Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 21:48

voel me flink rot. Huilen

Zoals jullie een paar weken geleden konden lezen mocht ik Fleur bij gaan rijden. Een hartstikke leuke merrie bij ons op stal. Marjan, de eigenaresse, reed alleen met mooi weer en dan wat buitenritjes dus Fleur stond al een tijd stil (sinds Marjan haar gekocht had en ze bij ons staat....). Ik ben met Jur gestopt met lessen en mocht van Marjan Fleur gaan rijden, zelfs meenemen naar rijles. Ik natuurlijk hartstikke blij! Cool

Afgelopen woensdag had ik haar voor het eerst mee naar les en dat ging boven verwachting. Fleur kan thuis ongelooflijk dwars zijn en is het er helemaal niet mee eens dat ze nu dressuren moet. Maar ik had het idee dat het toch erg leuk ging en ik echt wel wat met haar bereikte.
Op les ging het eigenlijk goed en ik had het gevoel dat ik de problemen die ik bij haar tegenkwam, goed op aan het lossen was in mijn training thuis.
Ik dus heel tevreden op mezelf, want ik heb geen hoge dunk van mijn rijkunsten normaal gesproken, dus heel trots! Party!!

Kwam daar straks bij het eten mijn oma binnen met een vraag verhaal over Fleur en Marjan en een nieuwe eigenaresse. Verward Even later kwam er dus een grietje binnen van een jaar of zestien om te vragen wanneer ik Fleur nog ging rijden. Ik antwoordde dus dat ik haar reed wanneer ik tijd of zin had, niet echt vast patroon. Maar dat ik haar op woensdag altijd meenam naar les nu Jurga uit de running is. Ze vroeg me toen op welke dagen ik Fleur nog meer wilde rijden en ik zei dat ik iets opgevangen had over een nieuwe eigenaresse en dat ik niet zomaar ging zeggen welke dagen ik Fleur wilde hebben, het is tenslotte niet mijn paard. Toen vertelde ze dus dat zij Fleur van Marjan had gehad, ze stond zelfs al op haar naam. Ik had dus meteen zoiets van 'Okay???' Verward

Meidje is de vriendin van de zoon van Marjan en krijgt zo 'ff' een paard cadeau omdat Marjan te weinig tijd voor haar had. Voor hetzelfde geld is het over een paar weken/maanden uit tussen die twee en is het meisje een paard rijker. Ik had al niet het idee dat ze er veel verstand van had ook en ze deed een beetje raar tegen Fleur naar mijn mening.
Ik werd er ook nogal door overdonderd.

De ene dag doe jij het paard nog fulltime en ineens is het over. Ik mag van haar Fleur nog doen op woensdag en zaterdag, want dan zit zij krap in haar tijd (dus dat komt haar wel uit.... Lips are sealed ). Dus ik kan Fleur in principe nog wel een tijd doorrijden, maar ik denk dat velen van jullie wel begrijpen dat ik daar nu geen zin in heb.

Ik reed Fleur nu alleen, kon doen en laten wat ik wilde. Had eindelijk een paard onder mijn kont waarmee het super klikte! Eindelijk het gevoel dat ik kon rijden en dan ook echt naar mijn mening iets kon. Ik had een uitdaging en een dressuurpaard...... Alles weg. Ik heb er geen zin meer in.

Ik heb het idee dat ik dat meidje niet zo mag, niet mijn type persoon. Ik weet niet of ik daar nu al een mening over mag geven, maar dat gevoel heb ik. Ik denk ook niet dat ze het bar lang vol gaat houden, die verantwoording voor een paard. Vind het helemaal daar het mens niet voor. Maar ja, dat zien we dan wel.

Ik ben terug bij af. Moet zien te worstelen met Jurres. Begrijp me niet verkeerd, ik ben stapelgek op die merrie en sta te trappelen om weer op haar rug te springen, maar in Fleur had ik een rijpaard, ik kon van Fleur zoveel leren en ook echt dressuurmatig verder komen, iets wat ik erg graag wil.

