Razinda is allergisch

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Razinda is allergisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 21:27

...voor bijna alles. Haar bloed is in Duitsland getest en er kwam veel uit. Ik moet de lijst nog thuis krijgen dan weet ik het precies maar wat me nu al door de kliniek is verteld is o.a. voor vogels (de veren dus en er zitten vogels in de stal), allerlei soorten bomen en allerlei soorten voer (granen, mais etc etc). Bijna alles wat in het voer zit wat ze krijgt dus.
(Trouwens niet voor soja, Maarten, daar hadden wij het nog over!)

Ik moet dus maar eens gaan kijken wat ik hier aan kan doen. Voor vogels... hoe verzinnen ze het. Frusty
Laatst bijgewerkt door Jura op 19-02-03 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:31

Owwwww...... Scheve mond Wat is dit ontzettend erg zeg... Frusty

Hummm.... dan denk ik dat ik eens ga kijken wat we haar zouden kunnen gaan voeren.... Ik heb wel een paar ideetjes, zal er de komende dagen eens op gaan broeden.... Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:34

Tofu met gekookt lijnzaad met een soja bonen dressing Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:34

Het zit jullie ook niet mee saampjes he.... Wat erg zeg!!!
Sterkte met uitzoeken wat ze nog wel mag krijgen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 21:36

orri schreef:
Tofu met gekookt lijnzaad met een soja bonen dressing Haha!


Ja en zemelen met lucerne. Gelukkig is ze niet allergisch voor ruwvoer!

Ik zit nu op de site van Equiral te kijken, ik ga de komende tijd eens precies uitzoeken wat waar in zit.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:37

Jee wat rot zeg!!

Vraag Dees eens, die voert Equiral als ik het goed onthouden heb, die weet je er vast meer over te vertellen want ze was er heel enthousiast over.

Succes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:38

Jeetje wat vervelend, vooral voor Razinda zelf.
Hopelijk heeft Maarten wat ideeën waar je wat mee kunt.
Sterkte ermee!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:40

Staat het niet op de zak dan van de Equiral?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:42

ow...rottig zeg...veel succes een maaltijd voor te bereiden!! Haha!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:45

Gelukkig dat ze nog wel ruwvoer mag.... dat biedt perspectieven Lachen Ik ga morgen meteen even kijken wat geschikt is Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 21:48

Jeetje, wat vreselijk als je dier ergens allergisch voor is. En dan nog voor zo veel dingen... Bij jezelf kun je er nog wel op letten, maar probeer maar eens vogels uit een stal te weren. Succes met uitzoeken wat allemaal wel en niet kan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:00

Jeetje wat vervelend zeg...Voor jou, maar natuurlijk helemaal voor Razinda!

Hoe is het gekomen dat haar bloed helemaal naar Duitsland is gegaan Verward Kon er hier niets gevonden worden of had je daar andere redenen voor Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:10

Ik hoop dat je voor het voer een beetje simpele oplossing kunt vinden.
Hoe houdt je vogels tegen op stal Verward , heeft ze al direct last van één vogel of is het meer dat je haar niet bij een voilere (schrijf je dat zo??) moet stallen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23371
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 22:36

als ze echt last heeft van 1 vogel in haar stal (dus van elke vogel die ze tegenkomt) kan je erover nadenken om een hordeur voor je staldeur te zetten. Verder kan je een heel eind komen in het homeopatische circuit, zo ben ik ook van een aantal allergieën afgekomen, of in ieder geval van de verschijnselen, ik verdraag het beter. Als je info wil moet je maar ff pb'en dan kijk ik wat ik zo hier en daar voor je kan vinden.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 23:43

Balen zeg! Een paard hier heeft die test ook gehad maar die bleek nergens allergisch voor terwijl hij mega bulten krijgt als hij maar wat zemelen eet en heel snel opgezwollen oogleden heeft, beetje vreemd dus.
Succes!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 07:35

Jeetje, het houdt ook niet op met haar zeg! Veel succes!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:20

Heel veel sterkte!
En inderdaad gelukkig dat ze nog wel ruw voer kan verdragen..

In het homeopatisch cirquit kan misschien nog wat gevonden worden voor bijv. de allergie voor granen enz. Verward
Niet wanhopig worden hoor, ze ontdekken steeds meer vitaminen en mineralen en voedingssuplementen waarmee je een hoop kunt bereiken.

