HAHA 6000 euro voor paard van 20!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

HAHA 6000 euro voor paard van 20!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 18:01

Gevonden op marktplaats,


Aangeboden: Zeer fijne Ruin
Prijs: € 6000
Beschrijving: Zeer fijne 20 jarige ruin.
Axel is een vos met een 4 witte benen en een regelmatige bles. Hij is 1.62 hoog.

Nou als ze dat er voor voor krijgen??????


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:08

Altijd geweten dat paardrijden voor miljonairs was! Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:09

Is het geen typfoutje?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:10

Afbeelding in hun dromen misschien

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:14

Ik vind dat ze op het moment echt acterlijke bedragen voor paarden vragen !
Kijk maar eens op marktplaats enz voor de meesten paarden vragen ze het 10 dubbele van wat ze waard zijn ! Sommige zijn gewoon duur maar dan heb je ook wat !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 18:20

kojack schreef:
Ik vind dat ze op het moment echt acterlijke bedragen voor paarden vragen !
Kijk maar eens op marktplaats enz voor de meesten paarden vragen ze het 10 dubbele van wat ze waard zijn ! Sommige zijn gewoon duur maar dan heb je ook wat !


Precies, dit beestje kan morgen dood in zijn stal liggen en dan ben je wel meer dan 13000 gulden lichter!!

(kan met een jonger paard ook wel maar we veeeel minder kans)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:29

Zo heb ik ook nog een mooie.

Ik heb een keer gereageerd op een pony die op marktplaats stond. Het was een 7-jarige ruin en het leek een kruising tussen een Welsh en een Fjord. Hij had een keer meegedaan met een onderling dressuurwedstrijdje op L-niveau en hij kon ook wat M-oefeningen. Voor de prijs moest je mailen. Het leek me wel een grappig paardje en ik mailde dus voor de gein. Vroegen ze dus ff €4500,- voor! Ik teruggemaild dat ik die prijs niet redelijk vond voor een pony met die ervaring. Kreeg ik een boos mailtje terug over hoe ik het in me hoofd haalde om te zeggen dat hij dat niet waard was en hoe lang ik al in de paardenwereld zat. Ik heb ze succes gewenst met de verkoop en dat ik het knap vond als ze hem voor die prijs kwijt zouden raken.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:43

Ik heb een aantal keren gebeld voor een vriendin van me, zei zocht een ander paard.
We hadden een paar advertenties zien staan en bij de meesten stond dus 'geen fantasie prijs', dus dan denk je dat je wat redelijks te horen krijgt.
Nou nee hoor in hun ogen was €15000 niet duur voor een 15 jarige die M liep, kon wel wat z oefeningen maar was nog niet bevestigd, en een bijzonder papier had het paard niet.

Of je ziet een advertentie van een paard +- 8 jaar, L dressuur, maar er zat iets niet goed op de róntgenfoto's, vraagprijs €20000.
Het zal wel aan mij liggen hoor !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:00

kojack schreef:
Ik heb een aantal keren gebeld voor een vriendin van me, zei zocht een ander paard.
We hadden een paar advertenties zien staan en bij de meesten stond dus 'geen fantasie prijs', dus dan denk je dat je wat redelijks te horen krijgt.
Nou nee hoor in hun ogen was €15000 niet duur voor een 15 jarige die M liep, kon wel wat z oefeningen maar was nog niet bevestigd, en een bijzonder papier had het paard niet.

Of je ziet een advertentie van een paard +- 8 jaar, L dressuur, maar er zat iets niet goed op de róntgenfoto's, vraagprijs €20000.
Het zal wel aan mij liggen hoor !



ik vraag me af waarom ze soms zo een dure prijs vragen... Tong uitsteken

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:03

xhorsex; dat is niet moeilijk, ze willen gewoon veel geld hebben Knipoog Maar het is idd belachelijk

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:05

6000 euro voor een bejaarde paard??!
echt niet normaal wat voor prijzen je hier ziet, maar ik weet zeker dat ze het nooit voor dat geld zijn kwijt geraakt!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:10

Dit is echt niet normaal meer nee!!
Idd vind ik de prijzen tegenwoordig belachelijk. Terwijl ik laatst dus naar een paardenveiling ben geweest en daar waren de prijzen echt veel beter. Ik vond het zelfs 'goedkoop' allemaal.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:14

Ach, als het Wulia was.. Knipoog

(Hengstenmoeder, v. Amor)..

