VERHAREN!!!! Wat een ramp!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:09

Tinkie schreef:
Citaat:
Van die handeborstels dingen
Het is een ding met 2 handvaten en daar tussen een ijzeren ding wat goed buigt. Aan dat ijzeren ding zitten tantjes, grove en fijne.


Dit klinkt als een zweetmes ? Daar zitten ook aan één kant kleine tandjes. Ik gebruik die altijd om de wintervacht te verwijderen, werkt prima.


In wat voor dierenwinkel koop je die? Ben nog nooit zoiets tegengekomen.
Dat truukje van zweetmes ken ik ook. Helaas heb ik zo eentje van rubber....
Voor paarden met een ECHT dikke (lange) vacht werken de borstels van ... eh... mag ik hier reclame maken? Nou ja, dan noem ik het de CAF, die bestaat officieel toch niet meer Haha!
Ze hebben daar 2 soorten roskammen denk ik dat ze heten. Een van die 2 heeft er ook nog een soort manenkam op zitten, maar die borstel is dus geweldig voor dat lange haar, die karteltjes die erop zitten nemen echt alle haar mee. Ook geweldig voor als je pony (want paarden kunnen volgens mij onmogelijk zo'n dikke vacht krijgen) net in de modder (= nat) heeft liggen rollen en je wilt hem weer een beetje schoon krijgen.


littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:08

Jullie paarden verharen tenminste!
Laica die laat amper haren los, en ik wil zo graag weer dat mooie zomervachtje!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:52

Hahhaha...jah ik weet er alles van...Gipsy begint nu ook lekker te verharen....nu raakt ie zn beren velletje weer kwijt Haha!
Ach jah roskam is handig he Haha!

gewoon geen onderschrift :D

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:11

Ik snap helemaal wat je bedoelt ! Ik zie eruit als een paard als ik klaar ben met mijn paard Haha!.
En een trui die ik heel lekker vind zitten en vaak naar stal aandoe, doe ik tijdens de verhaarperiode niet aan, omdat de haren er zo makkelijk aan blijven hangen.
Ach ... Ik ben niet de enige die er last van heeft ... Renza is ook dolblij de ik de haren van haar rug haal.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:27

mm ik vind het helemaal niet erg dat verharen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:22

Ik heb vandaag een schimmel en een appaloosa gepoetst en ben nu witter dan zij.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:34

*plukt wat haar achter dr oor vandaan* *niest* verharen, wat is dat?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:23

Samen met fijn zand een heerlijke cmbi Scheve mond
Ik kreeg mijn paard dus NIET schoon vandaag Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:36

aaaaaaaagh ik heb er ook zo n hekel aan. Vooral mijn verzorgpony Ningo heeft het. Die rij ik maar 1 keer in de week en verder word hij ook niet gepoetst. Vorige week zaterdag nam mijn vriendin hem aan het halster mee naar stal en ik sprong er effe op, maar hij was die week dus nog niet gepoetst, ja foutje dus... Lips are sealed Mijn zwarte rijbroek was opeens een beetje wit geworden

Obelix is gewoon stoer!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 09:54

Pfff en niet alleen de paarden verharen, hoor!

Mijn Jackies kunnen er ook wat van! Dit weekend even mijn huis aan kant gedaan: Overal witte steekhaartjes, die moeilijk eruit te zuigen zijn!!!!!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:45

Jah Pirouette verhaart nu ook zo erg, terwijl ze eigenlijk best wel dun in der vacht zit...gister ging ze ff rollen in de paddock..daar bleef een heel bergje haren achter en wat er met poetsen afkomt daar kun je ook wel een truitje van breien Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:54

We hebben nu Mexx uit groningen gehaald het si mij opgevallen dat ie VEEL dikker in het haar zit en dat hij nog niet verhaart, hebben jullie dat allemaal daar in t "hoge noorden " Haha!

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:17

hi hi ik heb hier lekker geen last van want faf is gechoren!!!!
En ze heeft haar zomervagie al!
Haar benen moeten nog wel ontharen maar das niet zo lastig|!
Suc6 allemaal met al die haren, of scheer het er nu nog van af..... is wel ffe lelijk maar de ozmervacht zit er zo weer aan!
liefs maaike

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:54

Die borstels waarvan sprake vind je vaak in de dierenwinkels bij de hondenspullen ... ook bij de poezenspullen, maar dan in het klein.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:45

Ach, gewoon de stofzuiger op los laten....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:51

Mijn merrie is geschoren, daar komt weinig vanaf. Maar mijn jaarlingmerrie is op dit moment wel heel erg in de rui. Een lavasteen (poetsblok) helpt bij de verharing...ik haal er dagelijks bossen haar uit...
Er komt wel een heel donker kleurtje onder die wintervacht vandaan....

Je suis Charlie.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 11:16

Bij Omar is er ook niet tegenop te borstelen Gelukkig zit hij heel kort in zijn haren dankzij zijn dekens Haha! Heb hem ook niet hoeven te scheren maar hij verhaard toch behoorlijk. Ik zit iedere dag helemaal onder en zijn sjabrakjes en singel ook Haha! Ik kwam nu op mijn werk zelfs haren van hem tegen op mijn 'gewone' kleding.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:38

ik weet niet of het er al staat maar wat bij mij goed helpt altijd is een zweetmes zo een met een rubberen en een ijzerenkant met die rubberkant trek je de haren er een beetje uit... het helpt echt!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:01

inderdaad, ik heb er zo een van metaal. Ik gebruik de kartelkant om de haren eraf te krijgen

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:04

Nina lijkt wel het hele jaar te verharen, maar het is nu wel echt op de top!
Ik heb haar zaterdag 3 keer van top tot teen geborsteld. Van alle witte haren kon ik en een trui breien en een kussen kunnen vullen Knipoog
Vanavond maar eens kijken of ik ergens zo'n zweetmes kan ritselen, lijkt me een stuk sneller gaan dan borstelen.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:34

ik word ook gek, heb een bruine en een witte en door de borstels heeft de bruine nu witte haren en de witte bruine haren. Erg irritant! Zou blij zijn als het over is. Ff zonder zadel uitstappen en mijn broek lijkt wel een paardenvelltje van al die haren! Dat is pas echt schimmel tussen je benen haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cjuan, Diortje_vds, Dries1990, IASCrawler, Macs, OmgiliBot, onpaard, StonedRomy en 82 bezoekers