EQUITANA, let op je centen..... (afzetters)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

EQUITANA, let op je centen..... (afzetters)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 10:35

Gister een onwijs gave dag gehad bij Equitana.
Om 7.30 vertrokken we (Pojack, YouKnowWho en Janine) met Ingrid (mirageGidran) richting Essen.
Na een zeer voorspoedige reis keamen we om 10.00 uur aan in Essen bij Equitana, parkeren was verbazend goedkoop EUR6,-- en vervolgns de rij bij de kassa verbazend kort.
Om 10.15uur stapten we dus het walhalla van de paardensportstuf binnen.

Na bijgekomen te zijn van de snelheid van binnenkomen besloten we eerst even bij Monty Roberts te gaan kijken, aangezien hij maar 1 clinic per dag zou geven.
Toen we neerstreken op de tribune kwamen we erachter dat we Janien en Ingrid verloren hadden Bloos . Die liepen nog vrolijk tussen de kraampjes Haha!.
Maar de mobieltjes staan voor niks dus na wat heen en weer gebel hebben we elkaar na de clinic (zeer interessant trouwens, leuke vent) weer opgezocht.

En daarna begon de strooptocht naar koopjes en hebbedingetjes.
Ik had maar 2 dingen echt nodig maar die bleken op Equitana VEEEEELLL duurder te zijn dan in NL. Voorbeeld:
Hartslagmeter A3 van polar: NL 170EUR, Equitana 205EUR
FlexRide beugels: NL 85EUR, Equitana 135EUR!!!!!!
Dus besloot deze toch maar hier aan te schaffen.

Nadat iedereen in 9 uur tijd (en die heb je echt nodig) zijn portomonai van Euro's had ontdaan *LOL* en bezwijkend onder het gewicht van de tassen met aangekochte spulletjes strompelend en schuifelend langs de inmiddels afsluitende kraampjes nu toch eindelijk inzag dat het eind nabij was Huilen , besloten we huiswaarts te keren.
Maar niet zonder eerst nog bij een duitse Mc Donald een feestdiner te hebben genuttigd Kwijl Haha! .

Onderweg heeft de achterbank Ingrid goed wakker gehouden met de wereldhit van Erik Dikke (die van Big diet): Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried Chikken en de Pizzahut.... Haha! terwijl Ingrid en Ik ons verbaasden dat we Essen weer uit waren gekomen Schijnheilig en de NL grens hadden gevonden.

Oftewel een bizar gezellige dag, heel veel lol, en heel veel spulletjes!

Ing bedankt voor het vervoer en de gezelligheid.
En iedereen die nog moet gaan: Voor dure aankopen, eerst even kijken wat het in NL kost, kan je honderden euro's besparen.

Aldus mijn verslagje!
Viv

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:38

Vippie schreef:
Hartslagmeter A3 van polar: NL 170EUR, Equitana 205EUR
FlexRide beugels: NL 85EUR, Equitana 135EUR!!!!!!


Exact wat ik ook wilde hebben, ben blij dat ik die A3 vorige maand al heb gekocht voor idd 170 euro. En ik wilde nog iemand vragen om die FlexRide-beugels voor me mee te nemen van de Equitana, maar zo te zien is dat niet nodig, ik weet waar je ze voor rond de 80 euro kunt kopen. Tsk, en dan denk je dat je koopjes kunt scoren op zo'n beurs, beetje jammer idd.

Maar zo te horen hebben jullie toch best een gezellige dag gehad! Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:47

Het was inderdaad een ERG leuke dag en uiteindelijk viel het best mee in m'n portemonnaie; 1 dekje (en dat mocht ook wel, want ik rijd al jaren met de dekjes nog van m'n 1e paardje...) 1 halster en 1 touw. En o ja, 1 ijsje niet te vergeten.
Janine bleef dicht bij me op het laatst, want ja, ik had de autosleutels hahhaa.
En ja Pojack heeft gewonnen met geld uitgeven, viv op een 2e plaats en ik op een goede 3e. Niet slecht.

Leuk om een keer gezien te hebben en bedankt voor de gezelligheid meiden!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 10:48

Karin"]
[quote="Vippie schreef:
Hartslagmeter A3 van polar: NL 170EUR, Equitana 205EUR
FlexRide beugels: NL 85EUR, Equitana 135EUR!!!!!!


Exact wat ik ook wilde hebben, ben blij dat ik die A3 vorige maand al heb gekocht voor idd 170 euro. En ik wilde nog iemand vragen om die FlexRide-beugels voor me mee te nemen van de Equitana, maar zo te zien is dat niet nodig, ik weet waar je ze voor rond de 80 euro kunt kopen. Tsk, en dan denk je dat je koopjes kunt scoren op zo'n beurs, beetje jammer idd.