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:21

Ik vind het idd opvallend dat ze belachelijk veel vragen voor paarden.
Net ook ..friese merrie..20 jaar..5000 euro Frusty

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:01

Nou, misschien ben ik gek, maar ik zou misschien wel eens zoveel geld neerleggen voor een 'bejaarde' goede Arabische fokmerrie met goede papieren.

Galactica Wadim X Gemini

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 22:01

Suzanne F. schreef:
Ach, als het Wulia was.. Knipoog

(Hengstenmoeder, v. Amor)..


Tis een ruin, daar kun je nog weinig moiis uit fokken. Bovendien is ie maar 1.62m nog klein ook!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:06

Ja echt jammer dat die prijzen nu zo zijn. De shires ook, het prijs verschil tussen nu en 3 jaar geleden is echt niet leuk meer.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:00

Nou een fokmerrie voor dat geld met goede papieren oke, maar als ze 20 is neem ik aan dat de kans op vruchtbaarheid op tegen zal vallen toch?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:11

kojack schreef:
Nou een fokmerrie voor dat geld met goede papieren oke, maar als ze 20 is neem ik aan dat de kans op vruchtbaarheid op tegen zal vallen toch?


Hoeft niet hoor...en er zijn gevallen bekend waar een goede fokmerrie zo'n bedrag heeft opgebracht. Ook op 20 jarige leeftijd....
Een topper uit zo'n merrie, en je hebt het aankoopbedrag binnen....

Je suis Charlie.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:22

Ja dat is wel zo, maar heb je niet meer kans op gust bij een oude merrie?
Ik ken een paar merrie's waar op oudere leeftijd het sperma niet pakte en die een miskraam kregen.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:50

Fokken is gokken...maakt niet uit hoe duur het paard is of hoe oud het paard is....

En twintig jaar is beslist nog niet oud voor een fokmerrie....je zult misschien wat meer moeite moeten doen om haar drachtig te krijgen...maar lichamelijk is er niets mis mee hoor!

Je suis Charlie.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:16

Weet je dat er best wat mensen zijn die dat willen neerleggen voor een betrouwbaar paard. Ik zou een paard van die leeftijd dan ook niet voor dat bedrag kopen, maar je weet niet hoe het paard eruit ziet he Knipoog En ik welke conditie het paard verkeert. Misschien ziet het beestje eruit als een eentje van 12.

Mijn paard heb ik ook op 16 jarige leeftijd gekocht. Niet voor zo'n groot bedrag uiteraard. Clown Maar voor mij is ze wel meeeeer waard. Ik zou mn oude paardje trouwens zoiezo nooit verkopen, maar daar gaat het hier niet om hè Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 16:00

Voor mij zijn zulke bedragen zowiezo niet weggelegd.
Maar soms vraag ik me af of het guldenteken niet gewoon voor een euro teken is verwisseld. Ik sta weleens met mijn oren te klapperen van de prijzen die men durft te vragen...

* To Belg, or not to Belg *

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 19:05

kojack schreef:
Nou een fokmerrie voor dat geld met goede papieren oke, maar als ze 20 is neem ik aan dat de kans op vruchtbaarheid op tegen zal vallen toch?


tis een RUIN!!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 19:12

Malabarista schreef:
Weet je dat er best wat mensen zijn die dat willen neerleggen voor een betrouwbaar paard. Ik zou een paard van die leeftijd dan ook niet voor dat bedrag kopen, maar je weet niet hoe het paard eruit ziet he Knipoog En ik welke conditie het paard verkeert. Misschien ziet het beestje eruit als een eentje van 12.


In elk geval ziet hij er niet uit als een Z paard, bovendien vermelden ze dat hij erg heet is, dus bij dat betrouwbare hebb ik ook mijn twijfels
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, meggiemeg, ogidni, RanjaRietje, RoronaZorro, Rose94, zippora en 168 bezoekers