Wie heeft ervaring met paarden bij huis?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Camelanz
Berichten: 23
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Zaandam

Wie heeft ervaring met paarden bij huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 20:06

Hoii, Pling

Ik zit eigenlijk al een tijd met een vraag... Ik heb een lieve (ondeugende) haflingerpony. Misschien komt hij binnenkort bij huis, op zo'n 2175 m2 grond in een rustig dorp ,aan rustige weg, naast een groot natuurgebied (met ruiterpaden) en vlakbij zijn pensionstalling van nu.
Ik wil eigenlijk geen tweede paard omdat dit betekent: minder tijd voor mijn pony!! Maar omdat hij natuurlijk wel gezelschap nodig heeft dacht ik aan een grote shetlander of een kleine pony (A of B) maar ik weet niet of dat wel genoeg is, aangezien mijn pony gewend is veel (grote) paarden om zich heen te hebben. Ik blijf natuurlijk wel zo nu en dan wedstrijden rijden, op vakantie met o.a. andere paarden, en in het natuurgebied zal ik regelmatig met anderen afspreken.

Maar ik ben toch bang dat dit voor hem moeilijker is, en hij zich helemaal aan die ene pony zal vastklampen`. Verward Lovers
En moet het dan een merrie of ruin zijn??
Wie heeft hier ervaring mee of een advies??

En dan nog een ding wie heeft een aanrader wat betreft paardestalling?
het zal een buitenloopstal worden, maar van welk merk? welk materiaal? etc.

heel veel groetjes Camelanz


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:43

De grootte van de andere pony maakt weinig uit.Het beste maatje die mijn fjord heeft gehad was een shetje.
Merrie of ruin maakt ook weinig uit.

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:40

Je woont vlak bij ons in de buurt, dus als je wilt komen kijken, van harte welkom.
Wij hebben stallen van Stapelhout. Goed en niet duur.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:59

Ik heb een tinker en een shetlander, krijg totaal geen drama als een van de twee het erf verlaat.

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 22:07

kan je niet iemand zoeken die een wei wil voor haar-zijn paard dan staat er een groot paard (of misschien wel 2) bij jouw paard en kan je altijd nog een shetje zoeken voor gezelschapspony


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, amaniblauw, FemkeRoosje, Groetje, herous, Jet, M1994, MiVita, nafkedemi, onpaard, vilheide en 109 bezoekers