Ik voel me al een tijdlang weer niet zo goed, zit niet goed in mijn vel. Ik ben steeds maar op zoek naar uitdagingen, dingen die me erdoorheen slepen, waar ik mijn aandacht op kan richten.... Ik had er een, met nadruk op HAD. Verdrietig

Ik zie het echt niet zitten om voor haar Fleur te blijven rijden, hoe gaaf ik dat paard ook vind en hoe goed het ook klikte. Ik wil haar niet 'delen'. Voor hetzelfde geld rijdt zij minder goed met Fleur als ik doe, kan ik steeds blijven worstelen om haar weer voor elkaar te krijgen. Misschien heb ik het mis en rijdt ze beter dan ik, maar dan ook heb ik er geen zin meer in.

Het was zo mooi. Ik had een dressuurpaard voor mezelf. Marjan was altijd heel makkelijk, ik mocht alles doen met haar. Zij zou alleen met mooi weer ritjes maken, de rest kon ik haar rijden, dat had een hele tijd zo kunnen gaan.Maar ja, helaas besliste zij anders.

Dag droom eens te kunnen starten met een goed paard , dag uitdaging! Huilen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:52

jeetje Verdrietig balen voor je! Maar wat vreemd dat dat van de ene op de andere dag opeens zo is, zonder jou te laten weten ... Ik snap dat je haar niet wilt delen, zou ik ook niet zo prettig vinden... Ik hoop voor je dat je gauw weer een andere uitdaging vind!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:57

Balen meid! die droom moet je gewoon houden joh... dat het nu niet gebeurt houdt niet in dat het later niet kan gaan gebeuren!
Had misschien wel zo netjes geweest als Marjan dit zelf aan jou verteld zou hebben.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:00

wat een rotsituatie zeg, ik begrijp heel goed dat je je rot voelt omdat je opeens van het ene op het andere moment je dressuurpaard kwijt bent.
Echt ontzettend rot voor je, en ik hoop ook dat je snel weer een nieuwe uitdaging vindt!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 22:07

Ik baal er idd ook zo van dat het zomaar ineens op mijn dak gegooid wordt. Ik heb ook een dressuurpaard voor de toekomst in Voice, daar ben ik van overtuigd. Maar ik wil haar zo graag zelf in kunnen rijden en dergelijke, ik wil haar zelf iets kunnen leren, ik wil NU leren rijden. Met Jur duurt het egwoon zo lang, zij kan niet oplopen tegen de dresuurpaarden met goede gangen, daarin schiet zij zo tekort. Niets boven mijn eigen paard hoor, maar ik had 'iets' met Fleur en ik ben zo bang dat die meid haar verpest. (Fleur is nl. een gevoelig paardje)

EINDELIJK had ik een goed paard waarvan het ernaar uitzag dat het ook voor lang zou zijn.... Ik had echt de hoop Fleur op wedstrijden uit te mogen gaan brengen, Marjan zou dat echt goedgevonden hebben, die was ook enthousiast over mijn rijlessen met Fleur.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:08

Wat onwijs balen zeg, ik kan me voorstellen dat je je 'beetgenomen' voelt.
Wat onwijs oliebol. Maar ik mag toch hopen dat er ook voor jou na regen zonneschijn komt. 't is dat ik zelf geen eens een paard heb, anders had ik 'm zo bij je gebracht (als je dat zou willen). Echt waar hoor. Loon kom op!

:evaw:

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:16

Jemig ook niet netjes van die eigenaresse van Fleur om dat niet eerst netjes aan jou te melden!
Dat kan ze toch niet zomaar doen? Komt er ineens een vreemde binnen die ff zoiets komt melden!?
Vind het maar raar zeg!
Nou echt balen voor je maar goed komt wel weer iets op je pad hoor, ben ik van overtuigd!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 22:32

Ik baal er wel van. Het gaat mij er niet om dat ik nu niet kan rijden... IK kan op Jur naar het bos en ik kan Harald rijden. Maar het punt is, dat Harald in feite geen damespaard is. Ik kom ervanaf en ben total-loss en heb al geeneens zin erop te stappen, omdat ik bijna niets bereik. Te lomp en zwaar op de hand en been. Dus ja....

