dat wordt wel een kampioen of niet?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 04:34

Ik ben nu net begonnen met een hengst en dat is toch een knuffel! Hij is meteen van begin af aan heel consequent behandelt en goed opgevoed (onder andere met dank aan Leroy!) dus als ie zich blijft "gedragen" hoeven z`n ballen er nog niet van mij (hij dekt trouwens ook). Het is wel een enorme macho, maar hij heeft heel veel respect voor zijn begeleider. Ik vind een hengst absoluut iets extra`s hebben, maar ik begin er ook alleen maar aan als ze heel netjes zijn opgevoed.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-01 08:15

Wat gaaf voor je Janna!!! Krack C is echt super!!! Hoop voor je dat het een topper wordt! Veel succes met hem. Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-01 09:12

v

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Carolina87, Miekie74 en 31 bezoekers