wie heeft er al eens een veulen zien geboren worde

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

wie heeft er al eens een veulen zien geboren worde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-03 03:12

Ik heb tot nu toe nog maar ene keer een veulen zien geboren worden, dat was op een boerderij waar ik soms paardrij! Nu ongeveer +- 3jaar geleden, het was een zwart hengsten veulen (wordt wit) en ik heb zijn naam bedacht, Arlando! Haha! hij was echt een schatje Knipoog Maar is nu niet meer op de boerderij is verkocht aan Ludo Philippaerts Pling En hebben jullie ook al eens een veulen geboren zien worden?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:25

JA ik heb verleden jaar een veulen geboren zien worden.Was een nf met de naam naranga(is een bloem)Mooi beessie alleen zonde dat ik haar nu niet meer zie.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:45

ik heb een veulen bij mijn verzorghaflinger geboren zien worde.....ik wou er graag bij zijn. dus tto 11.30 op wacht gezeten, maar niks. toen naar hui s(5 km. fietsen) om 3 uur nog eens gekeken;weer niks. naar huis en om 5 uur er weer heengefietst, en er een tijdje gezeten. om 7 ,15 kwam ik thuis en om 7.30 belde de eigenaar dat het zover was, dus ik er weer heen en toen heb ik het gezien.

zelf vond ik woensdagochtend een dood veulen bij moonlight in de box....ze was nog niet uitgerekend en heeft niet naar het veueln omgekeken, dat lag nog in het vlies.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:48

Jep *LOL* , Showgy heeft het al 2 keer bijna bij mij op schoot gedaan, erg leuk, en mooi om me te maken, maar mijn knollie is dan ook wel een uitzondering. De meeste pony´s en paarden doen het liever alleen en stilletjes, Showgy deed het rustig met mij en de laatste keer zelfs met ons hele gezin om de box! Lekker hoor zo´n merrie! Haha!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:54

Heel veel dravertjes geboren zien worden! Mijn eigen hengst(je) was natuurlijk de mooiste...

Extremely rare and Beyond Compare

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 12:55

Ik heb er ook heel wat geboren zien worden *LOL* Wat wil je, als je tegen de tijd dat het komt iedere keer naar buiten gaat of het er wel of niet is Haha! Maar het blijft altijd spannned *LOL*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 13:25

M'n merrie's hebben mij beiden op de valreep voor geweest!!! Het was ook van beiden onbekend dat er een veulen kwam. Ik hoop het de volgende keer bewuster te volgen en dus ook de geboorte te zien!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 14:05


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 16:52

Ik heb nu 2x de geboorte van een veulen mee mogen maken. Allebei was dat vorig jaar. Floortje het veulen van Tammy en Valora het veulen van Dientje. En de dame's zijn nu allebei al weer bijna een jaar. En nog steeds zo geweldig als die 1e minuten.
Dit jaar verwachten we 3 veulens dus is het ff afwachten.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 10:02

Ja ik...B'elanna was zo lief om voor beide veulentjes die ze kreeg op mij te wachten. De eerste keer kwam ik aanrijden, zij kwam achteruit de wei naar het hek lopen en het water brak. 15 minuten later was haar eerste veulen er. Het tweede veulen ging op dezelfde manier. Heel erg leuk zoiets meemaken.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 11:49

ff denken.. drie keer. Ilana, twee jaar later, en Ilana's derde veulen.
Jammer genoeg is van die drie maar eentje blijven leven.. Ilana zelf. Verdrietig

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:10

een keer op een video..

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:40

nee, doe al 10 jaar een poging, maar telkens is er iets waardoor ik het net mis, examen, vakantie, pech, paard die het overdag in het land doet enz.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 16:04

Met dank aan het Birth alarm, een volledige geboorte en drie net te laat. We hadden een merrie op stal die het niet zo op publiek had (geef haar eens ongelijk) Ging het alarm af, als een gek naar de stal. Stond moeders al en lag het kind je aan te kijken van: wat kom jij hier doen!. We hebben het zelfs een keer met deze merrie meegemaakt dat we een half uurtje gingen rijden, komen we terug op stal lag het veulen er al naast. Gelukkig hadden we een andere merrie en die was niet zo snel. Het alarm ging af, dus snel (inmiddels waren we aardig getraint) naar beneden. Was ze nog maar net begonnen en het leek erop dat ze het wel prettig vond dat we erbij waren. Toen hebben we het hele gebeuren rustig kunnen bekijken.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 23:13

Ikke vorig jaar bij mijn merrie.
Was een hele belevenis

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:40

Inderdaad vorig jaar bij mijn merrie. Hebben wel wel 2 weken voor op de zolder liggen slapen... Je moet er wat voor over hebben Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:52