Ik had gewoon eindelijk een PAARD. (meldt Iloon voor de tig-ste keer I know)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:36

ik kan begrijpen dat de manier waarop het gebeurd is zwaar klote voelt.
Het had ook op een andere manier gekund.

Maar kop op iloon......

Ook voor jou komen er betere tijden aan... neem het maar van tallie aan

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:56

Balen!!! Die eigenaresse laat wel een mindere eigenschap zien, zou ze uberhaupt wel doorhebben hoe het is tov jou? Waarschijnlijk niet. Maar in jouw situatie zou ik me net zo stinkmodder voelen als jou! Sterkte

Percy

Berichten: 12019
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:08

Wat jammer voor je.

Ik kan me goed voorstellen dat je er nu geen zin meer in hebt nadat je op zo'n manier hebt moeten horen dat het paard van eigenaar veranderd is. Beetje vreemd is het ook wel natuurlijk.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:08

Echt balen voor je, maar waarom heeft ze dit niet met jou besproken? Niet dat ze toestemming moet vragen oid, maar even hier een melding van maken is wel zo netjes.

Toen ik Kaptein verkocht heb ik dat eerst aan Mattis (verzorgster en bijrijder) verteld voordat ik ging adverteren. Weet zij ook waar ze aan toe is!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:32

Jurga schreef:
Ik heb het idee dat ik dat meidje niet zo mag, niet mijn type persoon. Ik weet niet of ik daar nu al een mening over mag geven, maar dat gevoel heb ik.


Dat gevoel ken ik...en meestal klopt het nog ook he Lips are sealed
Ik vind het heel erg balen voor je, en ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend teleurgesteld bent. (Nu maar stiekem hopen dat het totaaaaaal niet klikt tussen die twee en dat 'meidje' het snel gehad heeft met Fleur....of ben ik nu heel gemeen? Schijnheilig )

Groetjes, Marianne

:D

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:04

Kijk het nou eerst even aan... misschien valt het allemaal best mee. Jij bent gekwetst dus is je beeld over haar en de situatie behoorlijk gekleurd.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 07:35

Balen Ilona, maar ik zou zeker twee keer in de week blijven rijden. Een paard is precies als een kind, hij weet precies wie hij voor zich heeft als er op hem gereden wordt. Dus zij heeft best in de gaten als jij er op zit en zal beter haar best doen. Je ziet het nu allemaal even niet meer zitten, maar ik weet zeker als je met Fleur gaat rijden je weer een stuk beter voelt. Succes.

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 07:42

Jemig, wat balen zeg en wat een rare toestand!
Ik vind het echt heel vaag dat je dat op deze manier moet horen! Marjan had hou toch gevraagd om Fleur te rijden, dan had ze je op z'n minst even kunnen bellen om te vertellen dat er 't een en ander zou gaan veranderen... Heel bijzonder allemaal!
Ik kan me voorstellen dat je je hier goed banketstaaf bij voelt, vooral omdat het zo klikt tussen jou en Fleur. Ik zou ook zeker eens aan Marjan vragen waarom dit op deze manier is gegaan en eerlijk zeggen dat je je hier knap rot door voelt, dat mag ze toch best weten?!
Ik zou even afkijken hoe het verder loopt en dan beslissen of je Fleur verder wilt rijden of niet. Niet te snel beslissingen nemen, daar krijg je misschien weer spijt van...

Heel veel sterkte en succes in ieder geval!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 07:51

Dank jullie wel allemaal. Ik weet wel dat jullie gelijk hebben, ik moet het even laten zakken en misschien wel Fleur erbij blijven doen, maar daar moet ik echt heel goed over nadenken. Ik weet niet of ik dat wel kan en wil, zeker nu ik me steeds niet zo goed voel en dit erbij is gebeurd.
Fleur is een schat van een paard met een eigen karakter en ik hoop dat ze haar aankan. Voor mijn gevoel ben ik iig Fleur-af. Fleur is geen paard dat je meteen zou kopen als dressuurpaard, maar ze pakt alles met mij heel goed op en ik was er trots op dat ik haar mocht rijden voor Marjan, ik was blij met de 'klik' tussen mij en Fleur. Ook vandaag ga ik nog flink lopen balen, dat weet ik wel, was het eerste waar ik aan dacht vanmorgen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:26

jeetje Iloon, dat is echt balen!
Ik kan bgrijpen dat je er nu geen zin meer in hebt..alles wat jij erin rijd, rijd zij er weer voor je uit..
vreemd dat de eigenaar niet naar jou te is gekomen..

