Mijn paard lijkt met vol verrassingen te zitten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Mijn paard lijkt met vol verrassingen te zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 15:39

Gisteren heb ik voor het eerst in tijden weer kunnen springen met Laiser. Hij had inmiddels zoveel vertrouwen dat hij het weer aandurfde met mij erop. Zie [VvdD] Ja we hebben het overleefd !!!!

Vandaag heb ik wat in de buitenbak aan de dressuur gedaan. Dat ging redelijk, en Laiser kwam aardig uit de verf.

Als je het terrein bij ons nog verder door gaat kom je op een lange zandweg die alleen nog verder gaat naar een paar akkers en loopt dan dood. Tot voor vandaag durfde Laiser nooit verder dan hooguit tweehonderdmeter van de binnenbak af.

Maar ik wilde toch even kijken hoe het vandaag was. Ik had zo'n zin in een heerlijk galopje op die zandpad, alleen dat is veel verder dan dat Laiser normaal durft Scheve mond .

Maar ik had zoiets als dat springen lukt, kunnen we dit ook wel eens proberen. Terwijl ik daar aan dacht en aan dat galopje. Kletste ik tegen Laiser dat als hij dit pad durfde op te lopen dat we dit wel konden gebruiken om even lekker een galopje te trekken.

Ik weet niet wat het is geweest, maar Laiser liep en bleef lopen. We waren al behoorlijk ver weg en hij bleef maar lopen. Cool Lovers
We waren al heel ver op de akker (die nu toch braak lag) toen ik Laiser met een grote bocht terug reed richting het pad.

Toen we bijna op het pad waren draafde ik heb aan en zette hem daarna in galop. Hoewel dit de weg naar huis was bleef hij lekker bij me , en toen ik met een hand mijn teugels vast hield en met mijn andere hand mijn boktpet (ivm de wind) en een kreet er bij maakte, liet Laiser ook even zien dat hij het leuk vond en trok even een extra sprintje Haha! . Net voor de bocht nam ik hem weer rustig terug en stapte ik de rest van de weg terug naar de stal. Heerlijk was het.
En alweer heeft Laiser iets gedaan wat hij hiervoor niet eerder heeft gedaan. Lovers . Hij blijft me verbazen, en zichzelf waarschijnlijk ook. Cool
Dit is toch wel een fijne carnavalsvakantie op deze manier. (En als het weer een beetje mee werkt sluit ik de week samen met Laiser en een stalgenootje en haar paard af met een buitenrit door de Drunense Duinen )


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:43

Zo! Wel heel erg stoer van hem hoor! Echt knap dat ie dat zo durft! Knipoog

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:44

Mickey schreef:
Ik weet niet wat het is geweest, maar Laiser liep en bleef lopen. We waren al behoorlijk ver weg en hij bleef maar lopen. Cool Lovers


hihi Lachen leuk gezegd, net of het niet normaal meer is dat een paard kan stappen Haha!
fijn dat het zo goed ging, en dat hij bij je bleef. sunny times are comin' your way Lachen ik zou weleens willen weten wat hij dacht toen hij dat deed. omdat hij anders nooit wilt gaan. zou ik echt wel willen weten. Lachen

Enya - Daya :-)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 15:48

ponyzotje"]
[quote="Mickey schreef:
Ik weet niet wat het is geweest, maar Laiser liep en bleef lopen. We waren al behoorlijk ver weg en hij bleef maar lopen. Cool Lovers


hihi Lachen leuk gezegd, net of het niet normaal meer is dat een paard kan stappen Haha!
[/quote]
Normaal durft hij het ook niet. Daarom was het ook niet normaal meer Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:56

Wat goed joh! Het kleine onzekere pubertje wordt dalijk nog een zelfverzekerde vent!

:evaw:

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 15:57

Hee, wanneer ga je? Ik heb ook wel zin in een buitenritje in de DD!

Toos paardloos

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 16:13

Stoer!!!!!!!!! Geweldig he om weer zo verschrikkelijk verbaast kan zijn over je paardje.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:09

Je paard krijgt steeds meer vertrouwen in je, Mickey!!!!!
Super hoor. Zie je wel, jullie komen er wel saampies

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:14

Na dat springen is dat weggetje een eitje!!!
Goed hoor!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:12

Wat gaaf! Zoiets hoop ik dus ook ooit te doen met Sabientje!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 09:53

Sjimmy schreef:
Het kleine onzekere pubertje wordt dalijk nog een zelfverzekerde vent!

Daar heb ik helemaal geen bezwaar tegen hoor!
Ik zou het wel leuk vinden zelfs Cool

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:39

Gaaf hoor .
Hij krijgt steeds meer vertrouwen, ga zo door Haha!.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, criollo_yess, Freekfuchs, Kitty_, Nina1999, onpaard, Padoertje, Rose_Sonny, Vagabondo, xSannee, ziechriet en 148 bezoekers