Vorig jaar bij Jurga, de geboorte van Voice, mijn eigen paard!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:54

Nog niet, maar eind maart is een van de merries op stal uitgerekend, ik hoop dat ik er dan bij ben

Alleen ff een paar daagjes vrijvragen en wakker blijven!! Gaaaap

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 19:53

Ikkuh al paar keer!! Als het zover was kwam me vader me wakker maken *LOL*
Vorig jaar heb ik Sweety op de aarde zien komen!! en de jaren daarvoor ook al een keer of 4 of 5 gezien..misschien wel meer!!
Ik vind echt mooi om te zien! vooral als die kleine ukkies gaan proberen te staan Haha!

http://www.stalmaasdijk.nl
When freedom is just a ride over the hill

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 21:56

Ik dit jaar voor het eerste en dan meteen maar twee in één nacht. Echt super om mee te maken, geweldig, ik ben echt heel blij dat ik er bij ben geweest.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:09

de geboorte van het eerste veulen van mijn merrie heb ik op videoband staan. Haha!
dat heeft de vorige eigenaar gedaan.
nu maar hopen dat ik de geboorte van haar 2e veulen die ze in mei verwacht live mee mag maken. Schijnheilig

kimkimmer

Berichten: 42
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 09:28

missnynke schreef:
ik heb een veulen bij mijn verzorghaflinger geboren zien worde.....ik wou er graag bij zijn. dus tto 11.30 op wacht gezeten, maar niks. toen naar hui s(5 km. fietsen) om 3 uur nog eens gekeken;weer niks. naar huis en om 5 uur er weer heengefietst, en er een tijdje gezeten. om 7 ,15 kwam ik thuis en om 7.30 belde de eigenaar dat het zover was, dus ik er weer heen en toen heb ik het gezien.

zelf vond ik woensdagochtend een dood veulen bij moonlight in de box....ze was nog niet uitgerekend en heeft niet naar het veueln omgekeken, dat lag nog in het vlies.


dat is niet zo leuk hebben er soms te veel mensen aan gezeten? dan wou de moeder het veulen niet meer denk ik nou jah wel zonde van het veulen en ik weet het klinkt banketstaaf maar jij hebt al die tijd daar op zitten wachten Verdrietig Verward nou jah ik kan er verder ook nix van maken maar ik hoop als er weer een veulen wordt geboren dat het dan wel blijft leven *LOL*

-xxxxxxxxxxxxxxx- kim
I LoVe MeIkE
I LoVe MeIkE

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:55

kimkimmer:nee er hebben juist helemaal geen mensen aan gezeten!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 23:31

Ik heb nu 5 veulens ter wereld zien komen en ong. tien veulens helaas gemist ondanks het waken (één keer twee weken aan één stuk gewaakt, half uurtje weg en ....... een veulen bij terugkomst ).

De eerste was Luuk. Ik was toen bijna 14 en werd 's nachts om half vier door de boer opgebeld dat het ging beginnen. Ik als een speer daar naartoe. Was ongelofelijk mooi om dat mee te maken, kwam er helaas op stal achter dat ik mijn bril vergeten was op te zetten Frusty Frusty Frusty . Gelukkig had ik toen nog maar -2 en kon ik nog wel een hoop zien.

Daarna Monique en Nadine, beiden rond acht uur 's avonds, dus dat was een mooie tijd en de bevalling zelf was echt in 5 minuten gepiept, doorgewinterde fokmerrie Haha! .

Vorig jaar was het eindelijk weer raak, na 6 jaar voor *piep* waken. Voor Velvet heb ik vanaf 22.30u. tot 02.30 u. met een verrekijker in een kouwe greppel gelegen, omdat ik daar het beste zicht had op de stal Haha! . En gelukkig de eerste avond bingo. Omdat Zio nogal sneaky was met werpen, heb ik maar een camerasysteem gekocht. De avond dat ze begon te kegelen hebben we de boel aangesloten (hing al klaar) en ben ik op een logeerbedje in een andere schuur gaan liggen. Om 03.15u. is ze toen bevallen van haar laatste veulen Vlekkie.

Alle keren vond ik het echt onwijs gaaf, spannend en heel mooi om te zien. Zeker de twee van afgelopen jaar zal ik niet vergeten, Velvet is nl. nog steeds ons paardje en Vlekkie was de eerste en de laatste bevalling die ik van Zio mocht zien.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 08:35

ik denk een stuk of 10 keer sinds we paarden hebben en dat is nu zo 7 jaar
en dit jaar krijgen we er ook weer 4 Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, maitestar23, Plus_en_Min, vidya en 133 bezoekers