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:33

Jeeh, dat is inderdaad vervelend, maar zie dan een ander paard als een uitdaging. Als ik je verhaal zo lees, heb je er nog meer buiten Jur. Je sprak over Harald en dat ie zwaar op de hand etc. is. Zie dat dan als een uitdaging. Probeer daar verandering in te brengen. Ik weet dat het hard werken is, want ik had er zelf ook zo eentje. Maar het is mij gelukt en je moet eens weten wat dat voor voldoening is.
Veel succes.

Marjolein

Berichten: 11625
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:47

ik snap precies hoe je je voelt. je wil verder komen en je weet dat je t ook kan en de mogelijkheid is er ook wel, alleen door iets onbenulligs kan t niet doorgaan. zit nu ook in zo'n soort situatie, enja t is gewoon afwachten hoe alles gaat lopen of t wel of niet op zn poootjes terecht komt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:57

Erg banketstaaf dat dit niet van tevoren even gemeld is. Natuurlijk is het niet jouw paard, maar de eigenaresse had je op zijn minst op de hoogte kunnen brengen van haar plannen. Nu is het allemaal nogal rauw op je dak gevallen.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er geen zin meer in hebt. Maar misschien kun je dat meisje ook het voordeel van de twijfel geven. Je kent haar ten slotte nog helemaal niet en misschien valt ze best wel mee.
Succes.

* To Belg, or not to Belg *

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 08:57

Balen hoor Iloon.
Maar ik zou het net als enkele anderen ook al gezegd hebben. nog eventjes aankijken. Misschien is er toch nog een kans voor je en kun je haar toch nog rijden op een manier die jij graag zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:08

He Iloon, kom op, geef jezelf eens een goede schop onder je kont. Ik snap best dat je teleurgesteld bent dat Marjan dit niet in ieder geval even eerst verteld had, maar om nou meteen een mening over dat meidje klaar te hebben, dat vind ik nou niks voor jou. Je komt nu echt over als een verwend nest die d'r zinnetje niet krijgt, en dat is onze Ilona niet....

Tuurlijk ben je nu even flink teleurgesteld, maar om nou meteen te gaan mauwen over je dromen die in duigen gaan etc etc..... Kijk eens om je heen als je straks naar buiten gaat..... Jurga is tonnetjerond van weer een ongetwijfeld weer schitterend veulen, Voice (beter gezegd MEGAVoice) ontwikkelt zich tot een prachtig paard, waar je in de toekomst heerlijk zelf mee kunt beginnen en dat je helemaal naar je eigen hand kunt zetten, en tot die tijd kun je jezelf nog flink scholen met Jurga, EN met Fleur, want er is niet gezegd dat dit nu stopt.

Geef die meid een eerlijke kans, laat je mening niet beinvloeden door een teleurstelling in Marjan!!! Misschien is het wel een hele lieve meid, die het ook hartstikke leuk vindt als jij ook van Fleur geniet, en kunnen jullie het prima vinden en heb jij aan Fleur een leuk paard tot je straks met Voice aan de gang kunt.

Kop op meissie, lachebekkie weer erop, give it a chance!!!!!

Knufje,
Son

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:14

Dat is wel balen joh! Maar Sonja zegt wel wat wijze woorden *LOL*

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 09:15

Wat balen zeg! Maar je moet niet opgeven hoor! Jouw kans om vast nog wel.
Heel veel sterkte ermee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Cerosa, ComscoreBot, GoogleAdsense en 26 bezoekers