Maar zo te horen hebben jullie toch best een gezellige dag gehad! Lachen
[/quote]

Idd, lekker in Nl kopen dus.
Maar verder onwijs gave dag gehad, zou zo nog een keer gaan.
Hele gave knollies gezien (van die grote dikbillen), leuke standjes. Alleen voor de showas hadden we niet echt veel tijd (tsja je moet een keus maken). Dus volgende keer gaan we lekker 2 dagen. 1 dag shows en 1 dag kraampjes.
Viv

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 10:51

MirageGidran schreef:
Het was inderdaad een ERG leuke dag en uiteindelijk viel het best mee in m'n portemonnaie; 1 dekje (en dat mocht ook wel, want ik rijd al jaren met de dekjes nog van m'n 1e paardje...) 1 halster en 1 touw. En o ja, 1 ijsje niet te vergeten.
Janine bleef dicht bij me op het laatst, want ja, ik had de autosleutels hahhaa.
En ja Pojack heeft gewonnen met geld uitgeven, viv op een 2e plaats en ik op een goede 3e. Niet slecht.

Leuk om een keer gezien te hebben en bedankt voor de gezelligheid meiden!


Ja maar van mijn uitgaven was het grootste gedeelte voor het showteam en marieke (46euro in totaal), voor mezelf heb ik maar 35.50 uitgegeven (2x naambordje, hengstenboke en petje andy).
Sta ik nu nog steeds 2e?
Viv

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:52

Het was echt een SUPER gezellige dag Haha! met een hoop lol.
Mijn portemonee is ook weer zo goed als leeg Haha!.

Ik vond die clinic van Monty ook erg indrukwekkend.

Hihi kijk eens wat een hoog gebouw hihi Haha! Mc donald Mc donald Tong uitsteken

Het was een geslaagde dag (een dag voor herhaling *LOL* ), alleen jammer dat die zo snel voorbij ging, maar ja dat heb je als je het naar je zin heb.

En Vippie heeft zeker gelijk let op de prijzen daar wat sommige spullen zijn VEEl duurder als hier in Nl.

En Ingrid bedank voor het rijden en de gezelligheid.

Groetjes Gwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:57

Wij gaan pas op zondag, de laatste dag, in de hoop dat er dan wat meer aanbiedingen zullen zijn.
De meesten standhouders willen toch zo weinig mogelijk mee terug nemen Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:01

pojack schreef:
En Ingrid bedank voor het rijden en de gezelligheid.

Groetjes Gwen


je weet wat de tegenprestatie is................op je fjord, op je fjord,op je fjord.......!!!!!!! Haha!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:02

Vippie schreef:
Sta ik nu nog steeds 2e?


Ja ik geloof het wel hihi ik heb voor ongeveer 190 euro aan spullen gekocht (naambordje, verlichting voor paard, bodywarmer, trui, beeldje, sleutelhanger, een hoed en en uuh een stethoscopen oja en een martingaal)
Ooh wat erg sta ik als 1ste Frusty .

Gwen

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:03

MirageGidran schreef:
je weet wat de tegenprestatie is................op je fjord, op je fjord,op je fjord.......!!!!!!! Haha!


Dan moeten we gauw maar eens wat afspreken Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:59

oh ja ik speel ietwat vals; heb ook nog een hele leuke bodywarmer gekocht, he gwen Haha!
maar blijf op de 3e plaats staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 13:59

Ik heb 2 jaar terug juist heel goedkoop "3in1 berschermers" kunnen kopen daar..... Koste iest van ( ff terugdenken) 30 gulden... vond ik toch erg mee vallen.. Maar t is daar wel echt super gaaf!! Ik heb monty toen ook gezien en Nathalie Penquit ook heel leuk!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 16:38

Ik heb ehm... verlichting voor Rhody, verlichting voor Stella en dat halster gekocht voor bij elkaar 45 euro. Maaruh die 11 euro voor die hondenverlichting heb ik weer teruggekregen van mn moeder Haha!... 4e dan hè? (oliebol niet op het erepodium Verdrietig )

Maar het was idd SCHREEUWEND Gaaaap duur, ik als niet-paardenbezitter heb me enorm verbaasd over wat men soms voor shabrakjes durven te vragen... Maar het is wel het rijden waard hoor en die show van Monty Roberts is echt een aanrader.

Hoop lol ook in de Mac met mn perfecte (school-) Duits wat ik dus helemaal vergeten was Clown

Al met al supergeslaagd! En thanks Ingrid voor het rijden (hoop dat je niet doof bent geschreeuwd Haha! )

Groetjes Denise.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:20

bedankt voor de tip.
En trouwens heet die man niet Erik Dikheb????? In plaats van Erik Dikke. Ja dat is ie wel (of niet meer na Big Diet) maar zo heet ie toch niet

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:41

zouden ze bij de mac er al achter gekomen zijn wat ik had gesloopt ??? Haha!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:49

MirageGidran schreef:
zouden ze bij de mac er al achter gekomen zijn wat ik had gesloopt ??? Haha!


Heb je het nieuws niet gezien om 20:00 uur.
Je word gezocht Haha! Haha! .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:33

het is wel ontzettend groot zeg , maar ik heb wel eindelijk chaps kunnen kopen die om de dikke dovenbenen heen gaan, 60 euro viel me heel erg mee (ben er heel erg blij mee)
maar vippie je hebt helemaal gelijk, heel veel (te) duur spul

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:33

Ojee, wij gaan woensdag, maar ik kan maar het beste mijn portemonnee vergeten, denk ik. Zo'n beurs is vast niet goed voor mensen die proberen te sparen... Schijnheilig

Enne, Pojack, leuke naam heb je! Haha!