Soms niet alleen 'de klachten minderen', maar zelfs de oorzaak weghalen wat het belangrijkste is. Lachen

Kijk maar eens naar mij:
ik zit al maanden aan de chemokuren, vorig jaar ook al.
Sommige mensen zijn zó verbaasd over wat ik allemaal nog kan! Knipoog
Zelf boodschappen doen, een groot deel van het huishouden nog zelf, en dan nog zeker vijf keer per week naar Cerise en soms zelfs rijden, al is het maar kort en niet te intensief. Lachen

De orthomoleculaire geneeskunde, die werkt met vitaminen, mineralen en voedingssuplementen, maar vooral ook andere voeding, kan nog steeds erg veel voor me doen!

Jura, hoe dit ook opgelost gaat worden, heel veel sterkte jullie en onthoud:
Er zijn goede ontwikkelingen op dit gebied, allergie bij dieren krijgt steeds meer belangstelling in Nederland heb ik gehoord.
Dus bij deze van mij wat energie, veel succes met het vinden van oplossingen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:37

Een allergie hoeft in principe niet altijd actief aanwezig te zijn. Je kan met behulp van alternatieve geneeswijze de allergie 'rustig' houden.
Als ze plekken heeft kun je er Silicea balsem opsmeren.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:46

Jemig hé, jij hebt er wel ff een dagtaak aan om uit te zoeken wat ze dan wél mag.... Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 08:56

Wat vervelend zeg! Jullie wordt ook niks bespaart.
Mijn moeder heeft ook allergie voor de gekste dingen.
Veel rauwe groente wordt ze ziek van (Appels, aardappels, bonen, wortelen) en verder alle boompollen. Dat is echt een ramp. Ik weet hoe eht ongeeveer is.

:evaw:

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:05

Wat vervelend joh! Ik hoop dat je qua voer snel een oplossing vindt.

Wat de vogels betreft... ik ken het probleem want bij mij op stal zitten ook veel vogels (duiven, merels, spreeuwen noem maar op Misselijk ). Ze poepen alles onder. In mijn box is het redelijk vogelvrij gemaakt door van dat gaas overal bovenin bij richeltjes te spannen waar ze tussen konden gaan zitten. Je moet proberen overal waar ze op kunnen zitten iets te maken zodat ze daar niet kunnen zitten en je staldeuren als je naar buiten gaat met je paard goed dichthouden. Nu zitten de vogels meestal bij de buurman van Omar. Het vervelende is dat ik ook wel eens vogels op de paarden hun rug zie zitten en ze poepen ook de dekens onder enzo.... Lips are sealed Misschien een vogelverschrikker neerzetten Verward Haha! Ik ga in ieder geval per 1 maart a.s. verhuizen naar een nieuwe stal waar geen vogels in de boxen zitten.

Succes ermee!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:06

Ik heb even iets nagezocht en misschien heb ik iets gevonden wat het krachtvoer (gedeeltelijk) kan vervangen. Dit product bevat geen granen of mais, maar wel voldoende ruwe celstof, koolhydraten en eiwit. Ik zal het aankomend weekend meenemen, dan gaan we kijken of ze het lust Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:23

Ik weet ook iets, kan fff niet op de naam komen maar het is van Dodson&Horrel. Ga vanavond wel even aan mijn vriendin vragen. Het is een soort brok op basis van lijzaad(niet de lijnzaadgranulaat) Je kan het droog en/of met water voeren.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:40

Span een net over de stal heen zodat de vogels hun veren niet kunnen laten vallen in haar stal. Wat een gedoe zeg een paard met zoveel allergie. Ben benieuwd wat voor voer je gaat vinden waar ze tegen kan. Zelf heb ik goede ervaringen gehad met Lucerne van Den Hartog. Pas op met lucerne vna de locale boer, kan soms gewone grasbrok zijn van bermgras (heb ik eens gehad met koliek tot gevolg).

Trouwens, die ortho moleculaire geneeskunde is inderdaad een goede tip. Zelf gebruik ik nu bijvoorbeeld de antioxidanten van de paarden drogist en zwavel en heb me nog nooit zo goed gevoeld en al maanden zonder griep of verkoudheid. Een collega slikt het nu ook met dezelfde ervaringen. Dit kan je ook voor paarden krijgen wat mede tot doel heeft de allergische reacties te verminderen. Ik heb zelf zware astmatische allergie en nu ik dit gebruik rij ik weer paard zonder te piepen en te hijgen. Echt het proberen waard, zie www.paardendrogist.nl

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 09:44

jeetje dat is lastig!
inderdaad voor vogels....hoe verzinnen ze het!
een paard allergisch voor mais en granen..ahh guttie arme razinda..toch aan de soja


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers