Ik kan hier toch echt zo kwaad om worden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:16

Mijn paard is beledigd als ze de trailer voorbij ziet komen (als we bv iemand aders wegbrengen of ophalen) en zij mag niet mee. Dan is ze echt beledigd niet normaal meer.
Die vindt de trailer echt een feest!
Viv

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:17

Ik denk dat het ook veel met het karakter van je paard te maken heeft. Een heel eigenwijs, maar koel paard, sla je er eerder een keer in dan een heel nerveus paard. (niet dat ik voor een paard de trailer in slaan ben hoor, het is maar een voorbeeld)

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 17:25

stagave schreef:
Ik heb wel een idee over wie het gaat. Begint de desbetreffende persoon met een J ? En het paardje met een N ?


Idd Haha!

Zoals ik al eerder zei, het lijkt me niet echt handig om jij paard GELIJK met een hardhandige manier de trailer in proberen te krijgen. Ze moeten het wel LEUK blijven vinden! Als jij bang bent voor je auto en je weet dat daar toch niks te beleven is, dan ga je er toch ook voor geen goud in? Daarom moet het paard toch wel weten hoe leuk het in de trailer kan zijn (hapje kuil, snoepjes, wat biks) en zal ie de volgende keer er toch sneller in gaan. Maar ja, dat doet 'men' niet...

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:06

ze komen er vanzelf achter dat dit niet de oplossing is, als ze nog even doorgaan gaat het paard er nooit meer vrijwillig in of het paard springt de trailer in, lijkt me ook niet de bedoeling, waarom proberen ze het steeds zo?
Ik vind het echt idioot sorry!
maar ja je hebt van die mensen die een paard gewoon niet kunnen/willen begrijpen!

gigeloJarig

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 00:44

Niet om het een of ander maar als mijn paard de trailer niet op wil heeft ie het zo afgeleerd.
Geen flauwe kul logeerlijnen werken perfect.
koekjes en zo dat helpt vaak echt niet een keer hardhandig en ze lopen er zo op.
Als een lijn niet helpt dan pak een zweep ik ben helemaal niet iemand die paarden slaat!
Integendeel zelfs maarre uren aan kl*ten daar schiet je niks mee op!

Ik heb het zo vaak meegemaakt dat een paard er niet op wil en ze deden het daarna toch allemaal

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:33

Ik heb niet alles gelezen, maar volgens mij komt het nog wel zover dat hij uberhaubt niet meer bij de trailer in de buurt wil komen. Toen Armando voor het eerst de trailer in moest, hebben we de trailer zo dicht mogelijk bij de stal gezet, zijn met armando de stal uit gedraafd en meteen de trailer in, laadklep dicht. Hij trappen, wij meteen wegrijden, zodat hij zijn benen nodig had om op te staan in plaats van mee te trappen. De nieuwe eigenaren zeiden dat ze nog nooit een paard hadden gehad die zo makkelijk de trailer op ging. Haha!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:36

Overigens heb ik ook wel eens iemand gezien die de longeerlijn aan de voorste stang van de trailer vast maakte en de ander kant aan het halster van zijn paard. Zette een emmer biks in de trailer en gin er bij zitten wachten tot het paard de trailer in liep. Wat hij na anderhalf uur nog niet had gedaan dus. Toen moest het alsnog maar hardhandig en kwam de zweep erbij. Kijk, dat is nou ook niet echt de manier...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:15

Natuurlijk ken ik het paard en de precieze omstandigheden niet.
En nogmaals, als het om een bang / onervaren paard gaat ben ik het met je eens.
Maar bij Tiko hoef ik het echt niet met snoepjes te gaan proberen, meneer is namelijk niet bang, nee die wil gewoon niet. Hij vindt het allemaal prima als ik het lief blijf proberen, maar dan staat hij er drie uur later nog niet in (ik spreek uit ervaring), nou helpt een longeerlijn bij hem ook niet, maar hij is echt heel extreem.
Bij zo'n paard gaat het dus echt niet de volgende keer sneller als je lief met snoepjes blijft vragen of hij er ajb in wil lopen, integendeel....