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 12:24

MirageGidran"]
En o ja, 1 ijsje niet te vergeten.
[/quote]
En die was zeker lekker, mmmhhhhmmml Vork Haha!

[quote="MirageGidran"]
Janine bleef dicht bij me op het laatst, want ja, ik had de autosleutels hahhaa.
[/quote]
Ja, zekers, het zekere voor het onzekere nemen Pling , hahaa

[quote="MirageGidran"]
En ja Pojack heeft gewonnen met geld uitgeven, viv op een 2e plaats en ik op een goede 3e. Niet slecht.
[/quote]
Zekers, die is nu tonnen eurotjes lichter! Lips are sealed euhhh...

[quote="MirageGidran schreef:
Leuk om een keer gezien te hebben en bedankt voor de gezelligheid meiden!

Insgelijks!

Janine

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:18

Helemaal mee ens, ik heb een superdag gehad maar alles was duur, heb 1 dekje gekocht.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:19

Is het wel de moeite waard om te gaan?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 13:57

Ik ben gisteren geweest en heb helemaal niets gekocht Haha! (had ook geen lijstje). Op het einde van de dag vond ik de lichtpaarse met zalmkleurig randje en de mintgroene dekjes zowat mooi zoveel kwam je er tegen (maar heb niemand ze zien kopen).
Het is leuk om een keer geweest te zijn maar het zijn altijd dezelfde stands (alhoewel je hier wel de grotere dingen als stapmolen en stallenbouw stands had, weet niet of je die in je achtertuin wil?).

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:30

Tips voor de Equitana koper (want de prijzen verschillen ontzettend bij de stands onderling):
- Voor mooie BR-achtige dekjes in frisse kleurtjes moet je naar de stand aan het begin van hal 12 gaan, daar zijn ze 17 euro
- Westernspullen zijn goedkoper in hal 7.1 (bovenverdieping) als hal 7, de westernhal, zelf. Neem vanuit half 7 de roltrap naar boven en je zult daar een paar stands aantreffen met goedkoper westernspul
- Halstertouwen zijn het goedkoopst bij Loesdau of bij twee stands in het midden van hal 9.1. (meen ik). Je ziet als je aan de achterkant van deze eerste verdieping langs loopt (dus niet aan de kant waar je steeds naar beneden kunt) een heel hoog rek met halstertouwen, daar zijn ze niet zo duur en ook bij een kraampje daar heel dichtbij, maar iets verder naar het midden, zijn ze redelijk goedkoop (van 2 euro tot 8 euro ongeveer)
- Paardensnoepjes kunnen geschept worden bij een stand op de rand van hal 8.1 naar 9.1. Er staan daar van die bakken die je ook vaak op de markt ziet en daar kan je paardensnoepjes kopen voor 0,49 euro per 100 gram. Is nog wel te doen als je wat leuks en origineels wilt voor je paardje..
- Halsters zijn in de westernhal STUK-KEN duurder dan in de andere hallen en met name de koopjeshallen op de eerste verdieping. In de westernhal betaal je voor een touwhalster snel 15 euro en voor een gewoon halster ongeveer 25 euro, als je naar de koopjesstands gaat op de eerste verdieping vind je snel een touwhalster voor (vanaf) 4,50 euro en gewone halsters vanaf drie euro (maar dat zijn dan echt wel de fragiele dingetjes, voor een goed halster kan je soms ook voor vier tot vijf euro slagen, maar dan moet je wel zoeken tussen alle kraampjes)

Maar Lielle, het is wel de moeite waard hoor! Ik ben gisteren geweest en ga morgen nog een keer en dat is echt wel nodig. Ik heb lang niet alles gezien in een dag. Ik ben alleen naar de show van Monty Roberts geweest en heb de rest van de dag wat rondgeslenterd en nog heb ik in vier hallen nog geen stap gezet (en bij twee andere ben ik er alleen hard doorheen gelopen, omdat ik eerst naar een andere hal wilde). Ik denk dat ik me morgen ook nog voldoende ga vermaken!!
Er zijn een heleboel shows, een heleboel informatieve stands en ook een heleboel kraampjes met allerlei paardenmeuk.. Ik zou me wel goed orienteren voordat je iets koopt, want je komt gegarandeerd net als je iets hebt gekocht voor een voor jouw gevoel nette prijs bij het volgende kraampje hetzelfde produkt tegen voor minder.. (Wet van Murphy he?)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:52

dan zal ik er nog eens over denken Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 14:56

Lielle, het is zonde van je geld! Het niveau van de shows is om te huilen en ik vond de koopjes ook echt niet de moeite waard. (zeker niet in verhouding tot de entree, 16 euro en de reiskosten.)

Je kunt beter naar de ruitersportzaak om de hoek dan ben je voordeliger uit.
Voor mij een eenmalige actie.